• Äldre 26 Aug 05:27
    3431 visningar
    10 svar
    10
    3431

    Bemötande

    Hur har era erfarenheter varit kring fertilitetsvården?

  • Svar på tråden Bemötande
  • Äldre 13 Nov 20:13
    #1

    Både bu och bä. En säger en sak en annan något annat och ingen verkar prata med någon. Trevliga först men deras arbetsbelastning har ökat och med det har deras bemötande svalnat en del och det känns inte riktigt som de vill hjälpa längre....fast detta är ju min upplevelse i min kommun

  • Äldre 13 Nov 20:25
    #2

    Samma upplevelse som vi har då, fast för oss gäller det hem landsting och universitetssjukhuset vi är på.

    Fick mer eller mindre frågan på andra försöket varför vi inte blivit gravida och sen bad de oss komma en dag senare för att göra INS då lab hade mycket att göra..

  • Äldre 14 Nov 19:55
    #3

    Man känner sig oerhört dum och nedgjord tycker jag...

    Som att man egentligen inte vill det här lika mycket som andra par på något vis.

  • Äldre 28 Dec 07:57
    #4

    Hej

    Då slänger jag in en motsatt erfarenhet! Har aldrig blivit så bra bemött som hos RMC där vi gjort våra tre ivf!

    Efter att ha kämpat med vanliga sjukvården, VC, gyn så har denna kontakt varit smidig, utan ifrågasättanden och vi har blivit väl informerade o omhändertagna.

    Tråkigt att ni har en annan erfarenhet, har ni kunnat återkoppla? jag är sjukt glad för våra kontakter o möten inom fertilitets vården!

  • Äldre 28 Dec 11:07
    #5

    Har enbart gott att säga om IVF-kliniken vid St Göran. Landstingsfinansierad IVF, toppenbra bemötande och smidigt hela vägen!!

  • Äldre 29 Jan 07:29
    #6

    Bra att alla inte upplever det vi gör.

  • Äldre 29 Jan 07:29
    #7

    Upplever/är med om

  • Äldre 29 Jan 11:47
    #8

    Jag tror inte att de som svarar här läser i vilken kategori tråden ligger. Regnbågsfamiljer.
    Vi har upplevt både bu och bä vi också. Absolut inte pga vår sexualitet oftast, men en del saker har ju förstås hänt som man kan koppla till det. Tex när vi blir inkallade på ultraljud inför ivf och läkaren frågar "och vem är du då?" till min sambo på ett typigt sätt. Den frågan hade ju aldrig ställts om det var en man som gick bredvid mig. Hon svarade typigt tillbaka "Jag är sambon. Är jag välkommen då eller?"

  • Äldre 30 Jan 21:56
    #9

    En hemsk upplevelse under utredning på mamma mia, men underbar upplevelse under ivf på Fertilitetscentrum. Kändes som om alla oempatiska människor inom vården jobbar på MM och alla superempatiska hamnade på FC ????????????

  • Äldre 30 Jan 21:57
    #10

    Oj det var ju smileys, inte frågetecken.

Svar på tråden Bemötande