• Äldre 24 May 23:21
    1468 visningar
    6 svar
    6
    1468

    Alkoholjag

    Jag vill inte att någon håller i vårt barn när man druckit alkohol, något de tycker är konstigt / märkligt. Sa till om detta när de var på besök när vårt barn var 2-3 veckor gammalt och de hade med alkohol hit och drack. Jag tycker inte alkohol o barn går ihop. Funderar på att säga att jag inte vill att de kommer hit o dricker. Är det konstigt att vilja sätta en sån regel?

  • Svar på tråden Alkoholjag
  • Äldre 24 May 23:38
    #1

    Nej du har all rätt att neka alkoholdrycker o berusade människor. Stå på dig!

  • Äldre 24 May 23:56
    #2

    Det är helt rimligt att du inte vill ha hem folk som kommer för att dricka oavsett barn. När det gäller att hålla barnet och liknande tycker jag det är berusningsgrad som avgör, minsta berusning gör det inte okej.

  • Äldre 24 May 23:58
    #3
    +1

    Konstigt och konstigt, det är snarare totalt rabiat och visar på att du har ett extremt kontrollbehov 

  • Äldre 25 May 00:04
    #4

    Säg ifrån! Förstår dig fullt ut. Man vill ha lugn och ro med litet barn. Kram

  • Äldre 25 May 00:09
    #5
    +2

    Men konstigt i detta forum är det verkligen inte. Här kryllar det av rabita kärringar som ska bestämma allt åt alla plus ett gäng med mini hitlers som ska diktera över allt då dom minnsan född en ful unge 

  • Äldre 25 May 00:16
    #6
    smarre skrev 2017-05-24 23:21:52 följande:
    Jag vill inte att någon håller i vårt barn när man druckit alkohol, något de tycker är konstigt / märkligt. Sa till om detta när de var på besök när vårt barn var 2-3 veckor gammalt och de hade med alkohol hit och drack. Jag tycker inte alkohol o barn går ihop. Funderar på att säga att jag inte vill att de kommer hit o dricker. Är det konstigt att vilja sätta en sån regel?
    Klart dom ska respektera vad du vill och du ska stå på dig..

    Vi har inga problem med att det händer eller skulle hända vilket det gjorde men det var ju vad vi valde...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Alkoholjag