• Anonym (Amman­)
    Äldre 23 Jul 10:54
    2488 visningar
    13 svar
    13
    2488

    Amningsskynke vid offentlig amning!

    Jag tycker att vi mammor ska kunna amma offentligt utan att skämmas men jag är ändå inte helt bekväm då jag vet att många anser att det är fult, naket eller äckligt.

    Jag kan inte sy och vill därför beställa någon typ av skynke att hänga på mig.

    Någon som har tips på vart det går att få tag på?

  • Svar på tråden Amningsskynke vid offentlig amning!
  • Caramb­olan
    Äldre 23 Jul 10:57
    #1

    Köp en tunn sjal i vilken affär som helst?

  • Äldre 23 Jul 11:10
    #2

    Jag köpte en stickad amningsponcho på tradera, den har varit toppen!

  • Anonym (Amman­) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 11:17
    #3
    Carambolan skrev 2016-07-23 10:57:06 följande:

    Köp en tunn sjal i vilken affär som helst?


    Visst, men jag vill kunna hänga på den eller spänna fast den på något enkelt sätt eftersom bebisar inte alltid är så smidiga. Känner mig inte så uppfinningsrik just nu....
  • Caramb­olan
    Äldre 23 Jul 11:24
    #4
    Anonym (Amman) skrev 2016-07-23 11:17:28 följande:

    Visst, men jag vill kunna hänga på den eller spänna fast den på något enkelt sätt eftersom bebisar inte alltid är så smidiga. Känner mig inte så uppfinningsrik just nu....


    Jag har en tubscarf som jag tyckte var toppen. En som är ganska stor så att man måste vika den och bära i två varv runt halsen. Då är det vid amning lätt att bara dra i den så att ena öglan blir längre och hänger ner framför bebisen, men samtidigt är den supertunn så att det inte blir en bastu.
  • Anonym (Amman­) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 11:31
    #5
    Carambolan skrev 2016-07-23 11:24:38 följande:
    Jag har en tubscarf som jag tyckte var toppen. En som är ganska stor så att man måste vika den och bära i två varv runt halsen. Då är det vid amning lätt att bara dra i den så att ena öglan blir längre och hänger ner framför bebisen, men samtidigt är den supertunn så att det inte blir en bastu.
    Tack för tipset! :)
  • Anonym (Amnin­gströj­a)
    Äldre 23 Jul 14:52
    #6

    Det finns ju jättefina amningskläder med öppning för i princip bara bröstvårtan då ser det ut som att babyn vilar mot dig,syns verkligen INGET!

    Bonprix.se/com har jättefina amningskläder till mycket bra priser.

  • Anonym (Amnin­gströj­a)
    Äldre 23 Jul 14:58
    #7

    Dom flesta vet att det är det mest naturliga och det brösten är till för så strunt i dom få som tänker på sex, det är ju helt sjukt. Jag har bara mött leenden när jag ammat ute, vilket jag gör överallt och vart som helst. Ammar 2åring just nu och kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker

  • Äldre 23 Jul 15:03
    #8

    Försöker ibland täcka oss lite med sonens snutte när jag ammar offentligt men det funkar bara inte, min son blir skitförbannad o sparkar och slår bort den. Så han gillar inte alls det, han vill kunna se när han äter

  • Anonym (Amman­) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 17:29
    #9
    Anonym (Amningströja) skrev 2016-07-23 14:58:47 följande:

    Dom flesta vet att det är det mest naturliga och det brösten är till för så strunt i dom få som tänker på sex, det är ju helt sjukt. Jag har bara mött leenden när jag ammat ute, vilket jag gör överallt och vart som helst. Ammar 2åring just nu och kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker


    Tack för peppen! Fortsätt som du gör! :)
  • Äldre 23 Jul 17:36
    #10

    En vanlig poncho som man köper var som helst! Visserligen ser du inte bebisen då, men det kan kanske funka ändå? I en viss ålder blir vissa bebisar väldigt lätt distraherade av omgivningen så för dem är det också bra med en avskärmning.

  • Äldre 23 Jul 21:47
    #11
  • Anonym (Amnin­gströj­a)
    Äldre 23 Jul 22:17
    #12

    Sitter du med sådant mitt i sommarvärmen?

    Svetten rinner väl ändå för många speciellt för nyblivna mödrar

    Varmt för baby med extra tyg också.

    Får jag fråga vad det är som gör att du vill täcka där babyn ligger? För med BRA amningskläder så ser det ut som att babyn vilar mot dig bara?

    Mvh

  • Äldre 24 Jul 00:02
    #13

    Jag har kört vanlig tunn sjal som jag klämmer fast i axelbandet på sidan jag inte ammar ifrån, sedan ligger sjalen bakom nacken och hänger därifrån över bebisen.

    Fast det är alldeles för varmt för mig att vara blyg nu.

Svar på tråden Amningsskynke vid offentlig amning!