• medhjä­lparen
    Äldre 23 Jul 07:36
    1780 visningar
    5 svar
    5
    1780

    Singel, inte så dumt ändå

    Visst saknar jag närhet och sex, nån att dela upplevelser med.
    Men samtidigt...
    GUD, vad skönt att slippa känna pressen att man måste uppvakta sin kvinna, göra henne nöjd. 
    Slippa ha nån runt sig som tjatar på en, om allt, och inget.
    Att man ska leva upp till nåt skumt mansideal som kvinnor hittat på. 
    Nej, jag kan vara mig själv. Ha det som jag vill ha det i MITT hem. Skulle aldrig kunna bli sambo med en kvinna.

    Visst är det jobbigt många ggr med ensamheten. Längtar efter en varm och härlig kvinna.
    MEN, sen läser man alla trådar här om hur missnöjda folk är i sina förhållanden. Och hör om samma från bekanta IRL.
    GUD, va skönt att slippa sånt!

  • Svar på tråden Singel, inte så dumt ändå
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 23 Jul 07:53
    #1

    om du anser det vara "jobbigt" att uppvakta så ska du nog vara singel, ja. 

    Älskar man någon och detta är besvarat "uppvaktar" man ju varandra och då är det inte alls något jobbigt eller en uppoffring. Då gör man små saker i vardagen för varandra, tex lagar mat tillsammans eller som häromdagen hemma hos oss; Vi var ute i trädgården i solen, min man tar plötsligt tag om en av mina fötter, ser bekymrad ut och säger "men du har så torra hälar", och så smorde han in dem på mig, bara så där. Jag hade inte sagt nåt om saken själv, jag har inga problem med fötterna men han tycker jag borde ta hand om dem lite bättre :) 

    du kanske tror att uppvaktning måste vara dyra restaurangbesök, strö rosenblad i sängen eller vad det nu kan vara men det räcker med såna småsaker hemma, just bara för att visa att man känner omsorg och bryr sig om varandra, 

    Jag gör självklart liknande saker för min man. Han får tex rätt ofta värk/ont i ena axeln och så fort jag ser att han sitter och trycker med ena handen där, frågar jag om han vill att jag ska massera. Det händer inte att jag ser det men struntar i att fråga. Kommer den dagen att jag ignorerar det, då har troligen relationen stagnerat och det vill vi inte. 

    men måste underhålla sin relation, och det bör ju helst ske "automatiskt" dvs att man vill göra det för den andre för att man älskar denne så. Då är det inte alls betungande. Det kräver nog att båda tycker ungefär likadant så inte bara den ena gör saker och den andre bara tar emot. 

  • medhjä­lparen
    Äldre 23 Jul 08:22
    #2
    äldreochklokare skrev 2016-07-23 07:53:05 följande:

    om du anser det vara "jobbigt" att uppvakta så ska du nog vara singel, ja. 

    Älskar man någon och detta är besvarat "uppvaktar" man ju varandra och då är det inte alls något jobbigt eller en uppoffring. Då gör man små saker i vardagen för varandra, tex lagar mat tillsammans eller som häromdagen hemma hos oss; Vi var ute i trädgården i solen, min man tar plötsligt tag om en av mina fötter, ser bekymrad ut och säger "men du har så torra hälar", och så smorde han in dem på mig, bara så där. Jag hade inte sagt nåt om saken själv, jag har inga problem med fötterna men han tycker jag borde ta hand om dem lite bättre :) 

    du kanske tror att uppvaktning måste vara dyra restaurangbesök, strö rosenblad i sängen eller vad det nu kan vara men det räcker med såna småsaker hemma, just bara för att visa att man känner omsorg och bryr sig om varandra, 

    Jag gör självklart liknande saker för min man. Han får tex rätt ofta värk/ont i ena axeln och så fort jag ser att han sitter och trycker med ena handen där, frågar jag om han vill att jag ska massera. Det händer inte att jag ser det men struntar i att fråga. Kommer den dagen att jag ignorerar det, då har troligen relationen stagnerat och det vill vi inte. 

    men måste underhålla sin relation, och det bör ju helst ske "automatiskt" dvs att man vill göra det för den andre för att man älskar denne så. Då är det inte alls betungande. Det kräver nog att båda tycker ungefär likadant så inte bara den ena gör saker och den andre bara tar emot. 


    Ja, är det som du beskriver det, då är det inte alls betungande. Jag har väl fått fel bild av relationer. Folk runt mig har mest gnällt och klagat på sina män.
    På jobbet har kvinnor beklagat sig, öppnat sig för mig. Jag var inte alls intresserad av att höra om det. Inom familjen har det gnällts. De ska minsann lämna sina män. Men de stannar kvar. Och efter ett tag ska de lämna sina män igen. Osv.
  • äldreo­chklok­are
    Äldre 23 Jul 08:30
    #3
    medhjälparen skrev 2016-07-23 08:22:05 följande:
    Ja, är det som du beskriver det, då är det inte alls betungande. Jag har väl fått fel bild av relationer. Folk runt mig har mest gnällt och klagat på sina män.
    På jobbet har kvinnor beklagat sig, öppnat sig för mig. Jag var inte alls intresserad av att höra om det. Inom familjen har det gnällts. De ska minsann lämna sina män. Men de stannar kvar. Och efter ett tag ska de lämna sina män igen. Osv.
    det kan ju vara så att dessa personer är mer materialistiska, att de vill ha den där "stora" uppvaktningen, men egentligen tror jag inte det utan de flesta tycker nog det är mycket bättre med den här vardagsomsorgen än att få en hotellövernattning en gång om året och inget annat däremellan.
    Kanske har dessa som gnällt så du har hört det, partners som inte gör de här småsakerna hemma? Som förväntar sig att frun ska fixa allt med mat, tvätt och barnen? Då kan det nog låta gnälligt. De kanske har slutat att röra varandra, slutat ha sex osv. 
  • Äldre 22 Oct 15:17
    #4

    Gammal tråd, men håller med trådstartaren till 100%.

  • Äldre 24 Oct 09:25
    #5
    Ana GH skrev 2016-10-22 15:17:50 följande:

    Gammal tråd, men håller med trådstartaren till 100%.


    Nej inte riktigt gammal. För jag håller med TS. Visst finns nackdelar men dem vägar mindre på singels vågen engående mig. Jag trivs skit bra att vara mig själ lixom. Vilken frihet alltså!!
    Är du singel själv?
Svar på tråden Singel, inte så dumt ändå