• Anonym (förlåt mig för fan!)

    Vad fan är det för fel på svenska folket??

    Alltså, jag är ju "nästan" svensk för fan. Har ett fint jobb med bra inkomst. Ja bott i Sverige i hela mitt liv. Gjort det alla svenskar tycker är "vettigt", utbildat mig mm.

    Men jag tål inte er nu efter 32 långa jävla år.

    Jag är alltså 32 år, bott i Sverige hela tiden (mina föräldrar är dock utlänningar), haft nästan bara svenska pojkvänner, många svenska vänner, svenska kollegor... Men jag klarar det inte mer! Ni är jävligt speciella!

    I relationer är ni labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!

    I yrkeslivet är ni gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm,

    Som vänner är ni, till att börja med ganska osociala, snåla, stela, så jävla fyrkantiga och ja STELA..

    Blir så trött på er och ja, ni lever som djur. Ni är kalla, känslolösa, stela, "frusna" (ni ska hela tiden vara så lömska!!) och ni fattar inte ens detta själv?!??

    I förhållanden är ni alltid så fina och rara men ni vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Ni kan helt plötslig vilja lämna varandra! Varför separerar så jävla många svenskar från varandra?? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför !!

    Tänk på det??? Kom inte och säg att "ni är fria och lever ert liv till fullo och eftersträvar lycka och ni vill inte låsa er i ett liv ni är missnöjda med och ni till skillnad från andra vågar skilja er och vågar sätta er lycka framför att må dåligt i en relation"

    Bull jävla shit ! Svenskar är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler singlar än i resten av världen ! Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan!!! Så vad fan håller ni på med era jävla miserabla fjant folk ??

    Ni är alltid så missnöjda, olyckliga!

  • Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??
  • Studentpappa
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-06-26 02:02:44 följande:

    Många saker är helt enkelt fel på det svenska folket.

    Låter rått att säga så men man önskar att ni såg det från ett perspektiv, om ni hade klivit ut från bubblan och tittat på den så hade ni kanske förstått.

    Många av er säger att vi har råkat ut för dåligt umgänge.. har jag i 32 år råkat ut för dåligt umgänge och förbaskat nog ALLTID när det kommit till svenska människor? Och har alla andra (utländska jag känner) råkat ut för samma fenomen? Kan det verkligen inte vara så att vi faktiskt sätt den riktige svensken i sitt essä ?

    Några typiska särdrag hos en typisk svensk:

    1. Ni säger aldrig om något är fel direkt i någons ansikte. Ni sitter i köksfönstret och gömmer er bakom gardinen och ringer polisen "anonymt".

    Ta min beskrivning med en nypa salt men NI förstår vad jag menar. Ni är otroligt fega, konflikträdda och skäms för att ha en åsikt. Ni gör det istället i "smyg", bakom ryggen.. och ni är nog inte ens medvetna om detta irriterande egenskap hos er !

    En polack, iranier eller italienare (exempel) hade stått ansikte mot ansikte med personen i fråga och kollat vad fan som står på. Italienare är inte kända för att gömma sig bakom Ikea gardinen och ringa mamma eller polisen och skvallra. Got it?

    Nästa..

    2. Ni är lösaktiga. Så förbannat jävla lösaktiga. Okej ni feminister kan sitta kvar i soffan och fortsätta fisa, bli alltså inte "förolämpade" av mina ord. Jag vet att 7 miljoner kommer nu tycka att "åh vi kämpar ju med jämnställdhet och det är klart att våra flickor ska bli av med sin oskuld i en främlings källare om de vill bla bla". Det är inte det jag pratar om. Jag pratar om hur ni beter er som djur. Ni lämnar varandra lättvindigt och hoppar till nästa.. usch för detta könssjukdoms snuskiga land. Detta är INGEN myt, ni lämnar er partner för inget, ni är otrogna som ingenting och ni vet inte vad kärlek handlar om. Djur?

    Nästa.. och sista (listan kunde jag gjort mycket längre).

    3. Ni är avundsjuka, bittra och alltid så kyliga. Ja kyliga! Ni trycker ner andra genom psykisk misshandel. Ni är inte våldsbenägna och ni är inte aggressiva utåt men ni besitter en jävla passiv aggressivitet så det är vansinne... Händer det något dåligt så kacklar ni och mobbar. Ni gör absolut inte som en vanlig hederlig arab och trycker upp nån mot väggen och frågar vad det handlar om... Nä nä.. svensken lilla kör sitt psyk. Mobbning? Skitsnack? Uteslutning? mm.. Ni är ett kyligt folk utan känslor, moral eller empati. Ett väldigt oempatiskt folk som fort glömmer det fina man har gjort för de. Ni föredrar ett kort och kyligt hej framför en varm kram och "du, vad gör du nu? Kom över så fikar vi hos mig".

    Gud förbjude...

    Pufff... era egenheter tar tyvärr över de få fina egenskaper ni besitter.


