• Anonym (TS)
    Äldre 2 Feb 13:52
    45497 visningar
    108 svar
    108
    45497

    Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?

    Till hela familjen? Hur stor är familjen?

    Ålder på barn?

    Jag är 35. Har en 15 årig tjej och en 11 årig kille. Min make är 48.

    Ska försöka göra en budget för klädinköp..

    Har handlat för mellan 7000-10000 per månad tidigare. Men nu tycker min make att vi borde dra ner på klädinköpen lite.

    Så vad lägger ni??

  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?
  • Anonym (mamsi­)
    Äldre 2 Feb 13:58
    #1

    Är ensamstående och pluggar så i snitt kanske 1000 kronor i månaden för hela familjen.

  • Anonym (Mamma­)
    Äldre 2 Feb 13:59
    #3

    Mina barn är bra mycket mindre men, 5 och 1år sambon är 35..

    Skulle gissa på runt 4000 i genomsnitt per månad. Vissa månader är det bara kanske strumpor medans ibland behövs ju dyrare inköp som vinterkläder osv. Vi är ganska restriktiva och köper bara när det behövs.

  • Anonym (A)
    Äldre 2 Feb 13:59
    #4

    Jag skulle säga att du shoppar rätt friskt ts.

    Två 42-åringar och en 10-årig dotter. Vet inte vilken summa exakt det shoppas för, men dottern får inte kläder varje eller ens varannan månad. Jag handlar nästan uteslutande på H&M och det kan vara ett till två plagg i månaden till mig själv, ibland inget. Lägger några hundralappar på hudvård och schampon varje månad.
    Maken köper enbart dyrare plagg, men bara några ggr per år.

  • Anonym (oj)
    Äldre 2 Feb 14:01
    #5
    Anonym (TS) skrev 2017-02-02 13:52:46 följande:
    Till hela familjen? Hur stor är familjen?
    Ålder på barn?

    Jag är 35. Har en 15 årig tjej och en 11 årig kille. Min make är 48.
    Ska försöka göra en budget för klädinköp..
    Har handlat för mellan 7000-10000 per månad tidigare. Men nu tycker min make att vi borde dra ner på klädinköpen lite.
    Så vad lägger ni??
    OJ, vad mycket

    Förstår din make tycker ni ska dra ned....

    Vi är två vuxna, en son på 17 år och en dotter på 13 år och vi lägger kanske 1000 kr i snitt varje månad under ett år.
  • Anonym (Malin­)
    Äldre 2 Feb 14:02
    #6

    Oj, mycket pengar!

    Vi lägger kanske 1000-2000 för hela familjen i snitt och det är jag, mannen och två barn i yngre skolåldern. Ibland blir det helt klart mer om någon av oss vuxna köper ny jacka eller något plagg som är lite dyrare. Till barnen har jag handlat mycket begagnat, bor i Stockholm så utbudet av bra kläder i gott skick är stort.

    Köper du märkeskläder? Eller många billigare plagg? Vad kan du/ni dra ner på?

  • Äldre 2 Feb 14:03
    #7

    En 37-åring med tre tjejer 16, 13, 9 år.

    Vi köper inte varje månad men kanske för 2000:- i genomsnitt per månad.

    Handlar mycket på hm, kappahl och newyorker för att sen kunna lyxa till det med lite några märkeskläder var till tonåringarna.

  • elyse
    Äldre 2 Feb 14:13
    #8

    Till mig och tvååringen blir det runt 1000 kr per månad. Mycket begagnat. Maken köper klumpvis för 3-4000 några gånger per år.

  • Äldre 2 Feb 14:14
    #9
    Anonym (TS) skrev 2017-02-02 13:52:46 följande:

    Till hela familjen? Hur stor är familjen?

    Ålder på barn?

    Jag är 35. Har en 15 årig tjej och en 11 årig kille. Min make är 48.

    Ska försöka göra en budget för klädinköp..

    Har handlat för mellan 7000-10000 per månad tidigare. Men nu tycker min make att vi borde dra ner på klädinköpen lite.

    Så vad lägger ni??


    Oj vad i all världen köper ni egentligen? :-O

    Vi är 53 och 39 med en 8-åring hemma. Lägger i snitt 1500-2000 kr per månad och ibland kan det gå flera månader mellan inköpen . Köper mycket via nätet och sparar massor av pengar på det. Passar också på att handla utomlands emellanåt när vi reser.

    Vi shoppar aldrig för shoppingens skull även om det är roligt med mode, här köps det vid behov. Vid jul och födelsedag kan det bli "onödiga" kläder.

    Har tonåringar och vuxna barn som har egna pengar och sköter shopping själv.

    Har god ekonomi så vi har råd men ser inte vitsen med att shoppa loss.
  • Anonym (q)
    Äldre 2 Feb 14:16
    #10

    Jag kanske handlar för 7000 på ett helt år! 
    Hur kan du ens komma på kläder du behöver för den summan på en månad?

    Jag har 2 killar i tonåren som inte bryr sig ett dugg om kläder så till dem köper jag bara om de verkligen behöver. De vill inte ha kläder bara för nöjes skull så att säga. Men själv är jag ganska likadan. Jag köper sällan kläder spontant utan köper när jag behöver något. 

  • Anonym (kille­)
    Äldre 2 Feb 14:37
    #11

    Jag lägger ca 4 000 kr på kläder o skor per år till mig. 33år.

    Barnen kanske 500 till 1000 kr per månad, för bägge barnen.

    Tjejen, 35 år. Runt 800 till 10 00 kr per månad. Inkl. Skor

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på kläder i månaden?