• Äldre 30 Mar 23:50
    1166 visningar
    1 svar
    1
    1166

    Vill inte amma.

    Hejsan!
    Jag bestämde mig tidigt för att jag av olika anledningar inte ville amma. Jag har läst mycket och pratat med många andra mammor så jag vet fördelarna och nackdelarna med både amning och mjölkersättning.

    Mitt problem just nu är att jag är tillsammans med en kilen som har barn sen innan och han tycker rent ut sagt att jag är dum i huvudet som inte vill amma för det gjorde ju mamman till hans barn. Han har mycket åsikter om mitt beslut... han säger saker som "det är onaturligt att inte amma, vad tror du att din bröst är till för?, jag köper ingen ersättning, varför vill man ens bli mamma om man inte vill amma?"

    Jag kan inte ta detta längre. Det kvittar vad jag säger. Jag behöver stöttning från hans sida i besluten jag tar gällande amning. Men jag får noll stöttning av personen jag mest vill ha den ifrån.

    All den tiden han lägger ner på att sura borde han lägga ner på att mysa med sin gravida tjej som faktiskt bär på hans barn. Eller?
    Huvudsaken är väl att vi får ett friskt barn...

  • Svar på tråden Vill inte amma.
  • Äldre 31 Mar 00:16
    #1

    Hej! Din kille verkar allt annat än trevlig. Kör han över dig och använder nedsättande språk till dig om annat med?

    Har du Facebook kan jag rekommendera två bra grupper där; "Till dig som flaskmatar - tips och råd på vägen", samt deras "OT"-grupp med samma namn där man även kan ta upp frågor som inte direkt rör flaskmatning. Sen vill jag tipsa om gruppen "Rätten att välja flaskmatning" samt sidan www.attflaskmata.se för att få hjälp och stöd på olika sätt.

    Har du bra kontakt med din bm på mvc? Du kan be om en samtalskontakt, utan att nämna det där med amning, och få prata om hur ert förhållande egentligen är. Kram och lycka till.

Svar på tråden Vill inte amma.