• Äldre 23 Dec 15:12
    140853 visningar
    122 svar
    122
    140853

    BF Mars 2017?

    Hej!

    Finns det någon mer här som har bf i mars 2017? Skulle vara trevligt att få komma i kontakt med er.

  • Svar på tråden BF Mars 2017?
  • Äldre 6 Mar 15:31
    #91

    Är beräknad den 19/3. Andra barnet. En pojk på 5år och nu en pojk i magen:)
    Har idag fått en hinnsvepning så håller tummarna på att det kommer igång snart.
    Haft en jätte tuff grav med mycket kräkningar, svimningar, havandeskapsförgiftning, blödning mm mm. Så ska bli skönt när han kommer ut:)

    Vågar dock inte hoppas för mycket på att hinnsvepingen har någon effekt.
    Någon annan som fått en hinnsvepning?

  • Äldre 6 Mar 20:44
    #92
    dandelion88 skrev 2017-03-03 20:41:10 följande:
    I tisdags kväll började jag få värkar som höll på nästan hela natten. På morgonen avstannade det och kom bara glest under dagen. På eftermiddagen trappades det upp igen och höll på under natten med för att glesas ut under morgonen/dagen.. så har det hållt på :/ jag fick även som du, brunaktig flytning och tänkte att det nu var dags! Bm sa att det förmodligen är teckenblödning, som man får när tappen börjar mogna/öppnas. Kan ju annars vara en bit av slemproppen. Jaja så nu vågar jag knappt hoppas på något inatt :/ jag ringde förlossningen och sa att jag ville in på kontroll imorgon så ska ringa för tid imorgon FM. Frustrerande :/
    Kul att det händer något men mindre kul att det stannar av! Antagligen har du börjat öppna dig eftersom det kommer brunt.. Hoppas det går bra på kollen eller ännu bättre att du hinner föda innan :)
    2Deville skrev 2017-03-06 15:31:51 följande:

    Är beräknad den 19/3. Andra barnet. En pojk på 5år och nu en pojk i magen:)
    Har idag fått en hinnsvepning så håller tummarna på att det kommer igång snart.
    Haft en jätte tuff grav med mycket kräkningar, svimningar, havandeskapsförgiftning, blödning mm mm. Så ska bli skönt när han kommer ut:)

    Vågar dock inte hoppas för mycket på att hinnsvepingen har någon effekt.
    Någon annan som fått en hinnsvepning?


    Gjorde de hinnsvepning pga havandeskapsförgiftningen? Hur länge har du haft den? Har de planer på att sätta igång dig el så? Jag funderade på att be om hinnsvepning men tror jag kommer bli nekad så kommer nog inte våga fråga ens:( Finns inga direkta skäl för att göra det liksom då jag har en ganska skonsam graviditet.. Ska till BM på onsdag men vet att som det är nu så ligger min tapp bakåt och är halvmogen och precis öppen för ett finger så en hinnsvepning går säkerligen inte att utföra ändå på onsdag. 
    Under min sista graviditet gjorde vi hinnsvepning flera gånger utan att förlossningen satte igång, men efter sista gången, ca en vecka efter BF så satte det igång samma natt, misstänker att hinnsvepningarna kanske gjorde att det mognade snabbare och att den sista hinnsvepningen gjorde att det sattes igång. Brukar alltid gå över 2-3 veckor annars. Väntar nu femte barnet och känner mig inte motiverad att gå över massa! Har samma BF som du!
  • Äldre 6 Mar 21:05
    #93
    DevilsDaughter skrev 2017-03-06 20:44:16 följande:
    Kul att det händer något men mindre kul att det stannar av! Antagligen har du börjat öppna dig eftersom det kommer brunt.. Hoppas det går bra på kollen eller ännu bättre att du hinner föda innan :)
    2Deville skrev 2017-03-06 15:31:51 följande:

    Är beräknad den 19/3. Andra barnet. En pojk på 5år och nu en pojk i magen:)
    Har idag fått en hinnsvepning så håller tummarna på att det kommer igång snart.
    Haft en jätte tuff grav med mycket kräkningar, svimningar, havandeskapsförgiftning, blödning mm mm. Så ska bli skönt när han kommer ut:)

    Vågar dock inte hoppas för mycket på att hinnsvepingen har någon effekt.
    Någon annan som fått en hinnsvepning?


