• Anonym (Yes Alrigh­t)
    Äldre 25 Mar 17:46
    3610 visningar
    23 svar
    23
    3610

    Ni som lever i familj

    Ni som lever i familjeförhållande med barn är det så bra som det är alla säger.
    Känner ni aldrig från att vara fri från förpliktelser eller är allting alltid roligt, kan ni gör som ni själva vill eller önskar ni ibland något annat med livet.

    Bara nyfiken är det en utopi att leva i familj som alla drömmer om eller finns det några nackdelar som ni ibland drömmer om?

  • Svar på tråden Ni som lever i familj
  • Anonym (ärlig­t)
    Äldre 25 Mar 17:55
    #1

    Massa nackdelar. Rekommenderar inga barn, ett barn eller två barn med minst fem år emellan! :D Det är tufft!!

  • Anonym (Både ock)
    Äldre 25 Mar 17:57
    #2

    Självklart är inte allt jätteroligt alltid, men fördelar och det som är positivt väger gott över för mig.

    Visst skulle jag ibland vilja kunna var spontan lättare och tex bara haka på någon på stan efter jobbet tex utan att behöva tänka på att fixa hämtning av barn tex. Men vi har många som kan hjälpa när det behövs.

  • Anonym (pappa­)
    Äldre 25 Mar 18:04
    #3

    Livet är en dans på rosor, och som alla vet så har rosor törnen. Men det goda med en familj väger upp det dåliga för mig. Det är få saker vi inte kan göra som familj. Enda nackdelen är väl att det blir mindre spontansex när man har barn. Dumt att börja knulla på diskbänken när ungarna är hemma.

  • Anonym (Trött­)
    Äldre 25 Mar 18:26
    #4

    Drömmer ofta om att vara singel och är avundsjuk på barnfria vänner. Men jag vet att jag mår så oändligt mycket bättre av att ha min familj och den underbara kärleken som de ger mig varje dag.

  • Anonym (Yes Alrigh­t) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 18:33
    #5

    För övrigt är det något som lätt missas i den generella bilden som man har, verkar ju rätt trevligt med det sociala men man kanske blir trött på att alltid ha människor om kring sig också?

  • Äldre 25 Mar 18:40
    #6

    Det där beror ju mycket på, vilken typ av människa man är. Själv har jag ett stort behov av att ta hand om folk, och om jag inte hade mina barn, så hade jag säkert börjat jobba inom vården eller något. Jag behöver ha människor omkring mig.

  • Äldre 25 Mar 19:39
    #7

    Nej, allt är inte roligt. Såklart :)

    Men jag längtar aldrig efter att vara fri från familjen - jag gillar inte ens att vara borta en natt, men är det ändå vid enstaka tillfällen.

    Men å andra sidan var jag aldrig ngn "partysingel" heller. Mina intressen går utmärlt att utöva i hemmet med barnen runt mig. Jag har ingen önskan att gå på after workshop, shoppa eller resa utan familj/barn.

    Trivs bra med familjelivet :)

  • Anonym (Yes Alrigh­t) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 19:43
    #8

    Kan tänka mig det är skitkul om man hittat sin livsfriende helt ofattbart att så många hittar det så direkt snabbt.

  • Anonym (Stres­s)
    Äldre 25 Mar 19:49
    #9

    Nej, det tycker jag inte. Tycker det är jättetufft och jobbigt. Allt pusslande. På jobbet ska man vara 100% på topp. Försöka pussla med flex och annat för att barnen ska vara så korta dagar som möjligt på förskolan, annars får man dåligt samvete och ont i magen över det. Sen hem och fortsätta i 100% fastän man bara vill lägga sig i soffan och dö och barnen bara trotsar, gnäller och bråkar om ALLT.
    Sen när barnen äntligen somnar så däckar man i sängen och hoppas på åtminstone några timmars sömn.
    Har noll energi och noll tid för mig själv. Jag själv kommer i femte hand. Intressant och se hur länge till jag orkar innan allt brakar.

  • Anonym (Yes Alrigh­t) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 20:03
    #10

    Ja så var min uppfattning också att det fanns sådana sidor av det hela, intressant att ingen vill skriva sällan man hör de flesta säger bara att det är så fantastiskt och att allt är så bra.

Svar på tråden Ni som lever i familj