• Äldre 28 Aug 17:50
    2331 visningar
    9 svar
    9
    2331

    Hur ofta har/hade ni sex under de fertila dagar + ägglossning ?

    Som rubriken lyder.. :)

    Shoot !!

  • Svar på tråden Hur ofta har/hade ni sex under de fertila dagar + ägglossning ?
  • Äldre 28 Aug 18:28
    #1

    Vi hade sex i enlighet m. Natural Cycles röda dagar, en gång om dagen. En dag hade vi inte sex pga jetlag, tror det var på ÄL-dagen. Vi blev gravida på första försöket.

  • Äldre 28 Aug 19:30
    #2

    Varje dag. Det tog direkt.

  • Äldre 28 Aug 20:33
    #3

    Nu är det nämligen äl tider här igen.. o denna gång satsar vi på varannan dag.. vi har prickat in varenda äl med att ha sex varje dag men det tar inte.. så denna gång blir det att sexa varannan dag istället..

  • Anonym (Jonna­)
    Äldre 28 Aug 22:13
    #4

    Första barnet var vi som kaniner under de dagarna ???? nu när vi försöker få andra blev det varannan dag, hoppas på att det fungerat är BIM +1 och ingen mens ännu ????

  • Äldre 28 Aug 22:38
    #5

    Vi kör med bastermometer och natural cycles och alla röda dagar har vi sex på där de finns en chans att ägglossningen är samt mäter med test och försöker extra när de blir positivt ägglossningstest.

  • Äldre 29 Aug 13:18
    #6

    En kanske lite personlig fråga..

    Kommer ni tjejer varje gång vid sex?

    Det ska tydligt underlätta för satsen att komma fram pga sammandragningar osv..

    Jag har jättesvårt att komma .. speciellt samtidigt som min man..

  • Äldre 29 Aug 13:21
    #7
    Crazy catlady skrev 2016-08-29 13:18:30 följande:

    En kanske lite personlig fråga..

    Kommer ni tjejer varje gång vid sex?

    Det ska tydligt underlätta för satsen att komma fram pga sammandragningar osv..

    Jag har jättesvårt att komma .. speciellt samtidigt som min man..


    Kan du komma lättare på egen hand? Ligg kvar (och skicka karln till duschen) och fixa orgasmen på egen hand efteråt?
  • Äldre 29 Aug 13:25
    #8
    Babybel skrev 2016-08-29 13:21:45 följande:

    Kan du komma lättare på egen hand? Ligg kvar (och skicka karln till duschen) och fixa orgasmen på egen hand efteråt?


    Ja det är lite så jag har gjort ibland.. avslutat själv efteråt.. men gör det någon betydelse ? Fick för mig att killen och tjejen ska komma samtidigt om det ska hjälpa sitsen.. hehe
  • Äldre 31 Aug 03:54
    #9
    Crazy catlady skrev 2016-08-29 13:25:34 följande:
    Ja det är lite så jag har gjort ibland.. avslutat själv efteråt.. men gör det någon betydelse ? Fick för mig att killen och tjejen ska komma samtidigt om det ska hjälpa sitsen.. hehe
    Nä, det tror jag verkligen inte är ett måste. Spermierna lever ju länge.
Svar på tråden Hur ofta har/hade ni sex under de fertila dagar + ägglossning ?