• Äldre 7 Oct 19:11
    54710 visningar
    297 svar
    297
    54710

    Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

    Jag har bestämt mig för att äta nyttigare from nu. Ingen diet utan "vanlig" mat men nyttigare än det jag äter nu. Har ingen stor övervikt att bli av med men vill ner 2-3kg och blir mer tränad. Någon som vill vara med?

  • Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
  • Äldre 7 Oct 22:25
    #1

    Dumt att starta denna tråd på en fredag kanske när alla fredagsmyser med chips framför idol ;)

  • Äldre 7 Oct 22:35
    #2

    Haha, kanske det =P

    Jag äter gärna nyttigt, men till skillnad från dig behöver jag gå upp minst 10 kg, Men det är ju bättre att göra det med nyttig mat än med onyttig. 


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Äldre 8 Oct 06:03
    #3

    Ja, absolut! Bästa är väl att gå upp i muskelmassa och inte i fett om du inte är extremt underviktig.

  • Äldre 10 Oct 01:03
    #4

    Har du mest problem med att du äter för lite nyttigt eller att du äter för mycket onyttigt? För mig är det det senare alternativet. Hur ska vi gå till väga för att äta nyttigare?

  • Äldre 10 Oct 01:57
    #5
    Carabellis kusp skrev 2016-10-10 01:03:20 följande:

    Har du mest problem med att du äter för lite nyttigt eller att du äter för mycket onyttigt? För mig är det det senare alternativet. Hur ska vi gå till väga för att äta nyttigare?


    Menar inte att vara ohövlig eller något, men slår inte de teserna ut varandra ;) om man äter för lite nyttigt, då äter man väl samtidigt för mycket onyttigt? Eller finns det ett mellanting mellan nyttig och onyttig mat? Jag tänker att det bara kan vara det ena eller det andra :) men jag kan ha fel. Du väckte en tankeställare hos mig :)
  • Äldre 10 Oct 04:27
    #6
    Fnollet skrev 2016-10-10 01:57:45 följande:

    Menar inte att vara ohövlig eller något, men slår inte de teserna ut varandra ;) om man äter för lite nyttigt, då äter man väl samtidigt för mycket onyttigt? Eller finns det ett mellanting mellan nyttig och onyttig mat? Jag tänker att det bara kan vara det ena eller det andra :) men jag kan ha fel. Du väckte en tankeställare hos mig :)


    Ja, vad fint att få väcka en tankeställare! Ska förklara mig; jag äter en varierad kost rik på frön, fisk, grönsaker, baljväxter i en rödgrön semiekologisk röra, helt by the book. Dock mumsar jag godis, äter nån kaka, dricker en öl osv. Den andra varianten äter kanske fint med rotfrukter och kött, men aldrig grönsaker eller sötsaker. Så tänker jag denna måndagsmorgon.
  • Äldre 10 Oct 06:17
    #7

    Jag äter för mycket av det onyttiga. Finns säkert stora förbättringspotentialer även ang maten men jag börjar med att ta bort godis osv. Om jag ändrar allt samtidigt kommer jag inte att orka fortsätta är jag rädd.

  • Äldre 10 Oct 13:34
    #8
    Carabellis kusp skrev 2016-10-10 04:27:07 följande:

    Ja, vad fint att få väcka en tankeställare! Ska förklara mig; jag äter en varierad kost rik på frön, fisk, grönsaker, baljväxter i en rödgrön semiekologisk röra, helt by the book. Dock mumsar jag godis, äter nån kaka, dricker en öl osv. Den andra varianten äter kanske fint med rotfrukter och kött, men aldrig grönsaker eller sötsaker. Så tänker jag denna måndagsmorgon.


    Ah, ok :) då hänger jag med
  • Stårsc­han
    Äldre 10 Oct 13:41
    #9

    Jag hakar gärna på efter helgens svullande. Kläderna krymper i garderoben så det är nåt rent förskräckligt! Jag vill få tillbaka midjan igen, och få i mig mer vitaminer och mindre socker. Och få upp styrka och flås. Gud give att lusten håller i sig!

  • Äldre 10 Oct 18:52
    #10
    Stårschan skrev 2016-10-10 13:41:02 följande:

    Jag hakar gärna på efter helgens svullande. Kläderna krymper i garderoben så det är nåt rent förskräckligt! Jag vill få tillbaka midjan igen, och få i mig mer vitaminer och mindre socker. Och få upp styrka och flås. Gud give att lusten håller i sig!


    Välkommen! Måste vara något fel på våra garderober ;)

    Vad har du för mål?
Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!