• Äldre 10 Mar 14:36
    9112 visningar
    3 svar
    3
    9112

    min vackert änglabarn...

    Hej! Känns bra om jag kan skriva det har... 2017-03-06 föddes våran vackraste son Harald Adam Benjamin... Hans lilla hjärta slutat att slå några timmar innan...vet inte, precis moment...


    Det var våran första son, mycket älskad och väntad... Var beräknad den 24.feb, men det var inga tecken att dom påste plocka ut honom tidigare, allt var perfekt hela graviditeten! 


    Nu planerar vi begravningen och väntar på något svar också - men jag tror inte att det finns ett svar...


    Ni, som gått igenom samma sak - hur kan man overleva? Det känns sååå tomt inuti - både fysisk och emotionnelt...gråter hela tiden, och kan inte tvinga mig själv att äta...Blir livet normalt igen någon gang??

  • Svar på tråden min vackert änglabarn...
  • Äldre 11 Mar 21:53
    #1

    Varit med om precis samma sak. Vi förlorade också vår första son 4/11-14. Vi tog mycket hjälp av kurator. Vi var verkligen nere på botten och trodde att vi kunde gå vidare. Men sakta men säkert har vi kommit tillbaka. Det måste ta tid. Vår son är alltid med oss. Det går inte en dag utan att vi tänker på honom. Man säger att man lär sig leva med sorgen. Trodde aldrig på det, men det stämmer faktiskt. Hoppas ni har vänner och familj som ställer upp för er. Kram på er änglaföräldrar

  • Äldre 25 Mar 21:23
    #2

    Kära kära du!

    All kärlek till er son och jag är otroligt ledsen för er skull och att han inte fick stanna kvar hos er. Jag har själv förlorat en flicka i fullgången graviditet, för två år sedan. Ni har en lång resa framför er, det är säkerligen helt svart nu men så småningom blir det iaf lite grått. Nu när det gått två år och vår dotter i himlen hunnit bli storasyster känns livet något lättare. Jag tänker på henne varje dag, många gånger. Hon finns alltid kvar och är naturlig del i vår familj även om hon inte är synlig.

    Ta all hjälp ni kan få i form av samtalsstöd! Jag kan även rekomenderar att kontakta Spädbarnsfonden. Om ni inte är redo för fysiska träffar så finns en fin FB grupp som är sluten. Där kan man ventilera och få stöd.

    Jag beklagar så och skickar den varmaste kramen. Ta hand om dig!

  • Äldre 24 Apr 10:40
    #3

    Beklagar sorgen över er son..

    Den 14 mars 2017 konstaterade läkarna att vår bebis hjärta slutat slå. Vi skulle ju bara in och få bekräftat att min oro över att jag inte känt rörelser sen dagen innan var helt fel, som gången innan vi åkte in för det. Istället vändes livet upp och ner.

    Blev igångsatt dagen efter och efter en långdragen förlossning så föddes hon, den vackraste människan jag sett, den 17 mars på eftermiddagen.

    Aldrig har jag känt så mycket sorg och kärlek på samma gång.

Svar på tråden min vackert änglabarn...