• Anonym (Gilla­r strump­byxa)
    Äldre 17 Aug 22:56
    43386 visningar
    303 svar
    -7 +1
    303
    43386

    Får kille ha strumpbyxor ?

    Jag gillar att gå i strumpbyxor hemma å min fru vet om det, vad tycker ni ?

  • Svar på tråden Får kille ha strumpbyxor ?
  • Wed 20 Nov 2019 23:19

    Kör ni med eller utan kalsonger under strumpbyxorna

  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Thu 21 Nov 2019 22:30
    Anonym (Betty) skrev 2019-11-20 20:51:56 följande:

    Sarah var en modefärg som döptes/ utsågs som cred åt en bärerska för lång och trogen tjänst. Det var hon Ferguson, Fergie, som ofta hade blekvita ben med dragning åt grått.

    Innan dess fanns Diana, 1983, efter känd engelsk first lady.

    En annan färg, Silvia från 1981, var en hyllning till vår drottning, som då ansågs något av en pionjär när det gällde blekbeigea toner. Gick ofta i pärlvita alabasternyanser då. Läste om beslutet i Expressen Söndag under sommaren 1980.


    Hmmm och vilken färg är det????
  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Thu 21 Nov 2019 22:31
    Blixtmannen2 skrev 2019-11-20 23:19:10 följande:

    Kör ni med eller utan kalsonger under strumpbyxorna


    Nej jag har aldrig kalsonger under mina kalasbyxor, låter som macka på macka. Vad har du själv?
  • Anonym (Betty­)
    Sat 23 Nov 2019 11:53
    Anonym (Strumpbyxan) skrev 2019-11-21 22:30:30 följande:

    Hmmm och vilken färg är det????


    Ok, här är Sarah i bild. Systemet med en ny modefärg varje vår och höst övergavs för 17 år sedan. Efterfrågan var för dålig och många tyckte nog det blev fel. Om man hittat en nyans som passade huden försvann den och man fick leta på nytt.( York från 1993 är ganska lik i färg)

    Flög med nylonstrumpbyxor under jeansen igår.

    Ingen sa nåt vid säkerhetskontrollen på Bromma.

    Ingen skrattade heller, så jag antar det inte går att se? Eller screenas kanske bara bagaget?

  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Sat 23 Nov 2019 18:58
    Anonym (Betty) skrev 2019-11-23 11:53:04 följande:
    Ok, här är Sarah i bild. Systemet med en ny modefärg varje vår och höst övergavs för 17 år sedan. Efterfrågan var för dålig och många tyckte nog det blev fel. Om man hittat en nyans som passade huden försvann den och man fick leta på nytt.( York från 1993 är ganska lik i färg)

    Flög med nylonstrumpbyxor under jeansen igår.

    Ingen sa nåt vid säkerhetskontrollen på Bromma.

    Ingen skrattade heller, så jag antar det inte går att se? Eller screenas kanske bara bagaget?
    Vad skulle dom säga om dom sett det? VEt att många affärsmän flyger alltid i stödstrumpbyxor. Men jag tror knappast dom ser vilka kläder man har, bara om det är något dolt innanför.

    HAde själv ett par svart nylonstrumpbyxor med lite ribbor på mej idag.
  • Anonym (Betty­)
    Sat 23 Nov 2019 21:32

    Det ger sig självt att knappast någon säger något i sådana här frågor. Givetvis hade det blivit en snackis om nån kunnnat se på screenen att en man har strumpbyxor med förstärkt byxdel under jeansen.

    Det finns allehanda skrönor om kvinnor som blivit stoppade på flyget för att de haft kopparspiral. Ta sådana berättelser för vad de är!

    Idag blir det ännu en blekbeige nyans, Gavina, under Levisarna. Övervägde Keifer Satin lycra i 15 den. i solbrun nyans. De är glansiga och hala mot byxorna men också gravt vulgära och groteska även på de mest välsnickrade flickeben.

  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Mon 25 Nov 2019 11:01
    Anonym (Betty) skrev 2019-11-23 21:32:23 följande:

    Det ger sig självt att knappast någon säger något i sådana här frågor. Givetvis hade det blivit en snackis om nån kunnnat se på screenen att en man har strumpbyxor med förstärkt byxdel under jeansen.

