• Anonym (...)
    Äldre 1 Feb 14:18
    15844 visningar
    57 svar
    57
    15844

    Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen

    Jätteledsen kanske inte är rätt ord, snarare väldigt sårad.

    Min pojkvän var hemma hos mig igår och vi kollade runt lite på hans dator. Han gick in i nåt forum och såg att en person hade skrivit att den hade valt sin kärlek framför sina kompisar, alltså valt bort sina kompisar för sin kärlek.

    Jag sa då: "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"

    Då sa han: "En sak vet jag i alla fall, om jag hade blivit tvungen att välja så hade jag valt bort dig framför mina kompisar."

    Jag blev väldigt sårad. Förstår inte hur han kan säga en sån sak, och på det sättet. Idag åkte han hem till sig, vilket var väldigt skönt. Behöver tid för mig själv att tänka.

    Hur hade ni reagerat på ett sånt här uttalande?!

  • Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen
  • Anonym (s)
    Äldre 1 Feb 15:21
    #21
    Anonym (Ha) skrev 2017-02-01 15:02:18 följande:

    Självklart ska man som partner (eller kompis) inte be sin partner/kompis välja. Men ibland uppstår situationer då man måste välja. Nu har ju dock inte ts frågat honom vem han hade valt, utan han läste en tråd och valde själv att häva ur sig en konstig kommentar. Han får väl ta konsekvenserna av det och inse att han kanske blir dumpad, precis som din partner hade fått ta konsekvenserna om han hade bett dig välja mellan dig och dina kompisar.


    Jo visst väljer hon att lämna han förde här så är ju de hennes val

    Har du något förslag på någon situation?

    Konstiga kommentarer kan komma väldigt lätt om man läser något man reagerar på, de märker man ibland väldigt väl om de är "heta" ämnen. Så de behöver inte betyda att de va menat på de sättet de blev. De är som att om någon hatar otrohet läser något sådant med sin partner och sedan kommer de ut tex "skulle du va otrogen så finns de inte en chans att jag stannar kvar", de kan ju vara sårande om partnen då aldrig någonsin skulle kunna vara otrogen och då tar de på ett dåligt sätt.

    Jag tycker fortfarande att dom ska prata med varandra innan hon bara går iväg ifrån han, är de så att han verkligen menade de på ett dåligt sätt (tex hon är inte lika mycket värd i hans ögon som hans kompisar) så passar dom nog inte så bra ihop.. Är de däremot mer som mig (att de mer handlar om att man ska få göra sina egna val) så är de vell inget att göra slut över, om man inte är en sådan som vill ha den kontrollen över varandra
  • Äldre 1 Feb 16:30
    #22

    Jag hade kunnat göra samma uttalande och då menat att hade en partner tvingat mig välja hade jag valt vännerna för jag vill inte ha en partner som begränsar mig

  • Äldre 1 Feb 16:49
    #23

    Sa han verkligen det? Det är annars sånt som kvinnor säger hela tiden, åtminstone här på FL. Korkade kommentarer som "partners kommer och går men vänner består" hör man allt som oftast här, främst från yngre kvinnor. För det är ju tvärtom, vänskap förändras över tid och hur många umgås med samma vänner om när man gick i skolan?

    Jag hade också blivit sårad och övervägt att lämna. Möjligen kan man försvara honom med att han är omogen och barnslig, om du nu vill ha en sån kille.

  • Anonym (ett glas rött)
    Äldre 1 Feb 18:41
    #24
    Anonym (Lina) skrev 2017-02-01 14:38:53 följande:
    Det var ingen dum kommentar.

    Det enda som var dumt och lågbegåvat var hans uttalande.
    Hängde också upp mig på kommentaren "Jaja, jätteintressant!". Han ville väl prata om något och TS viftade bort det. Lite så tolkade jag det. Klart han blir grinig då.

    Men hursomhelst, ingen över 23 borde prata om att sätta polarna i första rummet.
  • Äldre 1 Feb 20:32
    #25
    Anonym (s) skrev 2017-02-01 14:30:32 följande:

    Jag har sagt samma till min sambo haha jag älskar min sambo men skulle han tvinga mig att välja så skulle jag välja bort han. Tvingar man ens partner att välja mellan en själv och dens kompisar så ska man inte vara ihop.

    Om han menar som jag menar så är de mer att jag tänker inte låta någon bestämma vilka jag umgås med, jag är en vuxen kvinna och får göra vad jag vill, de är ingen som kan bestämma över mitt liv. Så de behöver inte betyda att han inte älskar dig eller något sådant dumt, kan helt enkelt betyda att han vill bestämma över sitt liv han kanske sa de på fel sätt eller med fel tonläge, men är du funderar om hur han tänker så prata med han


    Håller med...hade aldrig velat vara tillsammans med någon som tvingar mig välja! ...varken nu i vuxen ålder eller som yngre. Men...inte tusan säger jag det rakt ut till maken!
  • Anonym (omoge­t)
    Äldre 2 Feb 15:04
    #26
    Anonym (jaha) skrev 2017-02-01 14:35:21 följande:

    Låter som en fullkomligt naturlig reaktion på en dum kommentar som
    "Jaja, jätteintressant. Kan vi kolla film nu?"


    Naturlig? Njae inte för folk över 10 år i ålder, fast det är klart det finns ju många omogna som är i förhållanden.

    Visst var TS kommentar  dryg och omogen också men det gör ju inte hans kommentar mindre barnslig, låter som en 'hämndaktion'  fjantigt med andra ord.
  • Äldre 2 Feb 19:49
    #27

    Förstår faktiskt inte er som skriver att man måste vara ung och utan familj för att välja vänner före partnern. Jag är snart 38 år och mina närmsta vänner är som mina systrar. Vi har känt varandra i 30 år och sett flera olika killar komma och gå. Skulle aldrig välja bort dem för en kille. Å andra sidan ser jag inte i vilken situation jag skulle tvingas välja.

  • Rakad Apa
    Äldre 2 Feb 20:24
    #28

    Varför skulle man ens välja till att börja med undrar jag?


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (--)
    Äldre 2 Feb 20:42
    #29

    TS hade inte bett honom välja eller ens frågat hur han skulle välja, så varför alla kommentarer med frasen "Om min partner tvingade mig."? Det är ju totalt orelevant i den här frågan för ingen har tvingat någon!

    Jag hade tagit extrem illa upp av en sådan kommentar och ifrågasatt relationen.

    Blir man så stött att man måste slänga ur sig nått skitsårande av kommentaren "Jaja, jätteintressant." så är man ju korkad!

  • Äldre 2 Feb 21:27
    #30
    Anonym (Ha) skrev 2017-02-01 15:17:36 följande:
    Men man har sällan kvar sina kompisar livet ut, så tänk ifall han skulle välja bort ts och sen glider ifrån sina kompisar. Då står han där ensam kvar.
    Fast samma sak gäller ju åt andra hållet. Om han väljer bort sina kompisar och TS lämnar honom står han ensam kvar.
    Betänk att de flesta lever inte med en och samma partner hela sitt liv. Det normala är väl ändå att man har haft mer än ett förhållande när man slutligen dör.
Svar på tråden Min pojkvän sa en sak som gjorde mig jätteledsen