    Gjorde de hinnsvepning pga havandeskapsförgiftningen? Hur länge har du haft den? Har de planer på att sätta igång dig el så? Jag funderade på att be om hinnsvepning men tror jag kommer bli nekad så kommer nog inte våga fråga ens:( Finns inga direkta skäl för att göra det liksom då jag har en ganska skonsam graviditet.. Ska till BM på onsdag men vet att som det är nu så ligger min tapp bakåt och är halvmogen och precis öppen för ett finger så en hinnsvepning går säkerligen inte att utföra ändå på onsdag. 
    Under min sista graviditet gjorde vi hinnsvepning flera gånger utan att förlossningen satte igång, men efter sista gången, ca en vecka efter BF så satte det igång samma natt, misstänker att hinnsvepningarna kanske gjorde att det mognade snabbare och att den sista hinnsvepningen gjorde att det sattes igång. Brukar alltid gå över 2-3 veckor annars. Väntar nu femte barnet och känner mig inte motiverad att gå över massa! Har samma BF som du!
    Hej
    Gjorde ett tillväxt ultraljud idag. Och frågade om läkaren kunde kolla tappen också.
    När hon gjorde det så frågade hon om jag ville att hon skulle göra en hinnsvepning. Va öppen 1,5cm så hon kunde komma åt att göra det.
    Har haft en väldigt tuff graviditet, legat inne på sjukhus 2ggr bl.a. Denna graviditeten har havandeskapsförgiftningen legat stadigt på en mild variant i ca 1mån.
    Hade kraftig havandeskapsförgiftning med förra. Fick ändå gå över ca 2v då.
    Är planerad igångsättning i 40fulla veckor nu. Så kommer inte hå över iaf.

    Så jobbigt att gå över. Be bm/läkaren kolla tappen. Vem vet dom kanske erbjuder dig hinnsvepning under undersökningen. Annars så fråga. Hört många som fått detta utan att haft kämpiga graviditeter.

    Fick hinnsvepning kl 14 och känner inte av det så mycket. Liten blödning, spänd mage och lite ilningar och tryck neråt. Inga kraftiga sammandragningar eller så:(

    Lycka till!
  • Äldre 7 Mar 07:30
    #94

    Både förrgår natt och hela förmiddagen hade jag mensliknande värkar. Det kom dessutom lite rosa i flytningarna på morgonen. Men sen på eftermiddagen hade jag lite värkar men nu har de avtagit helt och hållet. Har ingen mensliknande värk kvar. Enligt förlossningen och min BM så befann jag mig i latensfasen igår när jag ringde men är det vanligt att det bara avtar??? Någon mer som har varit med om det?

    Är beräknad den 26 mars

  • Äldre 7 Mar 10:25
    #95
    Mam9888 skrev 2017-03-07 07:30:24 följande:

    Både förrgår natt och hela förmiddagen hade jag mensliknande värkar. Det kom dessutom lite rosa i flytningarna på morgonen. Men sen på eftermiddagen hade jag lite värkar men nu har de avtagit helt och hållet. Har ingen mensliknande värk kvar. Enligt förlossningen och min BM så befann jag mig i latensfasen igår när jag ringde men är det vanligt att det bara avtar??? Någon mer som har varit med om det?

    Är beräknad den 26 mars


    Hej
    Hur går det för dig?
    Med min första höll det på liknande i ett par dagar. Kom och gick under latensfasen.
    Tog jätte lång tid för mig att öppna mig de första cm. Va helt slut när vi kom in till förlossningen.
    Rosa flytning och värkar låter possessivt, då är det helt klart något på G!
    Om du har väldigt ont och svårt att sova så testa med alvedon, varm dusch, vetekudde, massage.
    Försök att vila lite så du har krafter kvar till förlossningen.
    Korta promenader brukar dom rekommendera på förlossningen också!
    Lycka till!
  • Äldre 7 Mar 10:34
    #96

    Har känt av hinnsvepningen i natt. Började sent igår kväll. Fick väldigt kraftiga sammandragningar. Och istället för att bli kissnödig som jag blir då så kändes det som att jag behövde göra nr2;) och det gick inte att röra sig under tiden. de va inte jätte regelbundna, men höll i sig i ca 1-2min/st.
    Fick gå upp kl 3 inatt och ta en alvedon.
    Sovit ca 3h och vaknade med värsta mensvärk i mage och rygg. Inte så mycket sammandragningar längre men när de kommer så är de ganska rejäla.

    Vågar inte hoppas på att hinnsvepningen kommer att dra igång förlossningen men kanske hjälper det tappen att mogna en del.
    Känns så iaf:)

  • Äldre 7 Mar 20:31
    #97

    Jajamensan. Är beräknad till 15:e mars :)

  • Äldre 8 Mar 00:11
    #98

    Är beräknad 15/3 ?

  • Äldre 8 Mar 02:36
    #99

    I söndags 5/3 kom våran tjej 3795gr och 51 cm lång :D

  • Äldre 8 Mar 18:55

    Hos mig är det stopp. Händer inget mer än mensliknande värkar som jag enbart hade i måndags.... Barnet verkar ha det bra i magen..

Svar på tråden BF Mars 2017?