• Jill 79

    bänkpapper

    Skolstart här. Man ska ha med bänkpapper. Är det samma som bokpapper? Annars behöver man bokpapper också nuförtiden? Har googlat runt lite efter bänkpapper utan att hitta det. Någon som vet var jag kan hitta det? Tack på förhand

  • Svar på tråden bänkpapper
  • Fruktskal

    Tja! Du, det är samma som vilket presentpapper som helst. Så man kan ha enfärgat, eller med hjärtan, eller varför inte med hästar eller Spiderman?

  • Jill 79

    Ahh. Vad bra. Jag hade för mig att det var robustare papper än så. Men länge sen man gick i skolan.

  • Fruktskal
    Holma skrev 2016-08-15 08:21:29 följande:

    Trodde inte bänkpapper används i skolor idag , här är det borta sen länge


    De flesta skolor har anammat "skola 2000". Då har man bord i klassrummen, olika grupprum, oftast enhetsindelat, samt skåp ute i korridoren.

    Men en del skolor är "old school", då har man bänk.
  • Holma
    Fruktskal skrev 2016-08-15 08:25:22 följande:
    De flesta skolor har anammat "skola 2000". Då har man bord i klassrummen, olika grupprum, oftast enhetsindelat, samt skåp ute i korridoren.

    Men en del skolor är "old school", då har man bänk.
    Underbart tycker jag , charmigt med det gamla
  • Trippelmamma76

    Ja, bokpapper är robustare än inslagningspapper! Ännu bättre är väl bokplast i så fall iofs.


    Jill 79 skrev 2016-08-15 08:06:37 följande:

    Ahh. Vad bra. Jag hade för mig att det var robustare papper än så. Men länge sen man gick i skolan.


  • Holma
    Trippelmamma76 skrev 2016-08-15 08:30:43 följande:

    Ja, bokpapper är robustare än inslagningspapper! Ännu bättre är väl bokplast i så fall iofs.


    Fast nu var det ju bänkpapper , går väl inte att ha bokplats i bänken ?
  • Carambolan

    Hyllpapper finns i en del butiker och är lite robustare, nästan vaxliknande.

  • Carambolan

    Du kan köpa vad som helst :) Att barnen själva väljer ett roligt presentpapper är nog vanligast...

  • Fruktskal

    Vi har alltid presentpapper - det är roligare och man kan byta ut det ofta. Det är billigare och går det sönder så klipper man en ny 70*70 cm från samma rulle. ;)

  • Litet My

    Aldrig bare sig behövt köpa bänkpapper (eftersom de inte har bänkar utan bord). Ej heller slagit in böcker. Har barn i åk 5

  • Litet My
    Holma skrev 2016-08-15 08:32:22 följande:
    Fast nu var det ju bänkpapper , går väl inte att ha bokplats i bänken ?
    Hon skrev ju bokPLAST :)
  • Trippelmamma76

    Sorry, my bad. Menade förstås bokplast till böcker i så fall. Antar att rullen inte är bred nog för bänk.


    Holma skrev 2016-08-15 08:32:22 följande:

    Fast nu var det ju bänkpapper , går väl inte att ha bokplats i bänken ?


  • ABC73

    Presentpapper funkar. Det är vad vi använt i 2 år nu. Maken och sonen ska handla det idag inför skolstart.

  • Jill 79

    Köpte bokpapper (såg ut som presentpapper) med Captain America och ett med minions). De hade även enfärgat extra kraftigt bokpapper men det var för tråkigt enligt sonen.

  • monnys

    Hej! Vart köpte du Minions papperet? Har letat överallt men hittar inget!

    Tacksam för svar!

  • monnys

    Var köpte du minionspapperet?


    Jill 79 skrev 2016-08-15 14:05:59 följande:

    Köpte bokpapper (såg ut som presentpapper) med Captain America och ett med minions). De hade även enfärgat extra kraftigt bokpapper men det var för tråkigt enligt sonen.


Svar på tråden bänkpapper