    Ingen hindrar dig att flytta härifrån.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (förlåt mig för fan!)

    Typiskt svensk kommentar. Hade du vågat möta mig på stan och säga samma sak? Nej för svennebanan gömmer sig alltid bakom nåt. I ditt fall är det inte ikea gardinen. Det är dataskärmen..

  • Studentpappa
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-06-26 16:42:32 följande:

    Typiskt svensk kommentar. Hade du vågat möta mig på stan och säga samma sak? Nej för svennebanan gömmer sig alltid bakom nåt. I ditt fall är det inte ikea gardinen. Det är dataskärmen..


    Om du har varit så här gnällig, ja utan tvekan. Det är ju du som gnäller och är den som gömmer sig bakom skärmen. Du är ju till råga på allt, till och med anonym på på ett forum. Snacka om självmål, även om jag tror du har svans..
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Olof S)
    Studentpappa skrev 2017-06-26 17:02:56 följande:

    Om du har varit så här gnällig, ja utan tvekan. Det är ju du som gnäller och är den som gömmer sig bakom skärmen. Du är ju till råga på allt, till och med anonym på på ett forum. Snacka om självmål, även om jag tror du har svans..


    Kunde inte sagt det bättre!
  • absalon

    Svenska folket - med ett växande antal invandrare - är ett mycket bra folk. Faktiskt mycket bättre än i fornstora dar, då vi i Guds namn ägnade oss åt att ödelägga stora delar av den Europeiska kontinenten.
    Sveriges stora attraktionskraft antyder att vårt land är en mycket bra fläck på jordklotet att vistas på. Kommer säkert att bli ännu bättre i och med medlemskapet i EU. Allsköns domedagsprofeter längst ut till höger och vänster må säga vad de vill.  

  • Less is more
    Anonym (förlåt mig för fan!) skrev 2017-06-26 16:42:32 följande:

    Typiskt svensk kommentar. Hade du vågat möta mig på stan och säga samma sak? Nej för svennebanan gömmer sig alltid bakom nåt. I ditt fall är det inte ikea gardinen. Det är dataskärmen..


    Men du då - säger du allt det här så tydligt och högt framför näsan på dina svenska kollegor, bekanta vänner, släktingar. Brukar du säga till dem hur illa du tycker om svenskar - och allt du berättat här ?
  • Anonym (förlåt mig för fan!)
    Less is more skrev 2017-06-26 21:50:48 följande:

    Men du då - säger du allt det här så tydligt och högt framför näsan på dina svenska kollegor, bekanta vänner, släktingar. Brukar du säga till dem hur illa du tycker om svenskar - och allt du berättat här ?


    Ärligt talat, ja. De skrattar och tror att jag skojar. Själv blir jag bara irriterad för att de blir så himla förvånade. Sen håller de med. "Ja, vi är väl väldigt försiktiga av oss och säger inte alltid vad vi tycker utan vi mumlar hellre nåt surt". Haha.. från min kollega.

    En dag i skolan satt min grupp och diskuterade just svenskhet. Alla fem var svenskar förutom jag. Det dom sa var klockrent. Vi pratade om svensk avundsjuka, om "hålla sig på avstånd-egenskapen" och om hur fantastiska utlänningar är jämfört med kyliga svenskar.

    Då slog det mig, att det finns faktisk några svenskar som är medvetna om detta...

    PS, jag är knappt den enda som skriver anonymt på familjeliv. Anonymitet måste vara det mest svenska som finns. Och man ska ju ta seden dit man kommer...
  • Less is more

    Du skriver svemskar och utlänningar. Det är 9 miljoner mot hela världen vilket är inte så lite onyanserat.

    Är världen och övriga mänskligheten så mycket varmare menar du ? Gatubarn, prostition, människohandel, slavliknande förhållanden i produktionen, brutala våldtäkter mot kvinnor, korruption, utrotning av djur, halshuggningar, krig, terrorister och diktaturer, miljöförstörelse...

    Självklart är människor runt om i världen goda, varma och trevliga också - precis som vi svenskar. Men funkar inte bra heller och det beror ju på människan..Egoism, penga- och maktgirighet eller total utsatthet.

    Ingen påstår att svenskar och Sverige är perfekt - du har ju själv hört .... men att " utlänningar" är så mycket bättre är förstås nonsens. Om man bor i ett annat land kommer man att se både för- och nackdelar. God natt.

  • dian penev

    Men du maste visa solidaritet med svenskatna, tank pa att du hade inte kommit hit vilket liv skulle du ha I den aldern I ditt land just nu.Det beror pa vilket land ,men det inte manga lander som ar battre an Sverige.Kan du tanka dig att du kunde vara bara en av alla kvinnor I ditt land som misshandlas och fornedras.Du skule vara da en helt annorlunda kvinna,mycke mera odmjuk med possitiv stallning for livet.....

    Tack,

    Dian fran tBalkan

Svar på tråden Vad fan är det för fel på svenska folket??