• Äldre 1 Feb 13:03
    12894 visningar
    33 svar
    -1
    33
    12894

    Hjälp att tyda gravtest :)

    Hej!
    Hej! Tog gravtest imorse (bm -4) dök upp ett svagt streck. Haft "mensvärk" från och till sedan äl och brösten ömmar. Sedan igår kan jag somna så fort jag lägger mig i soffan. Otroligt trött. Har glömt bort hur tidigare graviditetssymptom var ;)
    Någon som tycker detta är ett plus? Väldigt svårt att få bra på bild.

  • Svar på tråden Hjälp att tyda gravtest :)
  • Äldre 1 Feb 13:44
    #1
    +1

    Halloj, har jobbat på akuten tidigare så har sett en hel del plus mina egna gravtest och jag skulle tyvärr tolka detta test negativt. Men min första graviditet gjorde jag ett test som

    Var neg och en vecka senare var det pos så vänta och gör ett nytt test om en vecka :)

  • Äldre 1 Feb 13:44
    #2

    Hej!
    Vad jag läst så är ett svagt streck lika giltigt som ett starkt streck!
    Alltså gravid :).

    Gör ett nytt om en dag eller två.
    Var det morgonurinen?

  • Äldre 1 Feb 13:55
    #3

    Tack för era svar! Jag får helt enkelt avvakta och se. Vet att förra graviditeten gav ett lika svagt streck som sedan blev starkare och resulterade i en liten Gustav. Ja det är morgonurin :)

  • Äldre 1 Feb 14:13
    #4

    Man ska alltid vänta till BIM egentligen tycker jag (eller nån dag efter) för även om det skulle visa positivt innan BIM så är ändå risken för missfall så sjukt stor så att du istället kommer känna sorg mer än en besvikelse (att mensen t.ex kom, fast egentligen var det ett tidigt missfall) har för mig att 70-80% av alla missfall sker innan BIM.

    Så se helst bort detta test och testa igen på BIM eller nån dag efter :)
    Håller tummarna för dig!!

  • Äldre 1 Feb 21:54
    #5
    -1

    Tack för svar. Ja ska försöka bortse testet. Men det är svårt. Vill såå gärna! De allra flesta har redan fått eller väntat snart som fick barn hösten 14. Många frågar, är det inte dags för er snart? Så känner både press och stress. Plus att jag ätit 6 penicillinkuren under sommar/hösten och sedan operation på det med massa smärtstillande så i höstas hade jag otroligt lågt pH värde. Men är nu på banan igen :)

  • Äldre 2 Feb 10:57
    #6
    babydreams skrev 2017-02-01 14:13:52 följande:

    Man ska alltid vänta till BIM egentligen tycker jag (eller nån dag efter) för även om det skulle visa positivt innan BIM så är ändå risken för missfall så sjukt stor så att du istället kommer känna sorg mer än en besvikelse (att mensen t.ex kom, fast egentligen var det ett tidigt missfall) har för mig att 70-80% av alla missfall sker innan BIM.

    Så se helst bort detta test och testa igen på BIM eller nån dag efter :)
    Håller tummarna för dig!!


    Dum fråga kanske men vad betyder BIM?
  • Äldre 2 Feb 11:02
    #7

    Ingen fråga är för dum :) BIM=beräknad icke mens

  • Äldre 2 Feb 11:06
    #8
    gustavanna skrev 2017-02-01 13:03:29 följande:

    Hej!

    Hej! Tog gravtest imorse (bm -4) dök upp ett svagt streck. Haft "mensvärk" från och till sedan äl och brösten ömmar. Sedan igår kan jag somna så fort jag lägger mig i soffan. Otroligt trött. Har glömt bort hur tidigare graviditetssymptom var ;)

    Någon som tycker detta är ett plus? Väldigt svårt att få bra på bild.


    Ser absolut positivt ut!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Äldre 2 Feb 11:11
    #9

    Tack snälla skrutt83 :)

  • Äldre 2 Feb 11:14
    #10

    Helt klart positivt

Svar på tråden Hjälp att tyda gravtest :)