• Anonym (Kaffedraken)

    hur startade er förlossning? tecken på att det är på G

    Jag är inte fullfången ännu, har precis gått in i v 35, men förlossningsläkaren sa i veckan att bebis kan komma när som helst. Nu övertolkar jag varje minsta signal från kroppen.
    Hur har bi det?
    Hur startade er förlossning, och när? :)

  • Svar på tråden hur startade er förlossning? tecken på att det är på G
  • Anonym (Kaffedraken)

    1.a Vattnet gick, 2.a slemproppen efter sex..strax därpå värkar. 3.e vakna av värkar på natten. 4.e värkar på natten +vatten. 5.e värkar--nr 6.vet inte än=)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Första startade med att vattnet gick med ett stort splosh, når jag reste mig på lunchrestaurangen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Följer! Är i v. 35+4 med tvillingar och jag är precis likadan. Känner efter och hoppas att minsta lilla ska vara tecken på att de ska starta :på

  • Anonym (Kaffedraken)

    Klockan 19 på kvällen började jag känna av som träningsvärk i ryggen som snabbt eskallerade. Trodde först det var min foglossning. Misstänkte dock att det var värkar så jag ringde och frågade min syster hur det kändes för henne och hon beskrev samma som jag kände. På 3 timmar så gick det från 20 min mellan värkarna till 7 min. Då hade jag gått över 6 dagar. Klockan 12:41 dagen efter föddes hon.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vattenavgång bf+1 och sedan kom de smärtsamma värkarna. Är gravid med tvåan nu i v 17 och längtar till förlossningen redan :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    14-tiden började jag få lite sammandragningar från o till. 16.00 startade lite svaga värkar. 16.30 gjorde värkarna ont på riktigt. 17.30 gick vattnet. 20.19 var han ute . Snabbt o lätt. Jag förstod först vid 16 att de var dax

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag känner nog efter för mycket... Man lär väl märka när det verkligen är dags :) det är bara jag som verkligen vill att det ska vara det :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Med nr 2 startade allt bara sådär. Hade inte känt något alls innan när första värken kom. Värkarna startade kl 7 och 08.40 var hon ute.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Skånetjej01 skrev 2016-07-23 01:12:11 följande:

    1:a började med värkar i 36+0 ökade för varje dag v36+6 började de riktiga onda värkarna.
    2:a vattnet gick.


    Vet du varför du fick så tidigt?
Svar på tråden hur startade er förlossning? tecken på att det är på G