• Äldre 13 Oct 16:41
    11725 visningar
    26 svar
    26
    11725

    Bästa namnmärkningen för kläder och nappar?

    Ska beställa namnlappar till kläder nu och skulle vilja veta vilka som är värt att beställa.. -Finns det några bra namnlappar som fäster på kläder utan att strykas på?
    Vad för namnlappar har ni använt och hur bra har de hållit?

    Måste även namna napparna till Dagis, någon som har bra tips på vad som funkar här?

  • Svar på tråden Bästa namnmärkningen för kläder och nappar?
  • Äldre 13 Oct 16:43
    #1

    Jag tycker en märkpenna funkar bäst, så slipper man stryka/sy på! Nappar beställde vi med namn på, var lite dyrare än vanliga nappar men inte så mycket mer.

  • Äldre 13 Oct 16:43
    #2

    Jag håller på filur namnlappar. Sitter mycket bra och länge trots mycket slitande.

  • Äldre 13 Oct 16:47
    #3

    Jag kör filurs namnlappar. Jättebra, speciellt ytterkläder och skor. Märkpenna har jag också för att märka kläder och vissa även med namnlappar.
    Nappar till förskolan har jag beställt från namnnappen.se

  • Äldre 13 Oct 17:26
    #4

    Vi beställde/beställer från samma som Orkide. Fungerat bra!

  • JA77
    Äldre 13 Oct 19:09
    #5

    Bara märkpenna. Onödiga pengar att beställa namnlappar. 

  • Äldre 13 Oct 21:17
    #6

    Tack för era tips.
    Bra med namnnappar- sidan med! Visste att man kunde köpa nappar med namn, men inte på det sättet (och inte så många olika märken och former). Blir definitivt en så'n till dagis!
    Nån som vet något annat tips till nappmärkning? (skulle vilja märka alla, vilket blir dyrt om vi måste beställa alla nya) Kanske någon bra penna som sitter kvar eller så?


    Hört en del som nämnt filur förr med, så de kanske kan vara något att satsa på.
    Någon som har erfarenhet av klisterlappar på "vanliga" kläder? -Sitter de kvar på t.ex. t-shirts och tröjor också?


    Märkpenna har vi, men tycker inte det funkar så bra ofta, då de "blöder ut" lite, så det blir svårläsligt. Svårt att skriva på vissa tyger och så med tycker jag..

  • Anonym (Märke­r allt)
    Äldre 13 Oct 21:27
    #7

    Jag använder Filur namnlappar, de i färg med motiv som "fäster på allt" och de har fungerat tillfredsställande. Klistrar fast på t.ex tvättlappen i kläder och de sitter kvar bra. Några har väl lossnat men inte så att det stör. Har även vanliga klisterlappar (till saker) och påstrykningsbara (till svårare kläder t.ex strumpor)

    /mamman som märker allt

  • Äldre 13 Oct 21:31
    #8
    +1
    slugg0 skrev 2016-10-13 21:17:30 följande:

    Tack för era tips.
    Bra med namnnappar- sidan med! Visste att man kunde köpa nappar med namn, men inte på det sättet (och inte så många olika märken och former). Blir definitivt en så'n till dagis!
    Nån som vet något annat tips till nappmärkning? (skulle vilja märka alla, vilket blir dyrt om vi måste beställa alla nya) Kanske någon bra penna som sitter kvar eller så?


    Hört en del som nämnt filur förr med, så de kanske kan vara något att satsa på.
    Någon som har erfarenhet av klisterlappar på "vanliga" kläder? -Sitter de kvar på t.ex. t-shirts och tröjor också?


    Märkpenna har vi, men tycker inte det funkar så bra ofta, då de "blöder ut" lite, så det blir svårläsligt. Svårt att skriva på vissa tyger och så med tycker jag..


    Det gäller verkligen att hitta rätt märkpenna. Sense Allround och KappAhls (köptes för några år sedan) har jag inte varit nöjd med. Däremot har jag älskat Pilots Laundry-Tec. Den har varit kanon i typ 4-5 år innan den inte hade tillräckligt med färg kvar, så nu behöver jag också hitta en ny som jag är nöjd med. Jag minns ju inte var jag köpte den, så jag har inte sett om de finns kvar. Jag gillar en penna med tunnare spets, så jag följer tråden med intresse.
  • Äldre 13 Oct 21:59
    #9

    Vi har Filurs klisterlappar på kläder. Funkar toppen.

  • Anonym (G)
    Äldre 13 Oct 22:12
    #10

    Har gjort samma som andra här med namnnapp och namnlappar. Vi köpte stort paket även med påstrykningsbara lappar och vanliga klisterlappar (typ ej för textil), men vi har inte använt dem så mycket.

    Märkpennan som jag annars använder är från Polarn o Pyret. Den är bra.

Svar på tråden Bästa namnmärkningen för kläder och nappar?