• Äldre 17 May 19:25
    9893 visningar
    8 svar
    8
    9893

    Mitt barn har omfalocele

    Var på ett tidigt ultraljud förra veckan. Vela bara försäkra mig om att allt var bra.

    Detta är min första graviditet.

    Vi fick veta att vårat barn har kraftig omfalocele. Både tarmar och levern är utanför kroppen.

    Har varit i Uppsala och tagit prover. Väntar nu på svar...

    Läkaren berättade för mig att dem inte hade varit med om någon med så kraftig omfalocele som våran bäbis har som har överlevt :(

    Någon mer som är eller har varit med om detta?

  • Svar på tråden Mitt barn har omfalocele
  • Äldre 17 May 21:19
    #1

    Bad tråkigt. Ni har väl valet att antagligen avsluta graviditeten eller chansa och fortsätta och hoppas barnet klarar sig utan men.

  • Äldre 18 May 12:58
    #2

    Jo vi väntar på kromosomprovet nu. Om den här kromosomavvikelser så så läkaren att han inte kommer överleva. Men om det inte är det så kanske han kan ha en chans.

  • Äldre 18 May 15:53
    #3
    Lilja91 skrev 2017-05-18 12:58:17 följande:

    Jo vi väntar på kromosomprovet nu. Om den här kromosomavvikelser så så läkaren att han inte kommer överleva. Men om det inte är det så kanske han kan ha en chans.


    Så hemskt. Beklagar verkligen.
  • Äldre 18 May 18:20
    #4

    Vilken vecka är du i? Kram

  • Äldre 19 May 17:04
    #5

    V14 eller v15

  • Äldre 10 Jul 19:34
    #6

    Jag är gravid i v 26 med ett barn som har lever samt lite utav tarmarna i ett bråck. Fick reda på detta i v 12 och blev erbjuden att avsluta graviditeten pågrund av dålig överlevnadschans. Blev även erbjuden fostervattenprov. Vi valde att strunta i provet samt fortsätta graviditeten och se hur det går. Vårt barn mår just nu jättebra och rör sig mycket, kommer bli planerat snitt i v 38 sen kommer operation göras på barnet. Kan säga att chanserna till överlevnad ser mycket bättre ut nu än tidigare. Sen kan man aldrig veta säkert förens barnet kommer ut. Vår pojke har även ett hjärtfel.

  • Äldre 27 Jul 17:20
    #7

    hur har det gått?

  • Tue 20 Aug 2019 19:15
    #8

    Vi fick en son som föddes i v 29. Han föddes med tarmar och lever utanför kroppen. Ett kraftigt omfalocele. Det var tufft i början men nu är han 11 år och mår hur bra som helst! Drottning Silvias barnsjukhus har vansinnigt skickliga läkare och sköterskor. KJH 11

Svar på tråden Mitt barn har omfalocele