• sandra­Bex
    Äldre 4 Dec 22:04
    2655 visningar
    6 svar
    6
    2655

    Pco och försöker bli gravid

    Finns det någon annan där ute med pco som kämpar för ett plus? Dela gärna med er med era historier. Känner mig hopplöst ensam.

  • Svar på tråden Pco och försöker bli gravid
  • Äldre 4 Dec 22:37
    #1

    Du är inte ensam! Vi är många här som kämpar!

    Kika gärna in på min blogg, det kanske hjälper. Skriv även i PM om du behöver prata!

    Kram


  • Äldre 26 Jan 17:33
    #2

    Du är verkligen inte ensam. Har PCO och ingen ägglossning on jag inte äter pergotime och sedan letrozole. Har precis genomgått min första IVF efter en längre väntan på grund av att jag blev överstimulerad. Så äntligen är vi på g.

  • Äldre 26 Jan 17:35
    #3
    Nsundh skrev 2017-01-26 17:33:30 följande:

    Du är verkligen inte ensam. Har PCO och ingen ägglossning on jag inte äter pergotime och sedan letrozole. Har precis genomgått min första IVF efter en längre väntan på grund av att jag blev överstimulerad. Så äntligen är vi på g.


    Såg att jag skrivit fel med och att tråden förmodligen är innakutell?? provers ska det vara för att få mens;)
  • Äldre 30 Jan 14:18
    #4

    Hej!

    Har PCO och har nu 3 misslyckade försök efter hormonbehandlingar med Pergotime.. Ska nu börja med letrozole, och försök nr 4 kan man säga startas idag...

  • Äldre 30 Jan 17:34
    #5

    Har PCOS, fick reda på det för 1 år sedan, har sedan dess försökt bli gravid med letrozol, i början fick jag för låg dos och därav ingen ägglossning, fick sedan ägglossning när vi ökade dosen, men fick därefter en cysta vilket gjorde att jag fick äta p piller 1 mån för att få bort den, därefter fortsatte jag med letrozol och fick ägglossningar, har väll total haft ca 7-8 ägglossningar med hjälp av letrozol men inte blivit gravid, så nu har vi gått vidare med ivf, har precis startat min behandling och börjat med sprutor, hoppas att det äntligen ska gå vägen.. kram 

  • Wed 29 May 2019 22:25
    #6

    Nu var det längesen du skrev den här tråden.. Jag fick diagnosen PCO för ca 2 månader sen. Har försökt bli gravid i snart två år. En graviditet som resulterade i missfall i v 8..

    Tillbaka till min fundering.. Hur har det gått för dig? Blev du gravid på egen hand eller blev du erbjuden hjälp? Tacksam för svar... All lycka till ?

Svar på tråden Pco och försöker bli gravid