• Anonym (förlå­t mig för fan!)
    Äldre 23 Feb 02:25
    50699 visningar
    250 svar
    -8 +3
    250
    50699

    Vad fan är det för fel på svenska folket??

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Anonym (förlå­t mig för fan!) Trådstartaren
    Äldre 24 Feb 12:57
    #91

    Jag vill inte provocera nån. Jag vill diskutera, bli klokare.

    Jag gillar era svar! Så fortsätt svara.

    Men kalla mig inte rasist! Man har rätt att kritisera utan att vara rasistisk. Och jag älskar Sverige! Men inte mentaliteten......

  • sextio­talist
    Äldre 24 Feb 13:01
    #92
    +1
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-24 12:57:13 följande:

    Jag vill inte provocera nån. Jag vill diskutera, bli klokare.

    Jag gillar era svar! Så fortsätt svara.

    Men kalla mig inte rasist! Man har rätt att kritisera utan att vara rasistisk. Och jag älskar Sverige! Men inte mentaliteten......


    Och vi är flera som trivs med mentaliteten. Jag skulle aldrig trivas i en kultur där man förväntas alltid vara öppen och umgås.

    Jag tycker man är fel ute, om man klankar ner på folk för att de inte är som man vill att de ska vara, de egenskaperna du rabblar upp har jag väldigt sällan mött, skulle nog säga att det är så gott som obefintligt.
  • Äldre 24 Feb 13:03
    #93

    Du har så många fel så det blir lite smått komiskt.. Svårt att ta dig på allvar. 

  • Äldre 24 Feb 13:03
    #94
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-24 12:57:13 följande:

    Jag vill inte provocera nån. Jag vill diskutera, bli klokare.

    Jag gillar era svar! Så fortsätt svara.

    Men kalla mig inte rasist! Man har rätt att kritisera utan att vara rasistisk. Och jag älskar Sverige! Men inte mentaliteten......


    Exakt vad är det då du älskar med Sverige?

    Sen undrar jag varför du känner err behov av att snacka skit om folk?
  • Anonym (tant agda)
    Äldre 24 Feb 13:10
    #95
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-24 12:57:13 följande:

    Jag vill inte provocera nån. Jag vill diskutera, bli klokare.

    Jag gillar era svar! Så fortsätt svara.

    Men kalla mig inte rasist! Man har rätt att kritisera utan att vara rasistisk. Och jag älskar Sverige! Men inte mentaliteten......


    Vad finns att diskutera? Vill du bli övertygad om att svennebanan är en hyvens figur eller vadå?
  • kvarnf­ot
    Äldre 24 Feb 13:20
    #96
    Anonym (tant agda) skrev 2017-02-24 12:52:13 följande:
    Svensken kan inte utsättas för rasism då vi inte är en minoritet så det är fritt fram att kalla oss what the fuck! Meningslöst att dra upp i näsan det TS skriver för hon vill ju bara provocera.
    Men snälla du!
    Varför lever du då i det här landet??? Varför inte ta och utvandra till det landet dina föräldrar kommer ifrån så får du det livet du efterfrågar!

    Du har bara ett liv! Slösa inte bort det genom att bo i ett så fruktansvärt land som Sverige!
  • Äldre 24 Feb 13:20
    #97
    +1
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-02-24 12:49:28 följande:

    Nu är jag tillbaka, så förlåt mig förfan! Att det dröjde.

    Lyssna gott folk - jag är INTE rasist (mot svenskar alltså)!

    [Rasistiska rants mot svenskar.... ] 
    [Rasistiska rants mot svenskar.... ] 
    [Rasistiska rants mot svenskar.... ] 
    [Rasistiska rants mot svenskar.... ] 
    [Rasistiska rants mot svenskar.... ] 


    Ok. 
  • kvarnf­ot
    Äldre 24 Feb 13:23
    #98
    Anonym (tant agda) skrev 2017-02-24 12:52:13 följande:
    Svensken kan inte utsättas för rasism då vi inte är en minoritet så det är fritt fram att kalla oss what the fuck! Meningslöst att dra upp i näsan det TS skriver för hon vill ju bara provocera.
    Där har du fel! Det handlar om folkgrupp eller etnicitet, inte hur stor eller liten grupp man hetsar mot.
  • Anonym (Vem vet?)
    Äldre 24 Feb 13:24
    #99

    Jag är 100% svensk och håller med om att en stor del av befolkningen, har de tendenser som TS beskriver. 


    Tror att du var inne på något där TS om vädret. För om du träffar svenskar som är utomlands så är de inte alls stela och svåra att ta kontakt med. Då börjar helt plötsligt okända människor att prata och umgås med en.


    Jag påstår inte att jag är annorlunda än TS beskrivning, är ju som sagt själv svensk. Kanske jag inte har alla de negativa saker som TS beskrev, och hen är nog medveten om att det är generaliseringar. Men jag tror att alla människor har vissa förutfattade meningar om andra etniciteter. Det innebär inte att man tror att exakt alla är så, utan att vissa grundläggande faktorer ofta finns gemensamt. Kanske är det kulturen eller vädret. Tycker att det är rätt intressant diskussion och tar inte alls illa upp trots att jag själv är rätt osocial och introvert, och borde känna mig träffad.

    Men det måste vara svårt att generalisera om just den svenska etniciteten då det finns så många människor som har olika bakgrunder. Kanske är det kulturen och vädret som påverkar en stor del av befolkningen. Jag har faktiskt ingen aning om ifall det är någon större skillnad mellan de nordiska länderna, eller om de har liknande mentalitet som oss.

  • Anonym (tant agda)
    Äldre 24 Feb 13:25
    kvarnfot skrev 2017-02-24 13:23:15 följande:
    Där har du fel! Det handlar om folkgrupp eller etnicitet, inte hur stor eller liten grupp man hetsar mot.
    Nej jag har inte fel.
Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??