• Äldre 3 Feb 18:02
    662005 visningar
    11715 svar
    -28 +11
    11715
    662005

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • Sat 15 Feb 2020 12:02
    felix le chat skrev 2020-01-08 14:28:07 följande:
    Hanif's hemmakommun är ju Solna. En mönsterkommun, skulle resten av sverige styras som Hanif och övriga i kommunstyrelsen i Solna skulle vi ha ett helt annat
    läge. Belastning ? Nej. Ett bevis på att det är extremt högt i tak hos M och väldigt
    långt till dörren. Motsatsen till de flesta andra partier inkl SD.

    Solna ligger på topp tio i landet över kommuner med störst andel utrikes födda. Ändå prenumererar man på förstaplatsen över kommuner med bäst företagsklimat, samtidigt som man alltid ligger etta eller tvåa på listan över kommuner med lägst skattesats. Förra året utsågs kommunen också till den allra bästa att bo i av tidningen Fokus. Är det en slump att det är den kommunen som avvecklade sosseriet först? Skulle inte tro det!
    Tyck vad du vill men moderaterna håller inte med dig. Bali har efter kontroversiella uttalanden fått både skarp intern kritik och blivit av med tunga poster:

    https://nyheter24.se/nyheter/politik/922754-6-ganger-hanif-bali-hamnat-i-rejalt-blasvader
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Sat 7 Mar 2020 10:28

    Enligt finansregionrådet Irene Svenonius (M) finns ingen anledning till oro för att Coronaviruset ska påverka verksamheten på NKS. Provisoriska konferenslokaler har inretts om behov av akuta inspirationsföreläsningar skulle uppstå.


    https://www.arbetsvarlden.se/satir/nya-karolinska-kallar-in-extra-managementkonsulter-for-att-bekampa-virusutbrottet/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sat 6 Jun 2020 16:59

    Helvete vad svag Kristersson är som partiledare. Nu bestämmer tom Löfven vad Moderaterna ska tycka..


    https://www.expressen.se/kvp/ledare/csaba-perlenberg/nu-bestammer-lofven-vad-moderaterna-ska-tycka/
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gasolg­rillen
    Sat 6 Jun 2020 17:36
    KillBill skrev 2020-06-06 16:59:11 följande:

    Helvete vad svag Kristersson är som partiledare. Nu bestämmer tom Löfven vad Moderaterna ska tycka..


    https://www.expressen.se/kvp/ledare/csaba-perlenberg/nu-bestammer-lofven-vad-moderaterna-ska-tycka/
    Det är förvisso en ganska korkad slutsats att det skulle vara Löfvén som puttar ut Kristersson på högerkanten. Om C och L inte satt sig i knät på Löfvén så hade det funnits en stark opposition.

    Håller dock med om att Kristersson är ypperligt svag och borde bytas ut.
  • Sat 6 Jun 2020 17:38
    Gasolgrillen skrev 2020-06-06 17:36:50 följande:

    Det är förvisso en ganska korkad slutsats att det skulle vara Löfvén som puttar ut Kristersson på högerkanten. Om C och L inte satt sig i knät på Löfvén så hade det funnits en stark opposition.

    Håller dock med om att Kristersson är ypperligt svag och borde bytas ut.


    Har du läst artikeln?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gasolg­rillen
    Sat 6 Jun 2020 17:56
    KillBill skrev 2020-06-06 17:38:24 följande:
    Har du läst artikeln?
    2% av den kanske. Den var väldigt dåligt skriven. Märks att det är expressen.
  • Sat 6 Jun 2020 18:12
    Gasolgrillen skrev 2020-06-06 17:56:37 följande:

    2% av den kanske. Den var väldigt dåligt skriven. Märks att det är expressen.


    Det är inget annat än komiskt att du uttalar dig om och recenserar artikeln efter att ha läst 2%.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gasolg­rillen
    Sat 6 Jun 2020 18:17
    KillBill skrev 2020-06-06 18:12:57 följande:
    Det är inget annat än komiskt att du uttalar dig om och recenserar artikeln efter att ha läst 2%.
    Men den var ju skitdålig och spenderar jag inte mer tid på den.
  • Sat 6 Jun 2020 18:25
    Gasolgrillen skrev 2020-06-06 18:17:30 följande:

    Men den var ju skitdålig och spenderar jag inte mer tid på den.


    Jag tycker att det var skitdåligt av dig att recensera artikeln efter att bara ha läst 2 procent (ca 9 ord)..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Gasolg­rillen
    Sat 6 Jun 2020 18:44
    KillBill skrev 2020-06-06 18:25:01 följande:
    Jag tycker att det var skitdåligt av dig att recensera artikeln efter att bara ha läst 2 procent (ca 9 ord)..
    Lite mer läste jag nog. Säkert 50 ord.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten