• Äldre 24 Jan 12:25
    5327 visningar
    11 svar
    11
    5327

    när kom magen med barn nr2?

    Är gravid i vecka 5 och jeansen spänner enormt runt magen. Dem är alltså på gränsen till för små REDAN. Förstår att det bara är svullnad, MEN när kommer magen?

    När kom den för er?

  • Svar på tråden när kom magen med barn nr2?
  • Caramb­olan
    Äldre 24 Jan 12:29
    #1

    För mig började det komma runt vecka 22-23 med andra och tredje.

  • Äldre 24 Jan 12:40
    #2

    JAg är i v.9+2 idag.
    Min mage är redan så stor att jag har problem att dölja den. Här hemma går jag i mammakläder men på jobbet klämmer jag ner mig i vanliga byxor (dock strech) och har en tjocketröja som är en storlek för stor, för jag vill inte berätta förens jag passerat v. 13
    Men det kommer jag inte klara mycket längre till då det känns väldigt trångt och nästan obehagligt/ömt

  • Äldre 24 Jan 14:39
    #3

    Vecka 10 fick jag gräva fram mina graviditetskläder. Är nog mest gaser och faktum att mina tarmer arbetar sååå mycket långsammare nu. Ser ut som en uppblåst ballong. Födde min flicka i maj. Blev gravid igen i oktober. Kanske korta tiden mellan graviditeterna spelar roll på livmoderns storlek? I dunno. Men stor är ja nu iallafall i vecka 17. Större än vad jag var med flickan i vecka 21.

  • ika_10­9
    Äldre 24 Jan 14:53
    #4

    mellan vecka 22-23 så kom magen som ett brev på posten.

  • Äldre 24 Jan 15:04
    #5

    Oj. Vecka 14-15 började jag ha svårt att dölja det, men då kommer jag att få extremt tätt mellan mina barn. Upplevde att det planande ut kring v 27-ish, efter det ser jag ut ungefär som jag gjorde med ettan i samma vecka.

  • Äldre 24 Jan 15:37
    #6

    Verkar vara väldigt olika vad jag kan läsa!

    När jag var gravid med sonen i vecka 18 så var en bekant till mig gravid i vecka 9. Hennes mage var bra mycket större än min lilla kula, men det var hennes fjärde barn och mitt första. Hon hade inte vart gravid på 12 år, så det var inte tätt heller.

    Min syster hqr också blivit större TIDIGT med alla barn efter nr 1, även om det "jämnat" ut sig senare i grav. Men just att magen svullnar tidigare eller magen faktiskt kommer tidigare.

    Är absolut inte så att jag inte kan dölja det, ser inte gravid ut. Bara svullen. Men var nyfiken på om MÅNGA upplevde att magen kom tidigare med barn 2 oavsett om det är gaser/svullen eller bebismage :)

  • Äldre 24 Jan 17:24
    #7

    18ish

  • Joo322­1414
    Äldre 24 Jan 19:22
    #8

    I vecka 28 började man ana en liten mage på mig med andra. Vecka 20 med första.

  • Äldre 24 Jan 19:23
    #9

    I vecka 16 kunde man verkligen se att jag var gravid trots det är 6 år mellan första och andra barnet. Med första dröjde nog till v 25 innan jag ens fick en synlig mage. I v 28 med andra barnet var jag lika stor som jag var i v 39 med första... Ändå var SF-måtten lika stora med båda så jag förstår inte riktigt hur det kunde vara en så stor synlig skillnad.

  • elyse
    Äldre 24 Jan 20:29
    #10

    Ca v 16. Samma med första barnet.

  • Äldre 26 Jan 12:26
    #11

    Magen idag v.4+6. Känns helt galet.

Svar på tråden när kom magen med barn nr2?