• Anonym (förlå­t mig för fan!)
    Äldre 23 Feb 02:25
    52129 visningar
    255 svar
    -8 +4
    255
    52129

    Vad fan är det för fel på svenska folket??

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • sextio­talist
    Äldre 23 Feb 13:35
    #51
    Anonym (Jojo) skrev 2017-02-23 13:29:30 följande:

    Ni som säger att ts kan dra och kan flytta om det inte passar vad har det med saken att göra ts är ju så gott som svensk eftersom ts bott hela sitt liv här. Alla ska få tycka som man vill. Men tänk efter ordentligt innan och hur man formulerar sig.

    Vissa respekt mot varandra som ni gör på jobbet!

    Jag har funderat och anledningen till varför de flesta lämnar och skaffar ny partner är för att välja den lättaste vägen för att man inte har ork, tid eller lust att jobba på vad man kan bättra i förhållandet.

    Då väljer man ny partner tror det kommer bli bättre men det kanske i själva verket är en själv som måste ändras på.

    De flesta personer idag är så självupptagna med sig själva och jobb och allt annat runt omkring.

    Om det inte gangnar en själv så ställer många inte upp.

    Samhället skulle funka mycket bättre om man öppnade upp sig och pratar om sina problem och visa sina känslor.

    Men tyvärr är de flesta så ytliga att de mår bra och allt är tipp topp det ska vara perfekt utåt.

    Det är därför allt fler drabbas av psykisk ohälsa tror jag.

    Jag är 100% svensk om ni undrar vilket ursprung jag har som att det skulle spela nån roll.


    Nu har jag inte upplevt min krets som du upplever det. Få separationer bland mina vänner och bekanta (nu är vi flesta 50+), vi ställer upp för varandra. Däremot så ser jag inte vitsen att man ska prata om sina problem med allt och alla och varför jag ska visa hela mitt känsloregister för kleti och pleti. Jag har min krets där jag kan dryfta det mesta, men väljer ofta att inte göra det, jag behöver inte det.
    Ytligheten känner jag inte heller igen, jag har förmögna vänner som kör omkring med enkla bilar, klär sig enkelt.
    Däremot vet jag en del nyrika som håller på fasaden, ingen i min umgängeskrets dock, men möter dessa ibland.
  • elyse
    Äldre 23 Feb 13:45
    #52

    Känner inte riktigt igen mig. Visst har jag stött på sådana människor som TS beskriver, men vi har av förklarliga skäl ingen djupare vänskap. Med mina riktiga vänner kan jag skratta och gråta. Dela erfarenheter och mina inre tankar. Vi bjuder varandra på fika, vin etc och det är inte så noga om det blir jämnt fördelat just då för vi ska ju ses MASSOR av gånger till så det kommer att jämna ut sig. Den som för tillfället är sjukskriven eller föräldraledig bjuder jag/vi andra för att vi vill ha det så.

  • bestof­thebes­t
    Äldre 23 Feb 14:14
    #53

    Om du har den uppfattningen TS så kan den absolut stämma. Men antag att alla inte behöver delas in i det facket och man behöver avgjort inte behandla alla som individer. Undantaget de som faktiskt varit ute i världen och sett sig omkring och tillåtigt sig att leva sig in i andra kulturer och socialicera.

  • Anonym (Svea Svensk­)
    Äldre 23 Feb 14:27
    #54
    +1

    Nej, Sverige ligger inte högst i självmordsstatistiken. Sverige ligger på 60:e plats. Länder som enligt Världshälsoorganisationen har fler självmord än Sverige per capita är Guyana, Sydkorea, Sri Lanka, Litauen, Surinam, Moçambique, Nepal, Tanzania, Kazakstan, Burundi, Indien,  Slovenien, Sydsudan, Turkmenistan, Ryssland, Ryssland, Uganda, Ungern, Japan, Vitryssland, Zimbabwe, Bhutan,  Sudan, Komorerna, Ukraina, Marocko, Ekvatorialguinea, Eritrea, Polen, Lettland, Kenya, Malawi, Zambia, Montenegro, Djibouti, Finland, Belgien, Island, El Salvador, Angola, Moldavien, Estland, Myanmar, Trinidad och Tobago, Tjeckien, Papua Nya Guinea, Serbien, Somalia, Frankrike, Chile, Bolivia, USA, Uruguay, Rwanda, Portugal. Kroatien, Etiopien, Österrike, Kuba och Thailand.

