• Anonym (Ts)
    Äldre 5 Aug 22:08
    31543 visningar
    89 svar
    89
    31543

    Oproportionerlig kropp (Bild)

    Var helt raka och ärliga nu. Nej jag söker inte efter uppmärksamhet utan jag känner mig bara så udda. Som ni ser på bilden är min underkropp betydligt större än min överkropp. Det är som att det är delar tagna från två olika människor. Har ni tips på träningar eller dieter som kan hjälpa mig. Banta har jag testat och då släpper allt fett om magen och revben samt höftbenen blir extremt utstickande vilket jag inte gillar. Vad tycker ni? Ser det skumt ut eller är det ren inbillning? Vågar inte ha bikini nu på sommaren. Mina bröst fyller knappt en B-kupa medans mina ben och rumpa knappt går i byxor i storlek M. Väldigt ytligt jag vet. Men detta är något som tynger ner mig och fått mig att skämmas över min kropp. Någon mer som har samma "problem"? :(

  • Svar på tråden Oproportionerlig kropp (Bild)
  • Bertra­m
    Äldre 6 Aug 10:26
    #11

    Du har en sjukt snygg timglas figur och ser ut så som jag tycker en kvinna ska göra, hade du haft lika smala höfter som midja hade du ju sett ut som en kille

  • Äldre 6 Aug 12:49
    #12

    Du ser ut som jag. Smal och liten överkropp och större underkropp. Viktnedgång gör överkroppen ännu mindre. Jag har 34 i strl på överkropp och 38 på underkroppen. Men vet du, det anses vara sexigt/snyggt/kvinnligt. Smal midja, breda höfter, kurvig (med lite mindre bröst). Har fått många komplimanger för den! Däremot är det svårt att hitta kläder som sitter snyggt och passar formen. Ett tips är rockabillyklänningar eller vida byxor och tightare på överkroppen. Var stolt över hur du ser ut, du är jättefin! :) Vill du ha bikini så köp en som framhäver bysten och kanske med en liten kjol på bikinitrosorna så kommer du se supersnygg ut! Och köp olika strl på över och underdel.

  • Äldre 6 Aug 12:54
    #13

    Jag har samma problem fast tvärtom. Jag har storlek 38 på underkroppen och storlek 44 på överkroppen. Det finns nog inte så mycket att göra åt saken mer än att acceptera läget. 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 6 Aug 12:57
    #14


    Såhär ser jag ut stående.. Är det päronform jag har?
  • Anonym (x)
    Äldre 6 Aug 13:04
    #15

    Du har ju helt perfekt kropp, en sån som de flesta eftersträvar. Sluta lägga ner tid på att vara missnöjd. 

  • Anonym (Ja)
    Äldre 6 Aug 13:07
    #16
    LauraPalmer skrev 2016-08-06 12:54:44 följande:

    Jag har samma problem fast tvärtom. Jag har storlek 38 på underkroppen och storlek 44 på överkroppen. Det finns nog inte så mycket att göra åt saken mer än att acceptera läget. 


    Det finns massor att göra! Bygg större ben/rumpa.
  • Anonym (En person­)
    Äldre 6 Aug 13:08
    #17
    Anonym (Ts) skrev 2016-08-06 12:57:56 följande:

    Såhär ser jag ut stående.. Är det päronform jag har?


    Ovanlig men absolut inte ful kroppsform. Ser ut som en späd liten tjej på överdelen och en riktig amazonkvinna på underdelen. Hade ju varit värre om det var tvärtom!!
  • Anonym (Ja)
    Äldre 6 Aug 13:08
    #18
    Anonym (Ts) skrev 2016-08-06 12:57:56 följande:

    Såhär ser jag ut stående.. Är det päronform jag har?


    Inget fel alls att se ut sådär! Men om du känner dug oproportionerlig så bygg lite större axlar, rygg, bröst-muskler samt armar.
  • Äldre 6 Aug 13:24
    #19
    Anonym (Ja) skrev 2016-08-06 13:07:29 följande:
    Det finns massor att göra! Bygg större ben/rumpa.


  • Äldre 6 Aug 14:14
    #20

    Du är ju perfekt!

    Titta runt dig!!!

    Jag tror dessutom att hur man ser ut i längden inte spelar så stor roll som vad man uträttar i livet.

    Dina händer kan hjälpa andra. Dina ögon kan se med uppskattning på andra, dina ben kan ta dig från fara till säkerhet .

    När du är 95 och ska dö, tror jag du kommer må bättre om du använt din kropp till bra saker än att du nojat över den...

    Vet att det är lättare sagt än gjort. Men det är den kropp du fått och det är den du ska leva med.

    Lycka till!

Svar på tråden Oproportionerlig kropp (Bild)