• Äldre 25 Aug 17:13
    383319 visningar
    2849 svar
    +4
    2849
    383319

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Äldre 30 Aug 11:33
    #51
    Onix skrev 2016-08-29 22:08:23 följande:

    Undrar också hur ni fått era tidiga vul, privat? :)


    Jag har bokat tid här:
    http://www.vasamamma.se/
    Det är helt privat, enbart på grund av att jag vill säkerställa att vårt lilla frö faktiskt finns där inne och mår bra. Jag skulle väl kunna ljuga mig till ett ultraljud och säga att jag har ont eller blöder men det känns inte ok, då kan jag betala för mig. Det är bara för min egen del!

  • Äldre 30 Aug 12:46
    #52

    Hej tjejer! ????
    Joinar er här då jag plussade förra veckan, BF 2 maj ????

  • Äldre 30 Aug 13:15
    #53
    Fjäderängel skrev 2016-08-29 22:53:59 följande:

    V5 (4+2) brösten är fruktansvärda ömma och magen känns konstig typ uppsvullen..

    Har du några biverkningar ?


    V 6 (5+6) idag jag har illamående, huvudvärk, trötthet, extremhunger (men kan inte riktigt äta hahaha), ont som f*n i brösten, har smärtor i magen (käns typ som att saker flyttar på sig och så får jag typ "sendrag" haha), flytningar, är också halft förstoppad (förlåt för fin info haha)

    Så jag har lite olika, va svullen i magen från någon dag innan bmi och de försvann för någon dag sen, nu är har jag inte svullenhets känslan kvar utan har mest spänningar typ.
  • Äldre 30 Aug 13:20
    #54
    FruHolmli skrev 2016-08-30 07:52:51 följande:

    Hej alla.

    Jag kliver också in.

    Sista mensens första dag var 25/7 så enl en app/beräkning ska vi ha 30/4, annan 1/5.

    Jag plussade redan 6 dagar innan väntad mens :)

    Har fortsätt plussat sedan dess!

    14:e september får vi se vår lilla eskimå! Hoppas på litet hjärta.

    Vi har genomgått ivf. Därför obligatoriskt VUL innan mödravård tar över.


    Hej grattis jag ska och gö ultraljud den 15 sep. Har också gjort ivf när du skriver eskimå, visst menar du då att du satt in ett som har varit fryst? de här va mitt andra försök, så satte in ett fryst ägg den 12 augusti
  • Äldre 30 Aug 13:43
    #55
    Redcat skrev 2016-08-30 13:20:41 följande:
    Hej grattis jag ska och gö ultraljud den 15 sep. Har också gjort ivf när du skriver eskimå, visst menar du då att du satt in ett som har varit fryst? de här va mitt andra försök, så satte in ett fryst ägg den 12 augusti
    Japp, vi fick insatt en 6 dagars nedfryst. Varav eskimå namnet :)
  • Äldre 30 Aug 13:44
    #56
    Redcat skrev 2016-08-30 13:20:41 följande:
    Hej grattis jag ska och gö ultraljud den 15 sep. Har också gjort ivf när du skriver eskimå, visst menar du då att du satt in ett som har varit fryst? de här va mitt andra försök, så satte in ett fryst ägg den 12 augusti
    Vi fick tillbaka våran 13 augusti :)
  • Äldre 30 Aug 14:07
    #57

    Hej, någon som är 35+ här? Har plussat, och funderar på det här med kub test.. Göra eller inte!?

  • Äldre 30 Aug 14:17
    #58
    sultanen skrev 2016-08-29 21:34:27 följande:
    Det bästa är nog att berätta så snart som möjligt rakt upp och ner. Hon kanske inte ger dej den där glada reaktionen en vill ha av en vän, men jag lovar att hon är glad för din skull. Och över tid, när hon smält nyheten, kommer hon att glädjas med er!
    Ja du har nog rätt! Tack! Hehe ska bara smälta det hela själv först ;)
  • Äldre 30 Aug 14:20
    #59
    Systernadja skrev 2016-08-29 21:51:32 följande:
    Vi har lite samma bekymmer.. Min sambos vän och hans fru har försökt länge men det går inte, hon är lite äldre med.. Jag är lite nervös för hur dem ska ta det när vi berättar. Men min sambo lugnar mig och säger att dem kommer vara glada för vår skull. Det är klart det rör runt i deras gryta lite, men samtidigt så måste man tillåtas att glädjas åt sin situation.
    Ja du har nog helt rätt och din sambo med. Hoppas det går bra för er att berätta också! Man får ju förstå om det är jobbigt för dom, men tror de kan känna glädje för oss ändå på nått vis. Men vet ju inte alls hur det känns (har med 1an blivit gravid på 3e försöket tror jag det var och nu med 2an gick det på andra försöket!)
  • Äldre 30 Aug 14:22
    #60

    Någon mer som är sjukt svullen? Jag fick byta byxor imorse, de gick att få på men var otroligt obekvämt! O detta är bara v 5..
    Andra symtom är tröttheten och lite illamående plus ömma bröst.

Svar på tråden BF maj 2017