• elbe93

    Ni som fått beviljad graviditetspenning..

    Hej! Jag funderar på att ansöka om graviditetspenning, men jag är osäker på om jag kommer få det beviljat. Ni som fått beviljad graviditetspenning.. vad jobbar ni med?

  • Svar på tråden Ni som fått beviljad graviditetspenning..
  • Cutiemommy
    elbe93 skrev 2017-04-12 01:15:23 följande:

    Jag jobbar som sjuksköterska på en vårdavdelning som kvällar/nätter och helger blir en akutvårdavdelning. Mycket cancersjuka, cytostatika och mycket ensamarbete.


    Fick du fortsätta jobba trots cytostatikan? Och sa du till direkt när du var gravid? Får man gravidpenning om man jobbar på en canceravdelning? Frågar åt en vän till mig:)
  • Beeckaa87

    Jag arbetar som förskollärare på en avdelning med 1-5 år. Fick veta tidigare i veckan att jag fått 100% beviljat:)

  • belletristik
    Beeckaa87 skrev 2017-04-29 17:15:39 följande:

    Jag arbetar som förskollärare på en avdelning med 1-5 år. Fick veta tidigare i veckan att jag fått 100% beviljat:)


    Åh, vad härligt! Grattis. Jag vill också ev ansöka om detta när det blir dags. Jobbar också som fsk.lärare 1-5 och det är hoppingivande att det faktiskt är flera förskollärare som har fått det beviljat (läste också en tråd i Förskoleupproret på FB om detta).
    Dock verkar det som att man verkligen måste överdriva och lyfta fram alla skräckscenarion om tunga arbetsbelastningssituationer som kan uppstå. 
    Hur beskrev du jobbet i din ansökan?
  • Fjällsippa
    tessilina skrev 2017-04-27 21:00:30 följande:

    Såg längre ner i tråden att det var två till Sjukgymnaster som ansökt och fått beviljat. Några inputs från er? Om någon skulle vilja PMa sin ansökan till mig för inspiration så skulle det såklart mottas med öppna armar :)


    Jag har PM:at dig.
  • Mor till Ella

    Jag arbetar på LSS boende med multihandikappade, jag arbetar ensam vaken natt. Alla som varit gravida och arbetat hos oss har fått graviditetspenning.

  • vipsan
    tessilina skrev 2017-04-27 21:00:30 följande:

    Såg längre ner i tråden att det var två till Sjukgymnaster som ansökt och fått beviljat. Några inputs från er? Om någon skulle vilja PMa sin ansökan till mig för inspiration så skulle det såklart mottas med öppna armar :)


    Har pm'at dig :)
  • Höstaster
    tessilina skrev 2017-04-27 21:00:30 följande:

    Såg längre ner i tråden att det var två till Sjukgymnaster som ansökt och fått beviljat. Några inputs från er? Om någon skulle vilja PMa sin ansökan till mig för inspiration så skulle det såklart mottas med öppna armar :)


    Jag har pm:at dig
Svar på tråden Ni som fått beviljad graviditetspenning..