• Anonym (Anpny­m)
    Äldre 17 Sep 15:10
    5237 visningar
    4 svar
    4
    5237

    Öka sexlusten med onani?

    Om man har noll sexlust o bestämmer sig för att onanera varje dag, ökar den då? Eller kan man komma till att inte kunna få orgasm hur mycket man än onanerar? Har aldrig haft lust att onanera men jag kanske borde bli mer sexuell och levande. Tror sexdriften gör en person mer på G. Typ som att man blir slö om man inte håller igång och tränar? Kommer man in i en period där man mest jobbar och går promenader så hamnar man i ett normalläge men när man tränar kondition mycket så blir man mer på gång. Onanerar ni för att ni vill och har lust eller gör ni det som man "nu är det dags att borsta tänderna". Tänker om jag har missat nåt viktigt. Kvinnor, vad har ni för teknikervmed händerna? Jag vill inte ha redskap, har haft det och fått orgasmer men blir avdomnad.

  • Svar på tråden Öka sexlusten med onani?
  • Äldre 17 Sep 17:07
    #1

    Ja, särskilt hos kvinnor behöver sexlusten underhållas, tränas upp som du säger. Men det får inte kännas obehagligt och påtvingat, då har det motsatt effekt. Men du tänker rätt, även fysisk träning är jobbigt i början men blir som ett behov och ger tillfredställelse när man kommit in i det. Glöm bara inte fantasin när du onanerar, tänk på sånt du tänder på och prova att t ex läsa sexnoveller.

  • Celine­s Essenc­e
    Äldre 18 Sep 20:32
    #2
    Anonym (Anpnym) skrev 2016-09-17 15:10:57 följande:

    Om man har noll sexlust o bestämmer sig för att onanera varje dag, ökar den då? Eller kan man komma till att inte kunna få orgasm hur mycket man än onanerar? Har aldrig haft lust att onanera men jag kanske borde bli mer sexuell och levande. Tror sexdriften gör en person mer på G. Typ som att man blir slö om man inte håller igång och tränar? Kommer man in i en period där man mest jobbar och går promenader så hamnar man i ett normalläge men när man tränar kondition mycket så blir man mer på gång. Onanerar ni för att ni vill och har lust eller gör ni det som man "nu är det dags att borsta tänderna". Tänker om jag har missat nåt viktigt. Kvinnor, vad har ni för teknikervmed händerna? Jag vill inte ha redskap, har haft det och fått orgasmer men blir avdomnad.


    Jag, personligen, onanerar oftast när jag känner lusten att onanera.(speciellt under perioder då jag ej haft någon att ha sex med) Det har hänt då och då att jag onanerat igång kåtheten. Det är bra att utforska sig själv. Prova smeka lite olika, olika hårt, löst osv. Prova smeka runt klitoris, i myningen och inne i slidan. Känn efter vad som är skönt . Använd glidmedel. Prova att andas olika, knipa, spänna sig osv. Jag har inte gjort det som en "tråkig träning" , men indirekt har det ändå fungerat som träning. Jag brukar sällan fantisera. Jag går bara in i mig själv. Däremot kan tankar på sex föda lust och få mig att vilja onanera, men när jag väl onanerar fantiserar jag aldrig.

    Ett bra sätt att få igång sexlusten (enligt min erfarenhet) är att träna knipövningar. Prova att knipa mycket under en vecka och se hur lusten kryper fram
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Anpny­m) Trådstartaren
    Äldre 19 Sep 12:15
    #3
    Celines Essence skrev 2016-09-18 20:32:55 följande:

    Jag, personligen, onanerar oftast när jag känner lusten att onanera.(speciellt under perioder då jag ej haft någon att ha sex med) Det har hänt då och då att jag onanerat igång kåtheten. Det är bra att utforska sig själv. Prova smeka lite olika, olika hårt, löst osv. Prova smeka runt klitoris, i myningen och inne i slidan. Känn efter vad som är skönt . Använd glidmedel. Prova att andas olika, knipa, spänna sig osv. Jag har inte gjort det som en "tråkig träning" , men indirekt har det ändå fungerat som träning. Jag brukar sällan fantisera. Jag går bara in i mig själv. Däremot kan tankar på sex föda lust och få mig att vilja onanera, men när jag väl onanerar fantiserar jag aldrig.

    Ett bra sätt att få igång sexlusten (enligt min erfarenhet) är att träna knipövningar. Prova att knipa mycket under en vecka och se hur lusten kryper fram


    Det är så jag gör också när jag onananer, exakt så. Men blir sällan sugen. Knipövningar ska jag testa. Hur kniper du?
  • Celine­s Essenc­e
    Äldre 22 Sep 10:45
    #4
    Anonym (Anpnym) skrev 2016-09-19 12:15:51 följande:

    Det är så jag gör också när jag onananer, exakt så. Men blir sällan sugen. Knipövningar ska jag testa. Hur kniper du?


    Det viktigaste är nog ATT du kniper och att du gör det ordentligt.

    Jag brukar med fördel använda en pilatesring som jag samtidigt trycket ihop med benen, eller vristerna, när jag ligger på rygg.

    Ett annat bra sätt, som känns lite mer, är att samtidigt jobba med andning.

    Ligg på rygg. Börja kniprörelsen i myningen och låt rörelsen bli djupare(fortsätt knipa hela vägen) Typ som att du lyfter in sidan djupare i kroppen. Detta gör du samtidigt som du andas in. Håll kvar en liten stund. Andas ut medan du slappnar av och pressar ner rumpan mot underlaget. Du kan tom krysta lätt. Det är ganska svårt innan man får in snitsen, men jag tycker att det känns som att "systemet" vaknar till liv. Även om jag inte blir kåt just då (vilket iofs kan hända) känns det som att träningen leder till att kroppen/lusten blir mer lättväckt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Öka sexlusten med onani?