• Äldre 3 Feb 18:02
    661951 visningar
    11715 svar
    -28 +11
    11715
    661951

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Äldre 4 Feb 13:55
    #41
    ostpaj skrev 2017-02-04 12:36:14 följande:

    Haha, jag såg det efter jag hade postat det där igår. Hade aldrig sett bloggen tidigare och googlade bara "skandaler inom v" :D jaja. Förtal eller ej. Fakta var det.
    Ja, den typen av fakta man presenterar när man inte har någon fakta om det man diskuterar.

    SDs riksdagspolitiker är klart överrepresenterade när de gäller fällande domar till brott. SD har följaktligen Sveriges mest kriminella riksdagsstyre.
  • Äldre 4 Feb 14:16
    #42
    Tecum skrev 2017-02-04 13:19:56 följande:
    Jag tvivlar på att L har det som krävs. Det behövs en omorganisation av polisen, hårdare straff, mer övervakning (ett rött skynke för en sann liberal) och omedelbar utvisning av kriminella flyktingar. Det första kan L köpa, knappast de tre andra kraven.
    Nej, det tycker inte jag.

    Utgångspunkten är snarare att det krävs ett parti som inte genomsyras av inställningen att man ska ha nolltolerans mot kriminalitet bland invandrare men ha en lättsinnig inställning till den egna moralen eller alternativt ha en för kulturrelativistisk syn på moral.

    Av olika skäl diskvalificerar det helt eller delvis MP, S, MSD och V och då blir det inte mycket annat kvar än C och L.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 4 Feb 16:14
    #43

    Bra ledare i dagens Expressen.  
    "För flera år sen sa Åkesson att Sverigedemokraterna skulle städa upp i leden. Vi har varit för naiva, sa Åkesson. I en intervju i Expressen sa han att partiet skulle ha nolltolerans mot extremism och rasism och rättshaverister och annat. (12/10 2012). Om Åkesson menar allvar med att städa upp i leden borde han låta sparka ut Ekeroth ur partiet. Det är förvisso inte möjligt för Åkesson att frånta honom riksdagsmandatet, men han har makten att avgöra om Ekeroth ska fortsätta att vara sverigedemokrat eller inte"


    - - - - - - -
    "Jimmie Åkesson brukar ofta tala om att han är beredd att ta ansvar för Sverige. Hur ska han kunna ta ansvar för Sverige om han inte ens är beredd att ta ansvar för sitt eget parti?"

    www.expressen.se/ledare/var-ar-nolltoleransen-nu-jimmie-akesson/


    Att SD saknar kraft att sparka ut det kanske största rötägget ur partiet är väl en sak men att moderaterna kan tänka sig att samarbeta med ett parti med företrädare som Kent Ekeroth det är ta mig tusan skamligt för M. 


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 4 Feb 16:24
    #44

    Nej Jimmie, det var inte en legitim åtgärd. 


    Det skulle vara spännande att höra vad moderaternas uppfattning är i frågan. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 4 Feb 17:02
    #45

    Det här är en bild på en politiker som står upp för sina principer.



    www.vn.se/article/starkt-stod-for-annie-loofs-sd-linje/


    Som Socialdemokrat gillar jag inte Annie Lööfs nyliberala politik men jag högaktar henne för motståndet mot främlingsfientliga och högerextrema krafter i politiken. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Äldre 4 Feb 18:20
    #46
    KillBill skrev 2017-02-04 16:14:20 följande:

    Att SD saknar kraft att sparka ut det kanske största rötägget ur partiet är väl en sak men att moderaterna kan tänka sig att samarbeta med ett parti med företrädare som Kent Ekeroth det är ta mig tusan skamligt för M. 


    Kanske 5% av SDs sympatisörer älskar Järnrörs-Ekeroth. Han är en av ledarna som symboliserar SD på den gamla goda tiden när allt inte var så "PK" med nolltolerans mot rasism och påminner om att inget egentligen har förändrats. SD vill helt enkelt inte tappa sina militanta sympatisörer eller snarare de procenten, men man vill inte heller längre att de ska höras. Officiellt. 

    Ja. Skamligt på alla sätt. Tvi, tvi, tvi.
  • Äldre 4 Feb 18:54
    #47
    nihka skrev 2017-02-04 18:20:44 följande:
    Kanske 5% av SDs sympatisörer älskar Järnrörs-Ekeroth. Han är en av ledarna som symboliserar SD på den gamla goda tiden när allt inte var så "PK" med nolltolerans mot rasism och påminner om att inget egentligen har förändrats. SD vill helt enkelt inte tappa sina militanta sympatisörer eller snarare de procenten, men man vill inte heller längre att de ska höras. Officiellt. 

    Ja. Skamligt på alla sätt. Tvi, tvi, tvi.
    Skulle inte förvåna mig om Järnrörs Ekeroth byter parti och tar ännu några steg till höger, det är ju trots allt där han har sina sympatier och hör hemma.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Äldre 4 Feb 20:33
    #48
    Världsmedborgare skrev 2017-02-04 18:54:59 följande:
    Skulle inte förvåna mig om Järnrörs Ekeroth byter parti och tar ännu några steg till höger, det är ju trots allt där han har sina sympatier och hör hemma.
    Jo, i teorin, men i praktiken finns det inga politiska karriärmöjligheter för honom/någon där. Man håller sig hellre till det bespottade "etablissemanget" och drar 60 000 plus i månaden på att som riksdagsledamot snickra ihop främlingsfientliga motioner som förstås alltid slutar i det runda arkivet.
  • Äldre 4 Feb 20:34
    #49
    nihka skrev 2017-02-04 18:20:44 följande:
    Kanske 5% av SDs sympatisörer älskar Järnrörs-Ekeroth. Han är en av ledarna som symboliserar SD på den gamla goda tiden när allt inte var så "PK" med nolltolerans mot rasism och påminner om att inget egentligen har förändrats. SD vill helt enkelt inte tappa sina militanta sympatisörer eller snarare de procenten, men man vill inte heller längre att de ska höras. Officiellt. 

    Ja. Skamligt på alla sätt. Tvi, tvi, tvi.
    Skönmålar du inte SD-sympatisörerna nu.

    Jag skulle snarare gissa att en tredjedel älskar honom, en tredjedel är ambivalenta och en tredjedel anser att han borde uteslutas ur partiet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Äldre 4 Feb 20:46
    #50
    FDFMGA skrev 2017-02-04 20:34:40 följande:
    Skönmålar du inte SD-sympatisörerna nu.

    Jag skulle snarare gissa att en tredjedel älskar honom, en tredjedel är ambivalenta och en tredjedel anser att han borde uteslutas ur partiet.
    Är inte 5 fortfarande en tredjedel av 15? Stödet för SD ligger väl i runda slängar på 15%.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten