• Äldre 4 Sep 22:54
    9392 visningar
    8 svar
    8
    9392

    Mamman har sökt ensam vårdnad

    Hej!

    Någon som kan hjälpa mig på massa frågor som kan ge mig svar.

    Mamman till vårt gemensamma barn har stämt mig i domstol som jag ska in till om knappt en månad.

    Hon har sökt ensam vårdnad p.g.a hon påstår att jag som pappa inte samarbetar gällande vår son. Men själva verket så hotar hon med soc,myndighet,familjerätten,polisen när hon inte får sin vilja med vårt barn.

    Många sms skriver hon att hon vägrar gå med på saker utan jag ska bara lyda hennes förslag.

    Nu i som ras så bestämde hon att hon skulle ha tre veckor med vår son å jag fick bara två. Hon vägra gå med på att ha hon två veckor var uran påstår att jag förstör för 20-tal på hennes jobb deras familjers semestrar om jag inte går med på hennes.

    Jag sa att jag kmr ha honom två veckor ändå på raken för man vill ju kunna göra roliga spontana saker under sin semester med sitt barn,kunna åka bort,resa utan känna en klocka tid,stress för lämna barnet efter en vecka.

    Hon bråkar hotar med polisen ena efter det andra och sedan väldigt länge så har jag velat ha vårt gemensamma barn varannan vecka som fyllt fyra år i somras istället för 2+2+3 som jag talat om att jag inte tycker är bra för vår son. Tycker det blir så hattigt för honom utan känna att han har en fast bas jämna veckor.

    Men mamman vägrar hela tiden å säger du får vänta till hösten så får vi se vad jag tycker å känner säger hon. Jag menar att jag skiter i vad hon känner å tycker jag talar för vårt barn. Men det går inte.

    Vi gick skilda vägar för att hon har en mamma å en pappa som dricker en hel del å speciellt mamman som inte kan kontrollera sig.

    De har inte varit nyktra en ena gång sedan vår son föddes utan är alkoholpåverkade när man kmr med barnet,ju längre in på kvällen ju mer alkohol. Men vår son har sovit då,men ser framåt tiden då son även blir större uppe längre ser mer av det tycker jag detta inte är bra. Har talat med förra sambo då vi levde ihop men hon skiter i det/bryr sig inte.

    Jag har märkt att hon inte vågar svara emot sin far som styr henne.

    Mamman till vårt barn har även sagt att hon tycker det är bra att man dricker in för barn för det avskräcker ett barn själv från att börja dricka. Inte bara det,jag har aldrig gjort hennes föräldrar något men dom hotar mig var gång när dom är på fyllan och just när dom är själva med mig. Att jag ska passa mig för göra deras dotter illa ena efter det andra då ska jag få deras son efter mig som sin tur var den första som hota mig utan anledning.

    Fast jag säger åt dom sluta med detta jävla skitsnack så hotar dom ändå,fast jag säger att vi har våran son här som sover,att dom har ett barnbarn och hotar barnets pappa men ack det håller på ändå.

    Förra sommaren gick vi skilda vägar efter att min förra sambos föräldrar har ballt ur med sitt drickande,samt hon även har en storasyster som var två pojkar som är runt 6 och 11år yttrar sig om drickande men ingen bryr sig fast de yttra sig å säger att pappa får inte dricka för han var aspackad på julafton t.ex

    Mkt sjuka saker har jag varit med om,har sagt till mamman att vi måste prata med hennes föräldrar om detta för det gick så långt att dom satt utanför huset sittande mot husväggen å drack när klockan var straxt efter 12:00 på dagen när vi kom förbi med vår son.

    Min förra sambos mamma går å skåpsuper så att säga hon gömmer sitt dricka in för barnen.

    Storasyster sa detta rakt ut till mig min förra sambo å jag såg detta själv med egna ögon å tala om det för förra sambon. Men hon vill inte lyssna.

    Sen kmr hoten om å om igen,sedan länge har jag talat om för min förra att dom hotar mig å dom lyssnar inte när jag säger till. Då säger min förra att jag ska gå lägga mig bara när dom håller på..........jäkla svar man får men så fick bag jämt höra.