    En massa länder där folk är så "härligt osvenska"... men som tar livet av sig i högre grad

    Svenskarna är inte olyckligare än andra folk, enligt World Happiness Report 2016 där de rankade 156 länder, så var det 146 länder där de var olyckligare än i Sverige.

    Ja, Sverige har många singelhushåll per capita, men bara för att man är singel betyder det ju inte att man känner sig ensam och olycklig. I själva verket kan det vara så att många som bor ihop är olyckligare.

    Jag tror att många är singlar i Sverige är för att vi kan. I många länder ses det som ett socialt stigma att inte vara gift vid en viss ålder t.ex och ännu mer att skilja sig. Och i vissa andra länder kan det vara väldigt svårt att klara sig ekonomiskt som ensamstående. Så det är kanske inte av evig kärlek och lycka folk i dessa länder håller ihop i högre grad, utan av ekonomiska och sociala skäl.

    Om man går utanför dörren, och träffar en otrevlig jävla idiot den dagen, så då har man haft otur, man råkade på en otrevlig jävla idiot  den dan. Men om det är så att varenda en, varenda dag i 32 år är otrevliga jävla idioter, då kan det nog vara så att problemet faktiskt ligger hos en själv...

  • Äldre 23 Feb 15:05
    #55
    -1

    Det är svenska folket du beskriver generellt . Jag flyttade till England av flera anledningar . Jag flyttar inte tillbaks till Sverige frivilligt, mest av oron över att jag vill inte att min son ska växa upp och bli en feminin förvirrad fjolla heller som inte vet vilket kön han är!!! Lol!! Hen! Vilket påhitt !!

  • Anonym (Jomen­vissta­lltså)
    Äldre 23 Feb 15:31
    #56
    +1
    Gulnvff skrev 2017-02-23 15:05:11 följande:

    Det är svenska folket du beskriver generellt . Jag flyttade till England av flera anledningar . Jag flyttar inte tillbaks till Sverige frivilligt, mest av oron över att jag vill inte att min son ska växa upp och bli en feminin förvirrad fjolla heller som inte vet vilket kön han är!!! Lol!! Hen! Vilket påhitt !!


    Feministiska män får knulla mer.
  • Äldre 23 Feb 15:45
    #57
    +1

    Det verkar vara rätt många som tycker svenskar är snåla. Där måste jag nog ändå gå emot och säga att om det är något vi är, så är det banne mig inte snåla!

    Vi betalar så fruktamsvärt mycket skatt för att alla ska kunna gå i skolan, få sjukvård och hjälp när man hamnar snett i livet. Vi donerar enorma summor pengar till fattiga länder och tar in och hjälper väldigt många flyktingar procentuellt sett som trots att de inte är "svenskar" än (svenska medborgare) får ta del av välfärdssystemet.

    Visst kan vissa vara lite vaksamma med de pengar de får ut efter skatt, men det känns som om en hel del i denna tråden glömmer bort hur mycket av de intjänade pengarna som går till att hjälpa andra.

    Så att kalla svenskar snåla tycker jag är en stor lögn, det är nog ändå det sista vi är :/

  • Äldre 23 Feb 18:39
    #58

    Jag är svensk och jag håller med ts.

  • Anonym (Svea Svensk­)
    Äldre 23 Feb 21:08
    #59
    +1
    Fnollet skrev 2017-02-23 15:45:27 följande:

    Det verkar vara rätt många som tycker svenskar är snåla. Där måste jag nog ändå gå emot och säga att om det är något vi är, så är det banne mig inte snåla!


    Exakt, Sverige är det land i världen som är generösast mot andra och hjälper världen allra mest.
    goodcountry.org/index/overall-rankings

    Att säga att folk är snåla när man vill betala sin egen del av notan när man är ute och käkar handlar ju mer om att man vill att det ska bli fair, att inte nån som är fattigare än man själv ska behöva betala mer än de har råd med, utan att var och en betalar för sitt.

    Att hålla på och bjuda folk bara för att de ska tycka om en känns i mina ögon ganska patetiskt. Som att man försöker köpa sig vänskap genom materiella ting som pengar eller middagar istället för att vara en fin vän.
  • Anonym (ert fel)
    Äldre 23 Feb 21:48
    #60
    +1

    Det är ofta ert fel, dvs. utlänningars fel att många av oss är sådana. Innan ni kom i stora antal till Sverige var  få av oss sådana, utan det har ni orsakat.

    Tycker ni att min post var rasistisk? Den är ungefär lika rasistisk som trådstarten.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??