• Aniiee

    Dagens lunch

    Dagens lunch för slarviga Aniiee består av lätt förkolnad pommes frites med dippsås gjord på majonnäs, ketchup, oxfond, vitlök och BBq Grill&Mesquite.

    Vad består din lunch av? Vad får dina barn i skolan/på förskolan?


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Svar på tråden Dagens lunch
  • Nandez
    Twin peaks skrev 2017-03-10 13:18:27 följande:
    En ursäkt för att män ska puttinutta lite extra för sina kvinns.
    Skulle inte tro det.
  • Octavia

    Jag jobbar hemifrån, har ingen lunchlåda i kylen och orkar inte gå ut så här blev det äggröra, toast, vita bönor och en kaffe latte till väldigt sen lunch. Vet inte vad som serveras på dagis idag. Min man messade att han ätit en jättegod coq au vin till lunch, vilket lät rätt fantastiskt.

  • fluu

    Idag bestod den av ingenting, men igår åt jag rester av kålpuddingen, lingon och rivna morötter. Idag fick dottern linsgryta och bulgur på dagis vill jag minnas.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • scanmia

    Jag ska äta kålsallad med parmesanost. 
    Äldsta och yngsta barnet fick wrap med samma kålsallad och köttfärslimpa från igår på, liten fruktsallad, drickyoghurt, morotsstavar och äpple (lunch plus två snack som de äter i vilken ordning de vill under rasterna i skolan).
    Mellansonen äter samma dubbelmacka med salami på som han äter vareviga dag med samma extragrejer som syskonen (alltid lika spännande att se vad han petar i sig).
    Mannen äter köttfärslimpa från igår kväll. Han är den enda som har möjlighet att värma maten vid lunch.

  • Aniiee

    Tacos till lunch idag......


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • zooägaren

    jag stekte rödlök, rökt skinka och en blandning av ägg, cheddarost och creme fraiche. någon form av omelett kan det kanske kallas? Skrattande Medan jag stekte så upptäckte jag att vi hade makrillfiléer i tomatsås, så vi åt det till omeletten. 


    Jag är hård , men ärlig!
Svar på tråden Dagens lunch