    Hur som så lämna jag henne förra året efter ett bråk där nere hos dom.

    Men mkt mera har hänt varit med om,dom hota å bag blev arg å verkligen sa ifrån med att slå ner näven i bordet. Var sent på kvällen in mot natten. Vår son som på undervåningen.

    Nä jag blir hotad ännu en gång å så ska dom slänga ut mig om inte skulle de ringa polisen.

    Det var februari månad regnigt kallt å jävligt mitt ute på en ö i mörkret stod jag.

    Ringde hennes storasysters gubbe berätta vad som hänt å bad om hämtning. Till svar fick bag att nä jag kan inte köra för jag har druckit,då sa jag men min sambos storasyster kan väl komma hämta mig för hon har inte drukigt ( det hade varit familjemiddag tidigare på kvällen ute på ön där jag befann mig ),men till svar fick jag då att nä jag kan ju inte väcka henne hon sover ju.

    Jag blev så sur att jag la på då jag befan mig 32mil hemifrån Stockholm där hela min familj släkt bor.

    Sluta med att jag stoppade en bil som sin tur visade sig vara en gemensam Vänners flickvän förklarade vad som hänt å fick följa med hem dit sova på soffan.

    Jag lämnade henne som sagt förra sommaren sedan dess har jag haft ett rent helvete med att mamman vill styra mig mitt liv även jag har sonen mina dagar. Ena efter det andra.

    Nu är jag olösligt stämd av domstol och läst genom alla papper, enligt mamman så ska hon ha lämnat mig förra sommaren i och med detta så SKA JAG tydligen sprungit ut i skogen å försökt ta livet av mig =S, jag ska tydligen ha varit full hämtat vårt barn på dagis,struntat i vårt barn.

    Ska ha misshandlat mamman in för vårt barn,skrikit fula ord,lärt vårt barn säga dumma saker om mamman.brytit ner mamman på golvet in för vårt barn så hon fått blåmärken och massa massa anklagelser.

    Jag ska även struntat i vår son så mamman fick skicka sin vän för hämta barnet på dagis.

    Jag orkar inre skriva mer för blir så less på allt och inget är sant ren lögn är det.

    Har skaffat en advokat som sin tur hjälper mig i detta å säger till mig att det är jättevanligt att det blir sådan anklagelser. Men det här är jättegrova anklagelser hon stämt mig för.

    Jag sa till min advo om nu detta skulle vara sant varför har jag inte blivit hämtat av polisen då undrar jag????? Jag fattar inte VARFÖR vill en människa svartmåla å skita ner en annan så jävligt hon gör och göra så mot en domstol.

    Ska jag vara rädd orolig nu att dom ska ge mig fängelse å ta min son ifrån mig?????

    Jag misstänker själv att hon gör det hör för att få ensam vårdnad å vill flytta hem till sin stad med vår son och då går in ger allt mellan himmel å jord.

    Det sa jag även till min advo,hon trodde det samma att så är nog fallet.

    Ända jag velat å frågat mamman till vårt barn om men hon vägrar, är att ändra 2+2+3 dagar till varannan vecka för att när jag har honom går han upp 1,0-1,5 timme tidigare mina dagar då jag jobbar inom byggbranschen och de andra dagarna då han är hos mamman går han upp senare 1,0-1,5 timme.

    Jag tycker det är bättre att han har en fast bas varannan vecka med pappan å varannan med mamman för hans bästa än att ha dess oregelbundna tider på mornarna.

    Men mamman vägrar å säger bara att han inte mår bra av att vara med mig en vecka i stöten. Det jag jämt får höra :(.

    Finns det någon vänlig skäl här som kan hjälpa mig med svar stöttning,från ett års rent helvete till nu detta,så grova anklagelser svartmålning jag fått:(,min familj mina vänner barndomsvänner blir chokade när dom läste papperna :(:(:(:(

    Med vänlig hälsning, B

  • Svar på tråden Mamman har sökt ensam vårdnad
  • terfje
    Äldre 5 Sep 06:30
    #1

    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att jag beklagar. Min sambo fick över 50 soc anmälningar på sig ifrån hans dotters mamma och släkt. De har utrett han grundligt och soc har inte hittat något.

