• Äldre 23 Dec 15:12
    140859 visningar
    122 svar
    122
    140859

    BF Mars 2017?

    Hej!

    Finns det någon mer här som har bf i mars 2017? Skulle vara trevligt att få komma i kontakt med er.

  • Svar på tråden BF Mars 2017?
  • Äldre 2 Mar 19:30
    #81
    8185 skrev 2017-02-16 11:49:06 följande:

    Hej!

    Jag väntar mitt första barn och har bf 8/3. Jag kommer gärna i kontakt med fler blivande mammor. Finns det möjlighet att gå med i fb gruppen? ????


    Hej! Grattis! Finns ingen fb-grupp :)
  • Äldre 2 Mar 19:31
    #82

    Grattis till er som fått era guldklimpar! Åh, vad jag längtar nu!

  • Äldre 2 Mar 20:33
    #83
    Tjejen01 skrev 2017-03-02 19:30:55 följande:

    Hej! Grattis! Finns ingen fb-grupp :)


    Nej då är det inte lätt ;)
  • Äldre 2 Mar 20:37
    #84

    Hur mår ni blivande mammor?

    Igår började jag få kraftiga sammandragningar som jag klockade med ca 4 minuters mellanrum. Varade ca 50 sekunder. Kände jiiihooo, nu är det på G :) men gick å la mig och somnade nån timma innan jag vaknade av nya sammandragningar som pågick i 3 timmar med 2-10 minuters mellanrum. Nu har det inte varit något sen i morse. Så frustrerande :(

  • Äldre 3 Mar 13:12
    #85
    8185 skrev 2017-03-02 20:37:39 följande:

    Hur mår ni blivande mammor?

    Igår började jag få kraftiga sammandragningar som jag klockade med ca 4 minuters mellanrum. Varade ca 50 sekunder. Kände jiiihooo, nu är det på G :) men gick å la mig och somnade nån timma innan jag vaknade av nya sammandragningar som pågick i 3 timmar med 2-10 minuters mellanrum. Nu har det inte varit något sen i morse. Så frustrerande :(


    När är ditt BF! Spännande hoppas det drar igång snart då! Gör sammandragningarna ont något?

    Jag har mensvärk till och från och icke onda sammandragningar, dock med en del mensvärk. BF 19 mars.

    Någon som får som kramp på utsidan av livmodern? Är det magmusklerna man får kramp i då? Det känns som det känns precis innan man får kramp i vaden, dvs det gör ganska ont men det går inte över till riktig kramp. En gång blev det ordentlig kramp av det på ena sidan magen och det gjorde så ont att jag bara skrek. Får ofta så när jag ligger ner i soffan och då får jag ont i sidan av magen som är nedåt mot soffan.
  • Äldre 3 Mar 13:42
    #86

    Jag har bf 8 mars.

    När jag vaknade i morse så lossnade en del av slemproppen. Jag fick sen kraftig mensvärk och bruna flytningar :)

    Så när sambon åkte till jobbet så sa jag att idag blir det bebis :D Men nu har det lugnat ner sig igen. Jag blir så besviken!

    Några sammandragningarna har varit mer kraftfulla, men inte så smärtsamma som jag förväntar mig att de ska vara ;)

    Jag har inte känt kramp som du beskriver. Blir även livmodern hård?

  • Äldre 3 Mar 14:47
    #87
    8185 skrev 2017-03-03 13:42:40 följande:

    Jag har bf 8 mars.

    När jag vaknade i morse så lossnade en del av slemproppen. Jag fick sen kraftig mensvärk och bruna flytningar :)

    Så när sambon åkte till jobbet så sa jag att idag blir det bebis :D Men nu har det lugnat ner sig igen. Jag blir så besviken!

    Några sammandragningarna har varit mer kraftfulla, men inte så smärtsamma som jag förväntar mig att de ska vara ;)

    Jag har inte känt kramp som du beskriver. Blir även livmodern hård?


    Ja men då är det ju verkligen på gång ju!! Tror absolut det blir bebis inatt för dig!

    Ne, livmodern blir inte hård, så det har nog inte med den att göra alls utan mer att magmusklerna är uttänjda och därför krampar? Har haft denna sedan magen började växa ordentligt men mer ju större magen blivit.
  • Äldre 3 Mar 20:41
    #88
    8185 skrev 2017-03-03 13:42:40 följande:

    Jag har bf 8 mars.

    När jag vaknade i morse så lossnade en del av slemproppen. Jag fick sen kraftig mensvärk och bruna flytningar :)

    Så när sambon åkte till jobbet så sa jag att idag blir det bebis :D Men nu har det lugnat ner sig igen. Jag blir så besviken!

    Några sammandragningarna har varit mer kraftfulla, men inte så smärtsamma som jag förväntar mig att de ska vara ;)

    Jag har inte känt kramp som du beskriver. Blir även livmodern hård?


    I tisdags kväll började jag få värkar som höll på nästan hela natten. På morgonen avstannade det och kom bara glest under dagen. På eftermiddagen trappades det upp igen och höll på under natten med för att glesas ut under morgonen/dagen.. så har det hållt på :/ jag fick även som du, brunaktig flytning och tänkte att det nu var dags! Bm sa att det förmodligen är teckenblödning, som man får när tappen börjar mogna/öppnas. Kan ju annars vara en bit av slemproppen. Jaja så nu vågar jag knappt hoppas på något inatt :/ jag ringde förlossningen och sa att jag ville in på kontroll imorgon så ska ringa för tid imorgon FM. Frustrerande :/
  • Äldre 3 Mar 20:42
    #89

    Har bf imorgon ska jag kanske tillägga :)

  • Äldre 3 Mar 23:28
    #90
    dandelion88 skrev 2017-03-03 20:41:10 följande:

    I tisdags kväll började jag få värkar som höll på nästan hela natten. På morgonen avstannade det och kom bara glest under dagen. På eftermiddagen trappades det upp igen och höll på under natten med för att glesas ut under morgonen/dagen.. så har det hållt på :/ jag fick även som du, brunaktig flytning och tänkte att det nu var dags! Bm sa att det förmodligen är teckenblödning, som man får när tappen börjar mogna/öppnas. Kan ju annars vara en bit av slemproppen. Jaja så nu vågar jag knappt hoppas på något inatt :/ jag ringde förlossningen och sa att jag ville in på kontroll imorgon så ska ringa för tid imorgon FM. Frustrerande :/


    Å vad frustrerande! Men skönt att få komma in på koll imorgon för att kolla om värkarna har haft effekt. Jag ska hålla tummarna :)

    Här har det kommit i etapper idag, men det klingas alltid av och nu har jag nästan inga värkar alls :(

    Jag får väll hålla tummarna för att jag får sova i natt och att det drar igång i morgon igen.
Svar på tråden BF Mars 2017?