• Äldre 22 Dec 09:17
    3977 visningar
    10 svar
    10
    3977

    Missfall i Vecka 7 för mer än 8 veckor sen men ingen mens

    Hej! 


    I September i år blev jag gravid, denna graviditet varade bara i 7 veckor. 
    Jag fick missfall den 24 Oktober. 
    Jag blödde aldrig mycket under mitt missfall men till och från i ca 4-5 veckor. Då var det bara mindre bruna blödningar. Jag har heller aldrig haft ont.  Jag har varit in på VUL två gånger för att konstatera att det var ett missfall. 
    Men nu till mitt bekymmer, min mens vill inte komma tillbaka! Jag har även tagit ägglossningstest ganska regelbundet som aldrig visat någon som helst stegring (efter att gravidhormonet försvann, vilket tog ca 5 veckor innan det gjorde)


    Hur lång tid efter missfall tog det för er?


     

  • Svar på tråden Missfall i Vecka 7 för mer än 8 veckor sen men ingen mens
  • Äldre 22 Dec 09:22
    #1

    Min mens hoppa igång som vanligt direkt efter mf. Som att mf va mens och 28 dagar efter kom mensen. Ena mf i v 9 & det andra i v 5. Har du tagit nytt gravtest? Du kanske missa din äl när du testa m stickor.

  • Äldre 22 Dec 09:37
    #2
    anna7607 skrev 2016-12-22 09:22:13 följande:

    Min mens hoppa igång som vanligt direkt efter mf. Som att mf va mens och 28 dagar efter kom mensen. Ena mf i v 9 & det andra i v 5. Har du tagit nytt gravtest? Du kanske missa din äl när du testa m stickor.


    Åhh jag vill bara att min ska göra det också..


    Nej det var några veckor sedan jag tog ett gravtest nu.. men har som inte haft nå direkta symtom på att jag skulle vara gravid. Förra gången fick jag ont i mitt ena bröst i princip direkt.


    Jo att jag missat det kan det absolut vara. Men känns så otroligt jobbigt att det aldrig vill komma igång. Vi vill ju försöka igen.

  • Äldre 22 Dec 10:07
    #3

    Ta ett gravtest. Sen kan du prova med rosenrot det brukar få igång mensen.

  • Äldre 22 Dec 10:21
    #4
    anna7607 skrev 2016-12-22 10:07:27 följande:

    Ta ett gravtest. Sen kan du prova med rosenrot det brukar få igång mensen.


    Kanske ska göra det.. Tack för tipset med rosenrot! :)
  • Khalee­si85
    Äldre 22 Dec 10:58
    #5

    Jag födde min dotter i v.20 5/10, fick första mensen 5/11, sen ingenting. Hade massa mellanblödningar i 1.5 vecka. Fick tillbaka mensen i förrgår efter att ha ätit bidrottninggele och rosenrot i 2 veckor :) så det är mitt tips. Blir spännande se om även ägglossningen kommer igång ordentligt.

  • Äldre 22 Dec 11:55
    #6
    Khaleesi85 skrev 2016-12-22 10:58:18 följande:

    Jag födde min dotter i v.20 5/10, fick första mensen 5/11, sen ingenting. Hade massa mellanblödningar i 1.5 vecka. Fick tillbaka mensen i förrgår efter att ha ätit bidrottninggele och rosenrot i 2 veckor :) så det är mitt tips. Blir spännande se om även ägglossningen kommer igång ordentligt.


    Oj det lät ju inte alls något vidare. Men så skönt att allt kom igång igen så pass fort ändå! :) 


    Då du redan haft en mens så bör du ju också ha haft en ägglossning också! Jag ska hålla mina tummar och tår för er! 


    Jag ska absolut prova rosenrot! 

  • Khalee­si85
    Äldre 22 Dec 14:35
    #7
    Maddis94444 skrev 2016-12-22 11:55:26 följande:

    Oj det lät ju inte alls något vidare. Men så skönt att allt kom igång igen så pass fort ändå! :) 

    Då du redan haft en mens så bör du ju också ha haft en ägglossning också! Jag ska hålla mina tummar och tår för er! 