    Min sambo är nu boendeförälder och dottern träffar enbart sin mamma på lov då hon valde att flytta 35 mil från den ort de bodde i.

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 5 Sep 06:39
    #2

    du behöver hjälp av en jurist som kan föra din talan för om mamman ljuger och hittar på saker behöver du någon som hjälper dig att ha ordning på allting. Spara alla sms eller allt skriftligt som visar hur hon är + spela gärna in samtal på mobilen om du kan. 
    Har du vänner som hört henne säga saker, be dem vittna om det behövs. 
    Finns det dagispersonal tex, eller andra människor som har varit delaktiga? 

  • Äldre 5 Sep 09:45
    #3

    Hej!

    Ja allt är jobbigt,har en jurist som kommer hjälpa mig.

    Jag flyttade in ett tag hos mina föräldrar för jag gick med på sälja vår gemensam lgh för förra sambon skulle kunna få loss sin andel å flytta in i sin nya lgh.

    Trodde det skulle vara lugg då men undergiven jag bodde tillfälligt hos mina föräldrar med sonen mina dagar så ringde hon bråka hota skulle ha barnet bara sådär. Mina föräldrar undrar vad hon håller på med å de är gamla å orkar inte sådant men min sambo respektera inte detta. Hon försökte även styra ställa min far med att han å jag skulle gå under hennes vilja o.s.v

    Enligt dagis som hon anklagar mig för har detta inte inträffat enligt dagischefen.

    Sociala anklagar mig att jag skulle ha varit full å skrikit men har detta samtal inspelat å har min barndomsvän med inspelat som säger att detta inte är sant då han hade tagit ledigt å varit med mig hela veckan för stöttning.

    Polisen såg hårt på mammans föråldrad hot mot mig å att vårt barn fanns där å de ville att jag skulle polisanmäla för de ville åka på en gång hämta dom men dum som jag var gjordes aldrig det:(.

    Jag har även alla barn socialas inspelningar och damiljerättens samtal från dag ett ifall de skulle säga något annat än det som sagt.

    Får jag använda sådant i en domstol?????.

    B

  • äldreo­chklok­are
    Äldre 5 Sep 12:19
    #4

    det är nog bäst du hör med din jurist exakt vad man får använda.

  • Äldre 30 Oct 22:42
    #5

    Hej!

    Jag vet hur det känns! Jag undrar om man verkligen får ljuga hur mkt som helst utan att riskera ngt. Att (som i våra fall) mamman ljuger, smutskastar och vänder barnens nära och kära emot pappan är lågt och tvärtemot barnens bästa men får hon ta i hur mkt som helst utan att ha ngt att förlora (förutom vårdnadstvisten i slutändan men det tar tid innan tingsrätten fäller sin dom och under tiden är det ett helvete om man blivit baktalad)?

    Mina barns mamma stämde precis för egen vårdnad för andra gången och den här gången helt utan umgänge. Jag hade 2 månader då jag för första gången fick känna att jag var pappa på riktigt innan allt började om igen. Tingsrätten ogillade hennes yrkande och dömde gemensam vårdnad med växelvis boende och hon lugnade ner sig när det gällde påhopp, sabotage och ultimatum och samarbetet gick för första gången bra (jmf med tidigare). Men från att ha varit med mig och mamman 50/50 så vägrar mamman plötsligt att låta barnen träffa mig öht på en hel månad.

    Mamman skrev bara att hon bestämt att de inte ska träffa mig och att jag fick snacka med hennes advokat om jag undrade ngt. Det visade sig tillslut att hon ljugit ihop en helt ny historia som hon fått hennes släkt, och den här gången även mina föräldrar, att tro på rakt av. Så det blir tingsrättsförhandlingar igen och eftersom soc fått in så allvarliga anmälningar från barnens nära och kära så måste de utreda mig och jag och barnen får träffas ngr få timmar vid enstaka tillfällen, då det passar mamman och med en "övervakare" närvarande hela tiden. Soc utredning står still, mamman fortsätter ljuga för samtliga inblandade och under tiden tappar barnen bort mig (och för mig känns det som att hjärtat står still när jag inte får vara med dem).