    Det finns allehanda skrönor om kvinnor som blivit stoppade på flyget för att de haft kopparspiral. Ta sådana berättelser för vad de är!

    Idag blir det ännu en blekbeige nyans, Gavina, under Levisarna. Övervägde Keifer Satin lycra i 15 den. i solbrun nyans. De är glansiga och hala mot byxorna men också gravt vulgära och groteska även på de mest välsnickrade flickeben.


    Jag kör själv med ett par svarta med något småglammigt möster i från Maxi typ 40 den. Desvärre drog jag upp ett stort hål på toaletten i benet på dom när jag skulle dra upp dom rejält....
  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Mon 25 Nov 2019 13:24
    Anonym (Strumpbyxan) skrev 2019-11-25 11:01:02 följande:
    Jag kör själv med ett par svarta med något småglammigt möster i från Maxi typ 40 den. Desvärre drog jag upp ett stort hål på toaletten i benet på dom när jag skulle dra upp dom rejält....
    INTE glammiga! Tog en bild nu när jag kom hem från jobbet och bytt om lite.
  • Anonym (Betty­)
    Fri 29 Nov 2019 22:22

    Vid ett tillfälle för längesen i skolan, på en lektion i Hemkunskap, diskuterades kläder.
    Det kan ha varit 1974  och lärarinnan ansåg att man på vintern borde använda nåt tjockare än tunna strumpbyxor när det var kallt ute. Det kommenterades av en flicka som sa: nä sådana täckande strumpor är fult, det vill man ju  inte ha! 

    Nuförtiden finns knappast tunna strumpbyxor kvar i några kvinnors garderober eller byrålådor. Ser man något i vardagen är det mönstrat eller opakt( täckande) , så nog växlar modet och idealen.  

    För egen del har dock användandet av tunnisar ökat den senaste tiden.
    Idag har det varit kallt i huvudstaden och ett par 20 denier i färgen Riviera har hängt med utan vare sig kas, glid eller maskor. Inte heller har resåren rullat ned.

    Full poäng till den svenska tekoindustrin som avvecklades för typ 40 år sedan.
    De gick knackigt länge innan det, men satan vad bra grejer de gjorde! 

  • Anonym (Strum­pbyxan­)
    Fri 29 Nov 2019 22:52
    Anonym (Betty) skrev 2019-11-29 22:22:28 följande:

    Vid ett tillfälle för längesen i skolan, på en lektion i Hemkunskap, diskuterades kläder.
    Det kan ha varit 1974  och lärarinnan ansåg att man på vintern borde använda nåt tjockare än tunna strumpbyxor när det var kallt ute. Det kommenterades av en flicka som sa: nä sådana täckande strumpor är fult, det vill man ju  inte ha! 

    Nuförtiden finns knappast tunna strumpbyxor kvar i några kvinnors garderober eller byrålådor. Ser man något i vardagen är det mönstrat eller opakt( täckande) , så nog växlar modet och idealen.  

    För egen del har dock användandet av tunnisar ökat den senaste tiden.
    Idag har det varit kallt i huvudstaden och ett par 20 denier i färgen Riviera har hängt med utan vare sig kas, glid eller maskor. Inte heller har resåren rullat ned.

    Full poäng till den svenska tekoindustrin som avvecklades för typ 40 år sedan.
    De gick knackigt länge innan det, men satan vad bra grejer de gjorde! 


    Låter konstigt att man 1974 tyckte att sk kalasbyxor var fula! Jag var barn då och minns att alla pojkar och flickor hade ska kalasbyxor fram till vi var 11-12år. Jag slapp mina när jag var ca 9år för jag tyckte det var pinsamt att ha dom i skolan men minns att det var ett par killar som man såg på gymnastiken som hade dom när dom var 11-12år.
    Du kanske skulle börja använda vilken riktig färg du har på dina strumpbyxor, riviera säger ju ingenting för oss som inte vet vad det är!
    Låter ju inte så värmande med 20 den, här i Västsverige var det ett par minus i morse och jag hade BLÅA kalasbyxor i ren bomull! Nyinköpta från Tjeckien, barmodell i stl 180cl. Jag är 190cm och dom är så stora att dom går till bröstet om jag drar upp dom ordentligt....
Svar på tråden Får kille ha strumpbyxor ?