• Anonym (purpl­e)
    Äldre 22 Aug 19:14
    2358 visningar
    14 svar
    14
    2358

    Efter flera månaders dejtande berättar han att han hellre vill ha en tjej utan barn och bagage...

    Har dejtat en kille några månader, vi är 30+ båda två och har kommit varandra väldigt nära. På sistone har han velat prata extra mycket om vår relation och hur jag känner för honom osv och jag har varit helt ärlig. Ända från början har jag varit tydlig med att mina barn går först och att jag inte vill introducera honom för dem och det har aldrig ens varit en grej som han frågat om.
    Men nu lättade han på sitt hjärta för mig och menade att han aldrig träffat någon som mig och att om situationen sett annorlunda ut (att jag inte hade några barn) så hade han kunnat tro på oss och fått riktigt djupa känslor, men att han förstår att det aldrig kommer bli något med oss. Om han ska bli seriös med någon så ska de vara på samma nivå och göra hela familjegrejen tillsammans från scratch som han själv uttryckte det. Men han vill fortfarande att vi ska dejta.
    Hur ska jag tänka och agera?
    Till saken hör också att jag inte tänkt att träffa någon seriöst jag heller på ett bra tag av andra orsaker så jag funderar om jag ska fortsätta träffa honom för skojs skull i väntan på den riktiga partnern i mitt liv?

  • Svar på tråden Efter flera månaders dejtande berättar han att han hellre vill ha en tjej utan barn och bagage...
  • Anonym (-)
    Äldre 22 Aug 19:16
    #1

    Ja, gör det du. Det är ju vad han kommer att göra.

  • Anonym (qq)
    Äldre 22 Aug 19:17
    #2

    så han vill dejta dig tills han träffa en barnlös tjej som han kan bilda den där familjen med? 
    är du ok med det så fine. Tror de flesta skulle ha svårt acceptera att ha det så. Dessutom, hur ska du /ni träffa den rätte om ni har delvis fokus på varann? 

  • Anonym (purpl­e) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 19:23
    #3

    Ja har redan föreslagit att vi ska gå vidare på varsitt håll o fokusera på de vi verkligen vill ha i livet men han vill verkligen verkligen inte det..... Blev ett jäkla drama.

  • Anonym (Eh)
    Äldre 22 Aug 19:37
    #4

    Förstår inte riktigt. Ska ni fortsätta dejta på ett håll och söka ny partner på det andra hållet, eller vad? Personligen ser jag ingen mening med det, såvida det inte är tal om att vara kks.

    Jag hade inte fortsätt dejta en person som inte vill ha något seriöst. Bara onödigt i mina ögon då det ändå inte kommer att bli något.

  • Anonym (purpl­e) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 19:40
    #5
    Anonym (Eh) skrev 2016-08-22 19:37:14 följande:

    Förstår inte riktigt. Ska ni fortsätta dejta på ett håll och söka ny partner på det andra hållet, eller vad? Personligen ser jag ingen mening med det, såvida det inte är tal om att vara kks.

    Jag hade inte fortsätt dejta en person som inte vill ha något seriöst. Bara onödigt i mina ögon då det ändå inte kommer att bli något.


    Ja håller me dej, o man kan nog säga att vi är exklusiva kks iom att vi inte har nån seriös inriktning o pratar ingen framtid. Fattar nog inte heller poängen egentligen iaf inte från hans sida. Ja hade varit själv o singel vare sej han fanns i bilden lr inte oavsett o de har ja berättat för honom.
  • Anonym (Eh)
    Äldre 22 Aug 19:42
    #6
    Anonym (purple) skrev 2016-08-22 19:40:19 följande:

    Ja håller me dej, o man kan nog säga att vi är exklusiva kks iom att vi inte har nån seriös inriktning o pratar ingen framtid. Fattar nog inte heller poängen egentligen iaf inte från hans sida. Ja hade varit själv o singel vare sej han fanns i bilden lr inte oavsett o de har ja berättat för honom.


