• Äldre 14 Oct 23:05
    5670 visningar
    7 svar
    7
    5670

    Bantningspiller

    Hej. Jag är en tjej på 22 år och jag har en fundering kring bantningspiller, även vilka som ger snabbast och bäst resultat.

    Som liten var jag knubbig (vägde 80 kg som 9 år gammal), men när jag var 12 år så hetsbantade jag till en gräns då jag inte kunde äta utan att kroppen stötte bort det.

    Efter det har jag alltid varit mellan 50-52 kilo, tills nu.

    Jag har gått upp så drastiskt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Promenerar en gång om dagen i 1 timme, äter bara då jag är hungrig och har en förkärlek till sallader. Inget har gått ner, istället så går det upp. Dansar även zumba, men blir bara tröttare och inte ens svettig oavsett hur långt passet blir.

    Vet du om något bantningspiller (samt hemsida med postförskott)? Tipsa mig gärna och jag blir evigt tacksam.

  • Svar på tråden Bantningspiller
  • Anonym (gör det inte)
    Äldre 14 Oct 23:19
    #1
    BlackRose9401 skrev 2016-10-14 23:05:00 följande:

    Hej. Jag är en tjej på 22 år och jag har en fundering kring bantningspiller, även vilka som ger snabbast och bäst resultat.

    Som liten var jag knubbig (vägde 80 kg som 9 år gammal), men när jag var 12 år så hetsbantade jag till en gräns då jag inte kunde äta utan att kroppen stötte bort det.

    Efter det har jag alltid varit mellan 50-52 kilo, tills nu.

    Jag har gått upp så drastiskt att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Promenerar en gång om dagen i 1 timme, äter bara då jag är hungrig och har en förkärlek till sallader. Inget har gått ner, istället så går det upp. Dansar även zumba, men blir bara tröttare och inte ens svettig oavsett hur långt passet blir.

    Vet du om något bantningspiller (samt hemsida med postförskott)? Tipsa mig gärna och jag blir evigt tacksam.


    Skulle inte rekommendera bantningspiller. I tonåren hade jag rätt grava ätstörningar och beställde bantningspiller från en sida (icke lagliga) som skulle dämpa aptit/hunger samt ge ökad energi när man tränade. Om de funkade eller inte är omöjligt att säga då jag samtidigt tränade som en galning och åt himla lite. Men jag vet att jag fick mycket problem med att sova (hade lite sen innan, men ännu jobbigare på dess), kunde få snabb puls och verkligen känna hur hjärtat slog. Obehagliga. Beroende på vilka piller du tar kan de också ställa till det på andra sätt och ge problem med din hormonbalans i kroppen. Så avstå bantningspiller.

    Istället finns det två saker att fundera  över, det ena är om du verkligen ligger på ett underskott av kcal. Det är så himla lätt att underskatta hur mycket kcal man får i sig och hur mycket kcal man förbränner, samt överskatta hur mycket kcal man faktiskt behöver. 

    Det andra att fundera över om du är säker på att du faktiskt ligger på kcal underskott är om det kan vara något annat som står till. T.ex. så kan problem med sköldkörteln (hypotyeros - underfunktion i sköldkörteln) göra så att din ämnesomsättnings sänks, vilket kan leda till att man går upp i vikt eller har svårt att gå ner, samt blir väldigt trött och seg och en massa andra symptom. 

    Så om det verkligen är så att du ligger på kcal underskott men ändå inte går ner, sök hjälp hos din läkare för då är det något som inte står rätt till. Det är ännu viktigare att göra detta om du funderar på att ta bantningspiller (vilket du inte borde göra i vilket fall). 

  • Äldre 14 Oct 23:57
    #2

    Till anonym (gör det inte)

    Tack för ditt svar. Hade inte tänkt på den faktorn alls. Dock har jag järnbrist och är ofta trött i tid och otid, men ska kolla upp angående kcal :) tack igen

  • Äldre 13 Sep 23:19
    #3

    Nu förstår jag varför man går upp i vikt efter att man blivit av med den. På bantningspiller.com förklarar dom strålande. Värt att läsa!


  • Äldre 13 Feb 20:22
    #4

    Är trött på alla dieter som man ser varje dag och det här " hen gick ner så mycket bara genom att promenera" att dom orkar. Finns en baksida med allt. Jag är ta mig fan sugen på mat konstant. Jag har testat alla möjliga varianter att banta eller om man skall säga gå ner i vikt. Jag har inga problem att aktivera mig men sedan har vi det här med mat, konstant sugen och småäter allt onyttigt.
    Har läst lite på nätet om bantningspiller och det verkar som att synefrin dämpar suget och hunger. Var inne på en sida www.bantningspiller.com som säljer synefrin.
    Min fråga är: vad säger ni om att ta synefrinkapslar mot hunger?
    Tacksam för svar.


  • Anonym (anony­m)
    Äldre 13 Feb 20:40
    #5
    +1

    Bästa bantningspiller är dom med synefrin i. Dom är dom ända som fungerar. Allt annat, hallåååå.

  • Äldre 13 Feb 21:17
    #6

    Här skall du få ett svar. Var inne på sidan www.bantningspiller.com och måste säga att den verkar riktigt bra med mycket information. Synefrin har dom. Själv använder jag synefrin för att bli pigg, är otroligt morgontrött.


  • Äldre 17 Nov 18:41
    #7

    Överlägset bantningspiller som man kan få tag i dag är med ingrediensen Higenamine kombinerat med synefrin,Hmb och kreatin. Jag har nu kört med det i 1.5 månader och gått ner rejält i vikt. Cirka 7kg. Jag har kvar innan jag når min målvikt till nyår. Saken är den att jag har tagit fram min gamla kavaj som jag inte kunnat använda på 4 år. Nu på nyårsafton skall den på igen. ser verkligen fram emot det. När det gäller det här bantningspillret Higenamine "Extreme" så slår det allt vart jag vart med om. Det fungerar riktigt bra. Hoppas ngn läser det här och för det vidare. Vill gärna att andra får nys om det. Köper det hos bantningspiller.org eller bantningspiller.com  . Skall ladda upp en bild också från deras sida.
    Mvh/Jurre


Svar på tråden Bantningspiller