    Jag ska absolut prova rosenrot! 


    Testa med äl-tester och fick aldrig utslag, tror att mensen inte kom igång pga utebliven ägglossning. Hade hormonrubbningar innan graviditeten, först ingen mens på 8 mån, sen jättelånga cykler. Så tror inte jag haft nån äl ännu, men att det ändå var tillräckligt för att det ska bli blödning, att ägget var på väg släppa, men inte gjorde det.

    Men garderar nu med massa äl-test så hoppas på stegring den här gången :)
  • Äldre 22 Dec 14:45
    #8
    Khaleesi85 skrev 2016-12-22 14:35:53 följande:
    Testa med äl-tester och fick aldrig utslag, tror att mensen inte kom igång pga utebliven ägglossning. Hade hormonrubbningar innan graviditeten, först ingen mens på 8 mån, sen jättelånga cykler. Så tror inte jag haft nån äl ännu, men att det ändå var tillräckligt för att det ska bli blödning, att ägget var på väg släppa, men inte gjorde det.

    Men garderar nu med massa äl-test så hoppas på stegring den här gången :)

    Jag har köpt 28 st äggtest för att kunna hitta åt när dom väjer att lossna igen :) 


     


    Jag har alltid haft regelbunden mens, cykel på 28 dagar. 14 dagar efter mens ägglossning. Så jag har verkligen följt "Skolexemplaret" hela tiden.. Därför jag blir så himla nojjig nu att något är fel :/

  • Khalee­si85
    Äldre 22 Dec 14:59
    #9
    Maddis94444 skrev 2016-12-22 14:45:10 följande:

    Jag har köpt 28 st äggtest för att kunna hitta åt när dom väjer att lossna igen :) 

     

    Jag har alltid haft regelbunden mens, cykel på 28 dagar. 14 dagar efter mens ägglossning. Så jag har verkligen följt "Skolexemplaret" hela tiden.. Därför jag blir så himla nojjig nu att något är fel :/


    Jag har haft regelbunden mens alla år, men efter jag hade hormonspiral som bara var i 1.5 månad, så har inget funkat. Först som sagt ingen mens alls på 8 mån, sen långa störtblödningar, med cykel allt från 21 dagar till 50 dagar.

    Fick åka in akut och sövas samt skrapas, då jag blödde igenom både tampong och bindor på nolltid. Fick sen Provera som skulle ge regelbundna blödningar, blev då gravid efter 2 mån.

    Så grymt nojjig det ska strula massa igen, så därför hoppas jag verkligen rosenroten och bidrottninggelen gör den regelbundet. Tror det var det som hjälpte till ge mig blödningen nu. Även läkt massa råmjölk, som avtagit mer och mer sen jag börja äta dom.
  • Khalee­si85
    Äldre 22 Dec 15:00
    #10
    Khaleesi85 skrev 2016-12-22 14:59:06 följande:

    Jag har haft regelbunden mens alla år, men efter jag hade hormonspiral som bara var i 1.5 månad, så har inget funkat. Först som sagt ingen mens alls på 8 mån, sen långa störtblödningar, med cykel allt från 21 dagar till 50 dagar.

    Fick åka in akut och sövas samt skrapas, då jag blödde igenom både tampong och bindor på nolltid. Fick sen Provera som skulle ge regelbundna blödningar, blev då gravid efter 2 mån.

    Så grymt nojjig det ska strula massa igen, så därför hoppas jag verkligen rosenroten och bidrottninggelen gör den regelbundet. Tror det var det som hjälpte till ge mig blödningen nu. Även läkt massa råmjölk, som avtagit mer och mer sen jag börja äta dom.


    Läckt ska det stå :)
Svar på tråden Missfall i Vecka 7 för mer än 8 veckor sen men ingen mens