• Newbie84

    Kan man se ett ägg på VUL efter ägglossning?

    Någon somvet om man kan se ett ägg på VUL när det redan ägglossat? Innan kan man ju se äggblåsan så att säga.

  • Svar på tråden Kan man se ett ägg på VUL efter ägglossning?
  • Cyanea

    Ägget kan man väl inte se, men man kan så vitt jag förstått det se att det lossat från äggstocken. 

  • finee

    Man kan se på äggblåsan att den nyss har släppt ett ägg eftersom den då är rätt så ojämn i kanten. Gjorde själv VUL på ÄL-dagen och då kunde läkaren (och jag) se just detta

  • finee
    Newbie84 skrev 2016-08-06 19:31:54 följande:

    Tack! Hur långt efter kan man se om man ägglossat?


    Oj, det vet jag tyvärr inte!
  • Cyanea

    Jag ska inte säga något säkert, men tror bara man kan se det samma månad man haft ÄL. Äggblåsan blir till gulkroppen, som utsöndrar bl.a. progesteron, och den försvinner så vitt jag vet i slutet av cykeln inför mensen. 

  • Newbie84
    Cyanea skrev 2016-08-07 19:09:42 följande:

    Jag ska inte säga något säkert, men tror bara man kan se det samma månad man haft ÄL. Äggblåsan blir till gulkroppen, som utsöndrar bl.a. progesteron, och den försvinner så vitt jag vet i slutet av cykeln inför mensen. 


    Typiskt då att jag inte verkar ha haft någon ägglossning denna månad... Men får man mens ändå? Känner mig så i kroppen, världens humörsvängningar, ömma bröst och stick i äggstocken eller nåt samt enorm trötthet. Hade jag inte vetat att jag inte var gravid så hade jag nästan trott det haha
Svar på tråden Kan man se ett ägg på VUL efter ägglossning?