    Förra gången fick mamman aldrig ens en tillsägelse att det är fel att ljuga när det går ut över barnen - inte ens i rätten. Hon hade bevisligen ingenting att förlora men allt att vinna (enl henne) på att ljuga. Hon ljög bara inte tillräckligt mkt för att vinna på det. Jag hoppas men tvivlar starkt på att hon riskerar ngt den här gången. Jag kan yrka på egen vårdnad och vi kan kriga om den men som pappa är det oftast kört redan från början just för att du bara är pappa till barnen och hon sett till att de varit mkt mer hos henne än med mig - så jag vågar inte riskera att förlora vårdnaden på det sättet. Jag skulle inte heller kunna ljuga för att minimera risken. Men kan det verkligen få vara så illa att hon kan tillåtas ljuga hur mkt som helst och provocera/dupera andra att backa upp hennes historia - när det så tydligt går ut över barnen? Min känsla är att det måste finnas ngt man kan göra (förutom att lägga fram sin egen sak i rätten eller ngt annat som tar orimligt lång tid att få igenom) för när barnen befinner sig i en så känslig ålder som i anknytningsfasen så är tidsperspektiven vi talar om här förödande. Dålig anknytning, att jag övergav dem så plötsligt, att de blir svikna av mig varje gång vi ses och att de får höra att det är jag som inte vill att det ska vara som förr - sånt leder till smärta och seriösa problem under resten av livet (om man inte lyckas fånga upp och rätta till alla missförstånd vartefter de dyker upp och det är det svårt att lyckas med).

    Vad ska jag göra för att rädda mina små 3-åringar ifrån detta? Det får inte bara vara så att den förälder som ljuger mest (och först) bara har att vinna (om föräldern, som i det här fallet, kan bortse ifrån att barnen tar skada av det) och att den som försvarar barnens rätt är den som tvingas till att svika och överge barnen gång på gång utan att de förstår varför - och riskera att bli galen av sorg, saknad och frustration.

    Ge mig tips!

    Hur ska jag göra?

  • Äldre 2 Jan 15:44
    #6

    Beklagar höra.

    Vet själv hur allt är. Men nu har mamman till vår son gjort bort sig i domstolen så både hon och hennes advokat blev varnade av domaren.

    Sedan hade vi domstolsbeslut på vissa dagar då julafton var mina dagar.

    Mamman ville träffa sonen en kort stund innan jul och jag gav henne tid med att sa det får hämta honom på dagis efter jobbet så får jag tillbaka honom. Men efter det vägra hon lämna tillbaka honom.

    Hon stred mot domstolsbeslut och jag anmälde detta till min advo som sin tur mailade direkt när jag berätta vad som hänt.

    Nu vet inte jag hur allvarligt domstol tar på det men som jag förstår så är det ganska allvarligt i min värld då man strider mot domen.

  • Äldre 2 Jan 15:45
    #7

    Hur har det gått för dig AndersEN

  • Äldre 10 Sep 02:13
    #8

    Det är inte ok med falska anklagelse mot pappan.Hon hade begått ett brott.Det  finns inget lagstöd i henne påstående .Hon börd för livstid. fängelse.Hon är terrorist..Hon var ute att sabba pappas liv.DET MÅSTE BLI STOPP MED TERRORISERING AV PAPPOR .Det inte konstig när tusan tal pojkar/flickor hotar sina mammor när barnen inte får träffa sin andra föräldrar.DET HÄR ÄR POLITISK PROBLEM.Socialen,Familjerätten och domstolen ska inte bli partisk.BESLUTEN SKA BASERA PÅ FAKTA OCH KUNNIG OCH DET HÄR BESKRIVNING OVANFÖR,BESLUT VAR GJORT UTAN FAKTA OCH KUNNIG

    Jag är för demokrati=feminism=likhet inför lagen


    FEMINISM
Svar på tråden Mamman har sökt ensam vårdnad