• Äldre 1 Sep 10:41
    3491 visningar
    10 svar
    10
    3491

    Tips på att bli gravid!

    Kan vi inte göra en tråd där vi ger varandra tips om hur man lättare lan bli gravid?

    Jag har längtat efter bebis i 2 år nu men inte lyckats. Så hörde jag om att man kunde använda Bisolvon (hostmedicin) föratt bli gravid? Många skriver att dom har blivit gravida redan vid första försöket.... Tror ni på det där? Och va gjorde NI föratt ni skulle bli gravida?

  • Svar på tråden Tips på att bli gravid!
  • Caramb­olan
    Äldre 1 Sep 10:50
    #1

    Jag hade sex med min man ;)

    Men du... Har ni gjort en utredning? Efter två år kan det vara så att ni behöver mer hjälp än lustiga huskurer.

  • Äldre 1 Sep 11:05
    #2

    Asså ja, vi har bart hos läkaren och dom hittar inget fel på nån av oss det är därför jag har börjat tänka på Bisolvon och rosenrot och allt annat som man har hört...


    Carambolan skrev 2016-09-01 10:50:39 följande:

    Jag hade sex med min man ;)

    Men du... Har ni gjort en utredning? Efter två år kan det vara så att ni behöver mer hjälp än lustiga huskurer.


  • Äldre 1 Sep 11:09
    #3
    Xnikkix skrev 2016-09-01 11:05:03 följande:

    Asså ja, vi har bart hos läkaren och dom hittar inget fel på nån av oss det är därför jag har börjat tänka på Bisolvon och rosenrot och allt annat som man har hört...


    Jag körde med bisolvon en månad.. funkade inte för mig..

    Tips från mig skulle vara ägglossningstest för att hitta sin ägglossning.. vitaminer.. regelbunden sex runt ägglossning.. mindre koffein-intag ..
  • Äldre 1 Sep 13:00
    #4

    Jag minns inte hur många månader jag prövade med Bisolvon. Hjälpte tyvärr inte ett skit. 

    Jag tänker som Carambolan. Har ni inte lyckats på två år bör ni söka er till vården och få en ordentlig fertilitetsutredning istället för att hålla på med huskurer. 

  • Äldre 1 Sep 13:22
    #5

    Hoppas du har bett om hjälp efter så lång tid. Antagligen ligger det något bakom om du inte blivit gravid på 2 år.

  • Anonym (Tror inte på det)
    Äldre 1 Sep 14:26
    #6

    När vi försökte bli gravida så googlade jag också på hur man kan göra för att maxa chanserna. Bisolvon finns det ingen forskning på som säger att det skulle hjälpa.

    www.bravardag.se/familjeliv/barn-och-uppvaxt/artikel/barnmorskan-knacker-fertilitetsmyterna

  • Anonym (Glori­a)
    Äldre 1 Sep 14:34
    #7

    Men om du har varit på utredning och de inte hittar något "fel" så får ni väl ändå börja med något slags hjälp på traven så att säga? Har de inte erbjudit er det?
    Typ ICSI, IVF osv.

    Jag har haft turen att bli gravid när jag önskat det utan att det tagit allt för lång tid och vi har inte gjort något särskilt annat än att jag försökt skaffa mig bra koll på när jag har ägglossning. Bara det är superviktigt för att det ska kunna bli barn, att du vet när i månaden du är fertil.
    Jag körde med ägglossningstester i några månader för att kunna rama in det ordentligt. Jag är gravid just nu och den månaden prickade vi in dag 12 och dag 14 i min cykel. Kvällen dag 13 fick jag starkt utslag på stickan så jag misstänkte att det kunde vara en lyckoträff om vi fick till det dagen efter och jag tror att det var den gången som det tog så att säga.

    Det finns massor av saker som sägs funka eller som funkat för andra. Bisolvon, progesteronkräm, rosenrot etc. Finns hur mycket som helst. Vad som kan passa dig är omöjligt att säga. Det beror ju på VARFÖR du inte blir gravid och det kan nog bara en riktigt bra läkare hjälpa dig med.
    En vän till mig fick besked om att hon hade regelbunden ägglossning, bra äggkvalitet etc. men att hennes slemhinna i livmodern var för tunn så ett ägg skulle aldrig ha något bra att liksom fästa i. Ett tecken på det kan vara sparsamma menstruationer och det stämde för henne. Menstruationen ska ju skicka ut det som skulle blivit grogrund för en graviditet så det är rätt logiskt.  Jag vet inte exakt vad för behandling hon fick men det verkar ha gått bra i alla fall för hon har barn nu. Så det finns så himla många olika saker som kan vara grunden till att du inte blir gravid.


     

  • Äldre 1 Sep 14:35
    #8

    Jag läste en intressant studie (vetenskaplig) som i och för sig inte handlade om just Bisolvon (den handlade om kvinnlig orgasm och chansen att bli gravid), men om vad som händer när fler spermier lyckas ta sig in. Risken för polyspermi ökade markant, alltså att ägget blev befruktat av mer än en spermie. Det blir ingen normal graviditet, så den studien konstaterade att det inte alltid är positivt att underlätta för spermierna att ta sig in. Har man väldigt få eller dåliga spermier så ingen lyckas ta sig in kanske det hjälper, men har man många spermier är det istället en nackdel. 

  • Anonym (-.-)
    Äldre 1 Sep 18:43
    #9

    Om det du radade upp hade effekt, då hade det varit känt sedan länge. Hostmedicin har ingen effekt öht - varken i hals eller vagina :)

    graviditet 1 kom direkt, graviditet 2 dröjde ett års försök.

  • Otit
    Äldre 1 Sep 19:27
    #10

    Blev inte heller gravid med bisolvon. Försökte mig också på något sexschema som skulle optimera chanserna att bli gravid. Hjälpte inte. Blev gravid någon månad senare när vi bara hade sex som vanligt! Det tog lite tid bara.

Svar på tråden Tips på att bli gravid!