• Äldre 11 Aug 12:43
    5378 visningar
    6 svar
    6
    5378

    Roligt sätt att ge resa?!

    Det är så att min sambo fyller 25 år. Jag planerar nu därför en resa till USA, närmare bestämt Florida i ungefär 2 veckor. Tanken är att vi ska åka runt, gå på nöjesparker, sola, bada, shoppa och ha en underbar semester ihop.

    Allt detta låter underbart i mina öron och i presenten får han flyg, hotell och hyrbil så löser vi resten på plats. Men då det bara att tråkigt att säga det till honom vill jag göra presenten lite roligare och mer lekfull, men tyvärr tryter idéerna. Jag skulle gärna ha hjälp med allt ifrån rim till hur man ska ge presenten. Som en skattjakt att leta efter olika paket med en rebus i eller hur man ska göra!?

    Är oerhört tacksam om ni kan komma med tips och trix, allt som ni kommer på är guld värt!

    Tack! :)

  • Svar på tråden Roligt sätt att ge resa?!
  • Äldre 11 Aug 13:07
    #1

    Hej,

    En fraga att stalla sig ar, ar detta en underbar semester for honom med? I presenten ingar da aven visum, mat etc. om inte har han den ekonomin sa att han kan ha det trevligt pa resan, vanta inte med att losa detta pa plats battre att kolla med personen innan. Om han inte har rad (eller vill lagga sina pengar pa nagot annat) kanske ett billigare resmal kan vara ett altenativ dar du star for hela kalaset.

    Om jag sjalv inte betalade allt skulle jag inte ge en resa i present, men om jag gav det och ville gora nagot annat an beratta sa skulle jag nog sla in flera sma paket som var relaterade till resmalet och gora en skatt jakt. Men allt beror som sagt pa hur den som jag ger presenten till ar, en del uppsakattar mer att man slar in biljetterna.

  • Äldre 11 Aug 13:17
    #2
    zest skrev 2016-08-11 13:07:37 följande:

    Hej,

    En fraga att stalla sig ar, ar detta en underbar semester for honom med? I presenten ingar da aven visum, mat etc. om inte har han den ekonomin sa att han kan ha det trevligt pa resan, vanta inte med att losa detta pa plats battre att kolla med personen innan. Om han inte har rad (eller vill lagga sina pengar pa nagot annat) kanske ett billigare resmal kan vara ett altenativ dar du star for hela kalaset.

    Om jag sjalv inte betalade allt skulle jag inte ge en resa i present, men om jag gav det och ville gora nagot annat an beratta sa skulle jag nog sla in flera sma paket som var relaterade till resmalet och gora en skatt jakt. Men allt beror som sagt pa hur den som jag ger presenten till ar, en del uppsakattar mer att man slar in biljetterna.


    Han har ekonomim till det, vi har många gånger pratat om USA och båda vill åka dit! Så den biten är klar, annars hade jag precis som du åkt till någon närmre och billigare ställe men vi båda vill till USA. Men nu är resemålet USA och han kommer tycka det är kul!

    Tack för tipsen!
  • Äldre 11 Aug 13:27
    #3

    Presentkorg?
    Solkräm, bok om resmålet (guidebok eller skönlitterär spelar ingen roll), mat som anspelar på resmålet osv.
    Kanske som en picnic-korg som ni tar med er ut och njuter av tillsammans, samtidigt som du försöker få honom att klura ut vad den riktiga presenten är?

  • Caramb­olan
    Äldre 11 Aug 13:33
    #4

    En ifylld semesteransökansblankett? ;)

  • Äldre 21 Aug 20:23
    #5

    jag skulle inte uppskata att f en färdigplanerad resa i present - en stor del av resan är ju även planerandet! jag hade gett en guidebok i present och att ni sedan planerade resan ihop! 

  • Anonym föräld­raledi­g
    Äldre 21 Aug 20:32
    #6

    Jag överraskade min sambo med en resa till Prag för några år sedan. Eftersom det var en kortare resa i samband med semestern så sa jag inget, utan packade våra väskor i smyg och väckte honom på morgonen och berättade att vi skulle på en utflykt. På vägen till flygplatsen så fick han olika ledtrådar kring vart vi var på väg.
    Det var väldigt uppskattat. Med det gäller ju att den en tar med sig kan klara av att inte få vara med i planeringen.

Svar på tråden Roligt sätt att ge resa?!