• Äldre 2 Apr 10:34
    75936 visningar
    703 svar
    703
    75936

    Vi som plussat efter IVF våren 2017

    Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

    Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!

  • Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017
  • Äldre 2 Apr 11:59
    #1
    Cakh skrev 2017-04-02 10:34:32 följande:

    Läser i andra trådar att vi är några som plussat efter våra ivf nu i mars. Tänkte starta upp denna tråden så att vi kan fortsätta att följa varandra till BF.

    Har gjort vår första ivf på rmc med det korta protokollet. Vi plussade på vår TD den 31 mars och är vår första gemensamma graviditet. Min sambo har en dotter sedan innan. Vårt första UL är inbokat till den 5 maj. Längtar såååååå mycket att få se vår lilla grodd då!!


    Korta protokollet ivf för oss, testade på Rd 10 den 1/4 och fick ett starkt positivt svar. Officiell TD den 6/4 så inget inbokat ultraljud ännu. Men ser så otroligt mycket fram emot det! Vad jag förstår får alla ett tidigarelagt ultraljud vid ivf?! Ska du göra ditt ultraljud på ivf kliniken? Har dom sagt hur länge du ska fortsätta med proggisarna?

    Stort gratta igen!!
  • Äldre 2 Apr 12:11
    #2

    Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.

  • Äldre 2 Apr 12:48
    #3
    Popetot skrev 2017-04-02 12:11:12 följande:

    Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.


    Välkommen!! Två små pyren! Jisses vilken lycka! Lika bra att slå på stort när ni ändå är igång :) stort grattis!!

    Vad fick du för rekommendationer angående progesterone?
  • Äldre 2 Apr 15:45
    #4
    Meno87 skrev 2017-04-02 12:48:18 följande:

    Välkommen!! Två små pyren! Jisses vilken lycka! Lika bra att slå på stort när ni ändå är igång :) stort grattis!!

    Vad fick du för rekommendationer angående progesterone?


    Ja, känns helt galet men vi är jätteglada! Jag fick ta crinone 1/dag och tog det fram till testdagen. Dubbelkollade med dem när jag ringde om vårt positiva test och sköterskan sa att jag skulle sluta. Men kan inte skada att ta fler. Ska du fortsätta?
  • Äldre 2 Apr 15:55
    #5
    Popetot skrev 2017-04-02 15:45:32 följande:

    Ja, känns helt galet men vi är jätteglada! Jag fick ta crinone 1/dag och tog det fram till testdagen. Dubbelkollade med dem när jag ringde om vårt positiva test och sköterskan sa att jag skulle sluta. Men kan inte skada att ta fler. Ska du fortsätta?


    Förstår det :)

    Ja okei jag står på lutinus 3ggr/dag. Enligt tillverkaren ska man fortsätta 30 dagar efter ett plus, men hört att många fått sagt till sig att sluta på dagen. Känns konstigt att få så många olika bud! Får se vad dom säger när jag ringer i nästa vecka.
  • Äldre 2 Apr 16:35
    #6
    Meno87 skrev 2017-04-02 11:59:49 följande:
    Korta protokollet ivf för oss, testade på Rd 10 den 1/4 och fick ett starkt positivt svar. Officiell TD den 6/4 så inget inbokat ultraljud ännu. Men ser så otroligt mycket fram emot det! Vad jag förstår får alla ett tidigarelagt ultraljud vid ivf?! Ska du göra ditt ultraljud på ivf kliniken? Har dom sagt hur länge du ska fortsätta med proggisarna?

    Stort gratta igen!!
    Grattis till er oxå!!
    Jag har inte fler proggisar att ta. Använt lutinus ggr 3 i 14 dagar. Brukar man fortsätta längre om man plussat?
    Ja, är på rmc jag är inbokad på UL
    Längtar såååå.
  • Äldre 2 Apr 16:37
    #7
    Popetot skrev 2017-04-02 12:11:12 följande:

    Jag följer med här! I vecka 8+5. Gjorde vår 3:e ivf, kort protokoll i februari. TD 2/3. Nyss varit på vul och väntar två små pyren i höst.


    Välkommen!! Så mysigt med två små pyren <3 Hur mår du/ni? Jag mår illa och är mycket tröttare på dagen.
  • Äldre 2 Apr 16:45
    #8
    Cakh skrev 2017-04-02 16:35:20 följande:

    Grattis till er oxå!!

    Jag har inte fler proggisar att ta. Använt lutinus ggr 3 i 14 dagar. Brukar man fortsätta längre om man plussat?

    Ja, är på rmc jag är inbokad på UL

    Längtar såååå.


    Ja okei och dom sa inget när du plussade? Läser man broschyren som kommer med lutinus så skriver tillverkaren att man ska fortsätta 30 dagar efter plus! Men verkar vara så himla olika!
  • Äldre 2 Apr 17:03
    #9
    Cakh skrev 2017-04-02 16:37:45 följande:

    Välkommen!! Så mysigt med två små pyren <3 Hur mår du/ni? Jag mår illa och är mycket tröttare på dagen.


    Illamåendet är med mig hela tiden sen v 7. Äpplen var min räddning. Nu har jag köpt sea-band och de hjälper mig mycket. Också väldigt trött på eftermiddagarna. Inga känningar i brösten sen ovitrelle gick ur kroppen. Ibland lite stickningar i livmodertrakten. Men har hellre alla dessa symptom än symptomlös - då hade jag nog oroat mig mer.

    Går du på rmc i malmö eller uppsala?
  • Äldre 2 Apr 17:04
    #10
    Meno87 skrev 2017-04-02 16:45:23 följande:
    Ja okei och dom sa inget när du plussade? Läser man broschyren som kommer med lutinus så skriver tillverkaren att man ska fortsätta 30 dagar efter plus! Men verkar vara så himla olika!
    Jag lämnade bara mitt positiva provsvar på rmc sida på 1177 och fick min tid av dem i min journal på 1177 oxå. Kanske bäst att jag ringer dem imorgon. Vilken klinik går du på?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017