• Äldre 25 Aug 17:13
    383402 visningar
    2849 svar
    +4
    2849
    383402

    BF maj 2017

    Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

  • Svar på tråden BF maj 2017
  • Äldre 5 Sep 14:32
    Fjäderängel skrev 2016-09-05 12:53:39 följande:

    Hjälp.. Har haft ont i huvudet sedan i går. Hur gör ni när ni har ont? För vet att vissa tabletter kan man ta men vet ej vilka samt att jag är lite osäker på att ta dom..


    Vanliga Alvedon ska man kunna ta under graviditeten jag själv har haft huvudvärk (bland annat) i snart två veckor. Jag är inte så förtjust i tabletter (+ att om jag tar någon så är de stor chans att den inte får vara kvar i min mage särskilt länge) så jag försöker dricka vatten, ut och gå i lugn takt på ett lugn väg och vila när den är som värst. Tyvärr så är de ju inget utav de som gör mig helt hundra igen men de brukar dämpa ner de lite för mig iallafall
  • Äldre 5 Sep 14:37

    Någon mer än jag här inne som har gått ner i vikt? Jag har gått ner 0,6kg på två veckor. Tror att de har med att jag inte kan äta och att jag spyr flera gånger om dagen. Kan de vara farligt för barnet att jag har gått ner? :-S

  • Äldre 5 Sep 14:43
    Redcat skrev 2016-09-05 14:37:38 följande:

    Någon mer än jag här inne som har gått ner i vikt? Jag har gått ner 0,6kg på två veckor. Tror att de har med att jag inte kan äta och att jag spyr flera gånger om dagen. Kan de vara farligt för barnet att jag har gått ner? :-S


    Ingen fara. Men om du inte får behålla nått så kontakta vårdcentralen. Har också spytt som en galning och varit sjukskriven tidigare grav.
  • Äldre 5 Sep 16:01
    lilaemma skrev 2016-09-05 14:43:47 följande:

    Ingen fara. Men om du inte får behålla nått så kontakta vårdcentralen. Har också spytt som en galning och varit sjukskriven tidigare grav.


    Jag spyr olika många gångar per dag, ibland får jag behålla de i några timmar ibland några min. Jag har väldigt lätt för att spy så tror inte vårdcentralen kan hjälpa mig Okej, ja hade jag jobbat så hade jag nog varit sjukskriven nu eftersom jag mår som jag mår.
  • Äldre 5 Sep 17:17

    Hej :). Hoppar gärna in här :) Plussade idag, andra barnet, första försöket . Bf 14 maj. 4+1 idag. Är 26 år och bor i Stockholm :) men är från Norrland i grunden

  • ccaass­andra
    Äldre 5 Sep 17:53
    Dockan123 skrev 2016-09-05 17:17:43 följande:

    Hej :). Hoppar gärna in här :) Plussade idag, andra barnet, första försöket . Bf 14 maj. 4+1 idag. Är 26 år och bor i Stockholm :) men är från Norrland i grunden


    Hej! Vi har också plussat precis, visade sig vara tvillingar. 24år, andra barnet och är från Kiruna :)
  • Äldre 5 Sep 20:00

    Grattis! :D

  • Äldre 5 Sep 20:18

    Åh vad kul :). Grattis! Hur vet du redan att det är tvillingar? : D gjort vul?


    ccaassandra skrev 2016-09-05 17:53:22 följande:

    Hej! Vi har också plussat precis, visade sig vara tvillingar. 24år, andra barnet och är från Kiruna :)


  • Äldre 5 Sep 21:18

    Hej. Jag är nu här. Plussade för någon vecka sedan med nr 2, har en tvååring redan. Är i vecka 6+0 idag. Är gärna med i fb gruppen om jag får.

    Är väldigt orolig då jag hade en ofostrig graviditet i mars-april som avslutades efter massa blodprover osv i maj via en medicinsk abort. Behöver stöd att ta mig igenom dessa tidiga veckor.

    Kramar

  • Äldre 6 Sep 00:17

    PMa mig om ni vill vara med i fb gruppen, den är hemlig så går inte att söka på och ingen utomstående kan se att ni är med i den.

Svar på tråden BF maj 2017