• Äldre 27 Mar 16:46
    46059 visningar
    217 svar
    217
    46059

    Gift vid första ögonkastet

    Någon som sett serien?

    Experterna verkar ha lyckats bättre i år.

    Serien går på SVT Play:

    www.svtplay.se/gift-vid-forsta-ogonkastet

  • Svar på tråden Gift vid första ögonkastet
  • Äldre 27 Mar 17:57
    #1

    Jag ser den. Inte för att jag egentligen är jätteintresserad, utan ser det mer som en rolig grej.

    Hoppas att experterna lyckats bättre i år. Men man vet ju aldrig...

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 27 Mar 18:58
    #2
    kaktuslime skrev 2017-03-27 17:57:15 följande:

    Jag ser den. Inte för att jag egentligen är jätteintresserad, utan ser det mer som en rolig grej.

    Hoppas att experterna lyckats bättre i år. Men man vet ju aldrig...


    Jag tycker att Sofia och Magnus är så söta tillsammans. De verkar vara på samma våglängd på tror och hoppas på dem.

    Den andre mannen Michael verkar vara så stel. Jag drog fram skämskudden när han tog fram högerhanden för att hälsa när de träffades första gången. Så jag tror tyvärr inte på dem och förstår inte hur experterna tänkte där. Jag tycker Michael påminner om Andreas som var med ifjol. Jag skulle aldrig bli intresserad av någon av dem och det är jag nog inte ensam om att tycka.

    Det äldre paret känns sådär. Jag skulle inte valt så stor åldersskillnad.
  • Anonym (Bea)
    Äldre 27 Mar 19:06
    #3

    Har inte sett det men av vad jag hört så verkar experterna inte vara så speciellt duktiga på att para ihop folk. Vadå expert``?

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 28 Mar 10:29
    #4
    Anonym (Bea) skrev 2017-03-27 19:06:58 följande:

    Har inte sett det men av vad jag hört så verkar experterna inte vara så speciellt duktiga på att para ihop folk. Vadå expert``?


    Någon är väl psykolog iaf. Någon annan präst varför det nu skulle göra en expert på relationer kan man fråga. En är sexolog. Den fjärde tror jag bara är självutnämnd expert faktiskt.
  • Anonym (Bea)
    Äldre 28 Mar 10:36
    #5

    Såg avsnitt två igår och tycker att programmet verkar rätt skruvat.

    De enda jag tippar har en chans är paret med killen med skägg och den mörka tjejen.

  • Anonym (Za)
    Äldre 11 Apr 09:27
    #6

    "Experterna" är ju lika hemska i år. Sanningen är att det är ett mycket litet urval dom har att välja på och sen sätter dom ihop 3 par för att det ska bli 3 par.

    Flera är ju olämpliga som både Eva och snickaren förra året som borde ha gått i terapi i 3 år först.

    Skåningen med mössa verkar jättenervös och stirrig, förstår inte hur man kan lita på honom men så verkar hans match vara väldigt blåst och oseriös inför ALLT i livet. 30 men beter sig som 15 (ser ut som 36)

    Den blonda och norrlänningen med blå ögon; såg ut som perfect match först tills det visade sig att hon har någon anknytningsstörning som gör att hon stöter bort alla som är vänliga och trygga. Han fattar inte hur snygg och trevlig han är. Han ska vara som han är och inte ändra nånting men bara tycka att han är värd respons för att fortsätta ge.

    Lars-Åke "Babsan" och Snygg-pinglan: Vilken hemsk match! Hon ser sjukt bra ut och är jättehärlig, så elakt att para ihop henne med Lars-Åke som är någon äcklig, sadistisk, pervers gubbsjuk typ. Han är ju riktigt ful. Ser verkligen ut och för sig exakt som "Babsan", kom ut ur garderoben ffs!

    Om han var den enda i hennes ålder borde experterna ha erkänt det "vi kan inte matcha dig för det finns bara en att välja på och meningen är ju att vi ska vara 'experter' som ger dig en skräddarsydd match..."

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Apr 16:00
    #7
    Anonym (Za) skrev 2017-04-11 09:27:52 följande:

    Den blonda och norrlänningen med blå ögon; såg ut som perfect match först tills det visade sig att hon har någon anknytningsstörning som gör att hon stöter bort alla som är vänliga och trygga. Han fattar inte hur snygg och trevlig han är. Han ska vara som han är och inte ändra nånting men bara tycka att han är värd respons för att fortsätta ge.


    Louise har ingen anknytningsstörning utan är bara som vilken tjej som helst. De säger att de vill ha en snäll kille men när denna snälle kille väl presenteras är de helt ointresserade. Likt de flesta andra kvinnor vill Louise ha en framåt, initiativrik och humoristisk man med hög social status.

    Enda möjligheten att klara sig som snäll kille är genom att antingen vara extremt snygg eller rik. Mikael är inte något av detta.
  • Anonym (Za)
    Äldre 11 Apr 16:06
    #8
    Anonym (Anonym) skrev 2017-04-11 16:00:38 följande:

    Louise har ingen anknytningsstörning utan är bara som vilken tjej som helst. De säger att de vill ha en snäll kille men när denna snälle kille väl presenteras är de helt ointresserade. Likt de flesta andra kvinnor vill Louise ha en framåt, initiativrik och humoristisk man med hög social status.

    Enda möjligheten att klara sig som snäll kille är genom att antingen vara extremt snygg eller rik. Mikael är inte något av detta.


    Vilken bs. Snäll är ett så fjantigt begrepp. Jag har alltid varit attraherad av snälla killar. Hur fan får du det till att snälla människor måste ha dålig humor och låg karisma? Eller att humor och karisma betyder att man är ond?

    Suck. Det där är något fula/tråkiga killar skyller på.

    Om det är något som är attraktivt så är det ett gott hjärta men både män och kvinnor attraheras av att den andra har ett självförtroende och kan sätta gränser.

    Man är inte för snäll om man inte har några krav och låter sig trampas på, man är dum mot sig själv och signalerar att man är värdelös.
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Apr 16:23
    #9
    Anonym (Za) skrev 2017-04-11 16:06:13 följande:

    Snäll är ett så fjantigt begrepp. Jag har alltid varit attraherad av snälla killar. Hur fan får du det till att snälla människor måste ha dålig humor och låg karisma? Eller att humor och karisma betyder att man är ond?

    Suck. Det där är något fula/tråkiga killar skyller på.

    Om det är något som är attraktivt så är det ett gott hjärta men både män och kvinnor attraheras av att den andra har ett självförtroende och kan sätta gränser.

    Man är inte för snäll om man inte har några krav och låter sig trampas på, man är dum mot sig själv och signalerar att man är värdelös.


    Du borde veta vad som avses med en snäll kille. Mikael är denna snälle man personifierad.

    Nej, det går inte att vara rolig om du är riktigt snäll eftersom bra humor är på gränsen. Det rimmar helt enkelt illa med att inte göra en fluga förnär. Tar du plats och skämtar så kommer för eller senare någon att bli sårad.

    Säg inte att ni vill ha snälla killar när ni inte vill ha det. Louise får skylla sig själv. Hon fick det hon bad om.
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Apr 16:34
    #10
    Anonym (Za) skrev 2017-04-11 09:27:52 följande:

    Den blonda och norrlänningen med blå ögon; såg ut som perfect match först


    Denna mening avslöjar dig.

    Nej, det var aldrig något perfect match, snarare tvärtom. Har man kunskap i ämnet räcker det med några sekunder med Mikael för att inse att han är fullständigt ointressant för gemene tjej.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet