• Anonym (Pausatxop)

    Blir de flesta gubbsjuka?

    Hej!

    Jag är en man på 36 år. Har varit ihop med min fru i snart 20 år.

    Jag har börjat bli extremt gubbsjuk, kan inte låta bli att titta på andra attraktiva kvinnor, blir sjukt tänd på dem.

    Skulle aldrig vara otrogen, men det gnager mig något enormt att jag är så sugen på andra kvinnor.

  • Svar på tråden Blir de flesta gubbsjuka?
  • Anonym (6)

    Ja, jag tror det.
    Jag tror det har med biologi att göra, män dras till det ungdomliga för att det representerar fruktsamhet och vitalitet, alltså kan det bli bra avkomma.
    Därför tror jag inte man ska ha dåligt samvete för att man tänder på unga kvinnor som medelåldersman, jag förutsätter nu att vi pratar om vuxna unga kvinnor.
    Jag tror det ligger i generna hos dom flesta män om än omedvetet.
    Därmed inte sagt att det är ok att agera på den åtrån, vi människor är mer än våra drifter, vi har fått en hjärna att tänka med och ett förnuft som förhoppningsvis leder oss rätt. 
    Och bye the way, jag är kvinna, medelålders och feminist. 

  • Anonym (Tjej)

    Sådär känner nog de flesta oavsett vilket kön man är.

  • Fjäril kär

    Tycker inte ordet gubbsjukt passar in när man är 36 år. Du är ännu ung, många killar har inte ens fått sitt första barn i den åldern. Man har just kommit in i sitt liv liksom.

    Så att spana på 20-25-åringar är knappast gubbsjukt.

    Snarare om du varit 55 och spanar på en 22-åring kan det vara gränsfall för det.

  • Jenna Eriksdotter
    Anonym (6) skrev 2016-08-02 20:03:19 följande:

    Ja, jag tror det.
    Jag tror det har med biologi att göra, män dras till det ungdomliga för att det representerar fruktsamhet och vitalitet, alltså kan det bli bra avkomma.
    Därför tror jag inte man ska ha dåligt samvete för att man tänder på unga kvinnor som medelåldersman, jag förutsätter nu att vi pratar om vuxna unga kvinnor.
    Jag tror det ligger i generna hos dom flesta män om än omedvetet.
    Därmed inte sagt att det är ok att agera på den åtrån, vi människor är mer än våra drifter, vi har fått en hjärna att tänka med och ett förnuft som förhoppningsvis leder oss rätt. 
    Och bye the way, jag är kvinna, medelålders och feminist. 


    Mitt i prick, förutom att det inte är okej agera på sina drifter, det är klart att det är okej, man gör ju som man vill, det är inte olagligt. Visst frun kommer inte gilla det men det är inte fel i sig. Dessutom sa han att han inte behöver vara otrogen, så han behöver ingen moralisk uppläxning. Men annars så tycker jag att du skrev väldigt bra. 


    Och by the way, Jag är kvinna tjugoårsåldern och humanist. 

  • IsDimma
    Anonym (6) skrev 2016-08-02 20:03:19 följande:

    Ja, jag tror det.
    Jag tror det har med biologi att göra, män dras till det ungdomliga för att det representerar fruktsamhet och vitalitet, alltså kan det bli bra avkomma.
    Därför tror jag inte man ska ha dåligt samvete för att man tänder på unga kvinnor som medelåldersman, jag förutsätter nu att vi pratar om vuxna unga kvinnor.
    Jag tror det ligger i generna hos dom flesta män om än omedvetet.
    Därmed inte sagt att det är ok att agera på den åtrån, vi människor är mer än våra drifter, vi har fått en hjärna att tänka med och ett förnuft som förhoppningsvis leder oss rätt. 
    Och bye the way, jag är kvinna, medelålders och feminist. 


    Ja, jag tror detsamma
  • Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2016-08-02 20:14:58 följande:

    Tycker inte ordet gubbsjukt passar in när man är 36 år. Du är ännu ung, många killar har inte ens fått sitt första barn i den åldern. Man har just kommit in i sitt liv liksom.

    Så att spana på 20-25-åringar är knappast gubbsjukt.

    Snarare om du varit 55 och spanar på en 22-åring kan det vara gränsfall för det.


    Själv tycker jag det är gubbsjukt när män i TS ålder försöker ragga på mig. 36 år är ju typ medelålders. Är 22.
  • Ego Lovers

    Tror alla kollar in andra oavsett just för att man ser något snyggt. Det betyder inte att man vill ligga heller för den delen. Jag kan kolla in andra män för att de har en snygg stil som min man hade passat i tex. Tyvärr kan svartsjuka göra att man tror att man kollar för att man blir attraherad men så är inte fallet. Jag kollar även in snygga kvinnor och tänker wow sån stil eller så skulle man va. Gäller inte enbart yttre attribut utan även de inre.

    Många gånger tror jag även att man kollar in andra för att man just varit med samma person i så många år. Ni har väl inte ens haft nån annan innan om ni varit tillsammans i tjugo år. Man kan fantisera men inser hur bra man har det egentligen som sluppit vara ute i raggningssvängen under halva sitt vuxna liv som endel tvingats till.

  • Anonym (Inte gummsjuk iaf)

    Kanske off topic, jag är kvinna och i 40 årsåldern.
    Har hört att många medelålders kvinnor blir gummsjuka.
    Det har inte hänt mig än iaf, jag gillar mest män runt min egen ålder.
    Tycker att yngre män ser ut som tonåringar ungefär.
    Går inte alls igång på det.

  • Anonym (Inte gummsjuk iaf)

    Men jag gillar folk i min ålder som känns och ser ungdomliga ut i stilen.
    Gillar samma utseenden som när jag var runt 20 fast de har åldrats liksom.

Svar på tråden Blir de flesta gubbsjuka?