    Vad vill du då? Vill du vara kvar med honom på ett håll, även fast det inte kommer att bli något?
  • Äldre 22 Aug 19:46
    #7

    Låter som han både vill ha kvar kakan och äta upp den... Låter som han utnyttjar dig tills han hittar någon barnlös kvinna. Nä, gör dig av med honom! Du är värd bättre!!

  • Anonym (purpl­e) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 19:47
    #8
    Anonym (Eh) skrev 2016-08-22 19:42:42 följande:
    Vad vill du då? Vill du vara kvar med honom på ett håll, även fast det inte kommer att bli något?
    Egentligen spelar de ingen större roll för mej, ja har en helt annan plan för mitt liv utan honom o har alltid haft för eg vill ja ha nån med barn, mer seriöst. har nog lite svårt att se hans intentioner bara eftersom han varit så jäkla på o visat ett stort intresse. o så mycket sex har vi ju inte ens....
  • Times
    Äldre 22 Aug 19:59
    #9
    +1

    Varför skapar du en tråd på familjeliv om en person du ändå "bara träffar" tills du hittar rätt? Jag ser ingenting konstigt i hans resonemang, däremot ditt agerande.

    /Times

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 22 Aug 20:29
    #10

    Med dejta menar du knulla alltså. Känns det rätt att vara kk så är det väl inte fel, även om det inte leder till permanent relation..du var ju inte direkt ute efter något seriöst? Och jag antar att ni har ett bra sexliv nu?

    Själv hade jag nog du dumpat en person som uttrycker sig så om mina barn. Det känns som en rätt grov förolämpning, typ som om någon skulle säga att jag var ful eller fet. Mina barn är en stor del av mig, och de är inte bagage... de är underbara. Jag menar det är ju inte kört för dig att få fler barn, så han har ju alla möjligheter att få uppleva egna biologiska barn också...

  • Anonym (purpl­e) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 20:42
    #11
    Anonym (Kille) skrev 2016-08-22 20:29:07 följande:

    Med dejta menar du knulla alltså. Känns det rätt att vara kk så är det väl inte fel, även om det inte leder till permanent relation..du var ju inte direkt ute efter något seriöst? Och jag antar att ni har ett bra sexliv nu?

    Själv hade jag nog du dumpat en person som uttrycker sig så om mina barn. Det känns som en rätt grov förolämpning, typ som om någon skulle säga att jag var ful eller fet. Mina barn är en stor del av mig, och de är inte bagage... de är underbara. Jag menar det är ju inte kört för dig att få fler barn, så han har ju alla möjligheter att få uppleva egna biologiska barn också...


    Ja nu bröt ja me han tyckte själv de såg skumt ut när ja skrev den här tråden.....lika bra gå vidare.. Tack för tips iaf
  • Äldre 22 Aug 21:04
    #12

    1 h 28 minuter från trådstart till dumpa. Det går fort i hockey

  • Times
    Äldre 22 Aug 21:12
    #13
    vargveum skrev 2016-08-22 21:04:37 följande:

    1 h 28 minuter från trådstart till dumpa. Det går fort i hockey


    Troll?
    ...undra om 99,9% av alla trådar inom sex/förhållande är troll-trådar.
  • Anonym
    Äldre 22 Aug 21:33
    #14
    Anonym (purple) skrev 2016-08-22 20:42:21 följande:
    Ja nu bröt ja me han tyckte själv de såg skumt ut när ja skrev den här tråden.....lika bra gå vidare.. Tack för tips iaf
    Ja det var lika bra det. Du var ändå inget att satsa på, ser jag nu.
    Ser verkligen skumt ut när du skriver tråden och sedan speeddumpar.
Svar på tråden Efter flera månaders dejtande berättar han att han hellre vill ha en tjej utan barn och bagage...