• Äldre 12 Jan 19:45
    5655 visningar
    6 svar
    6
    5655

    Bebis fixerad 2 gången, till skillnad från första gången?

    Hej hej!

    Jag födde mitt första barn vid bf 42+2 efter igångsättning. Ingen fixering alls vilket är lite ovanmigr med görsta barnet.

    Nu är jag gravid med andra barnet i v 40+5 och bebisen är fixerad gastnr 1 aldrig fixerade sig. Det verkar superjätteovanligt vad jag förstår.

    Fixering lär ju inte ha ngt att göra med när bebis kommer, men när det är så "bakvänt" som den här gången hoppas jag ju att bebis fixerat sig för att det är på G. Nån som har egen erfarenhet eller koll?

  • Svar på tråden Bebis fixerad 2 gången, till skillnad från första gången?
  • Äldre 12 Jan 19:46
    #1

    Sorry för typos i ts ;)

  • Äldre 12 Jan 21:31
    #2

    Många barn blir aldrig fixerade. Kan bero på tex litet huvud eller stort bäcken. Det var bara mina två första som var fixerade. Trean till femman var ruckbara och sexan låg på tvären fram till v 37 så barnmorskan ville göra vändningsförsök men fick inte pga olika anledningar. Men en dag så låg bebisen rätt men de kunde flyta ur barnet ur bäckenet när de kände. Bebisen hade extremt mycket plats att röra sig på ända var vikten 3365g och 53 cm lång och 34cm huvud som är normalt. Min kompis barns huvud var 32 och det räknade dom som liten men han var fixerad. Nästa barn för henne hade 36 och var ruckbar.

    Lycka till

  • Äldre 24 Jan 22:01
    #3

    Samma här. Min första var rörlig. Min andra fixerade två dagar innan förlossning. 1:an hade 34cm i huvudingång när han kom. 2:an 33 cm. Känns nästan som att det var tvärtom mot vad alla sa... att tvåan var tillräckligt "liten" för att fixera.

  • Äldre 24 Jan 22:02
    #4

    *huvudomfång

  • Äldre 6 Feb 21:42
    #5

    Bara min första fixerade sig, nr 2 blev ruckbar och de andra två var helt rörliga tills förlossningen satte igång. Gick över tiden med alla :( 

  • Äldre 13 Feb 00:50
    #6

    Jag var inte fixerad med första. Andra trodde barnmorskan att Han var fixerad men när jag skulle bil i gångsatt var bebisen väldigt rörlig så hon hade känt fel.

Svar på tråden Bebis fixerad 2 gången, till skillnad från första gången?