• Äldre 8 May 17:25
    30256 visningar
    25 svar
    25
    30256

    Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!

    Jag är gravid i vecka 34+3. Detta är min tredje graviditet och jag fick massa sammandragningar och förvärkar redan tidigt som jag har gått med till och från, dock har de inte varit såhär regelbundna.

    Låg i ca 2-3 timmar igår innan det avtog och vaknade flera gånger inatt. Idag på dagen har de inte varit regelbundna men nu har jag legat i ca 1,5 timmer med 2-3 minuter mellan varje och de håller i sig i ungefär 60 sekunder. Vissa tar i rejält och jag måste andas mig igenom dem.

    Är det normalt att ha såhär 5 veckor innan eller är det risk att nånting är på väg att starta?

    Ska tillägga att bebisen ligger i tvärläge så jag är livrädd att det ska dra igång nu, framförallt att vattnet ska gå :/

  • Svar på tråden Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!
  • Äldre 8 May 17:30
    #1

    Oj 3-4 minuter emellan ska det stå.

  • Äldre 8 May 17:32
    #2

    Om du har ont tycker jag att du ska ringa till fl.

    jag har mycket sd nu och hade det med sonen med men så fort det börjar göra ont har min läkare sagt att jag ska ringa in direkt.

  • Äldre 8 May 18:31
    #3

    Prova att ta 2 alvedon och ett långt varm bad och se om det hjälper. Så länge inte vattnet gått då.

  • Äldre 8 May 20:45
    #4

    Jag är också 34+3 och har haft nästan exakt samma symptom som dig. Första barnet, så har inget att jämföra med - men vet att detta inte liknar sammandragningarna jag haft förut.

    Onda kramper som strålar mot ryggen och neråt, håller på just nu, men inte med någon specifik regelbundenhet, men ofta nog för att andningen ska påverkas. Ska pröva ta Alvedon och se om gör någon skillnad...

  • Äldre 8 May 21:09
    #5

    Ring förlossningen - det skulle jag göra.

  • Äldre 8 May 21:14
    #6

    Om du måste andas dig igenom dem har du nog skäl att kolla läget med en undersökning på förlossningen! Men det är inte katastroftidigt alls :) om du vill testa dig fram: när jag födde min första (39+5) kunde jag absolut inte avgöra om värkarna var riktiga. När jag kom ihåg att förlossningsvärkar inte ändrar karaktär fastän man rör på sig testade jag att börja promenera runt i rummet, vända mig, göra så mycket som möjligt medan värkarna pågick. De var exakt likadana. Sedan vågade jag be om en kontroll och var 5 cm öppen. Lycka till!

  • Äldre 8 May 22:19
    #7

    Sedan torsdag har tätta värkar 3-4 min ngr timmar som avtar e idag v38+0 ..i torsdag natt var inlagt på förlossningen först öppen 5.5 kl 22 sedan öppen 7 kl 01 la mig för att vila somnat allt gick tillbax fredag morgon 3 cm, utskriven hem .Hela helgen tätta värkar pågår och avtar...kommer inte riktigt igång med min förlossning Det avtar bara Tar två Alvedon 665mg lägger mig och det slutar. Om jag rör mig har igen värkar såna som jag andas mig genom jävulsk och press neråt Men ändå i get mer händer. Så jag kan svara att jaaa man kan gå med förvärkar kraftiga som avtar Tyvärr det e jobbigt och smärtsamt. Jag e helt slut febrig trött äter sover

  • Äldre 8 May 22:29
    #8

    Vill bara tillägga...väntar barn nr 2 . Och det sägs att det ska gå fortare men icke hos mig. Mitt första gick fort ... vaknat kl 3 av att jag va jätte kissnödig vattnet gick på toaletten värkar kom igång inskriven på förlossningen kl 5 min dotter föddes kl 9.45 Födde 2 dagar innan bf. Denna gången stoppad 2 gånger v 22 och 33 ,haft cerklage sedan v 22, öppen 4.5 cm v 37+4...och idag smärtsama värkar efter värkar ska till bm på torsdag och fråga vad tänker dom göra med allt detta för så ont och så jobbigt e ohållbar för mig

  • Äldre 9 May 09:55
    #9

    Hej, jag är med i v 34+4 i lördags natt hade jag samma sak. Höll på i 3h, tog Alvedon och 1h senare somnade jag, vaknade med fortfarande lite mensvärk i magen men som rann ut under fm, igår hade jag igen smärtor och trodde de skulle dra igång, slempropp som lossnat i ngr dagar med blod i men va inne på kontroll för 1v sedan då såg allt bra ut, väntar med nr tre och hört att de kan va lurigt med tredje graviditeten/förlossningen, jag ringde fl i lördags men fick inte komma på kontroll hört att de inte stoppas från v 34, så kanske är därför, isf försök att inte oroa dig och ring förlossningen om råd annars, :) de är till för det ju! Haha säger hon som tog fegar massa med det också..

  • Äldre 9 May 11:53
    #10
    LillaJag06 skrev 2017-05-08 17:32:36 följande:

    Om du har ont tycker jag att du ska ringa till fl.

    jag har mycket sd nu och hade det med sonen med men så fort det börjar göra ont har min läkare sagt att jag ska ringa in direkt.


    Jag ringde fl och de ville ha in mig. Väl där fick jag en bricanylspruta för att det skulle lugna ner sig och än så länge så är de mycket lugnare :)
Svar på tråden Normalt med regelbundna förvärkar var 3-4:e minut i vecka 35!?!