• Anonym (SKRIK­)
    Äldre 3 Jun 14:27
    3648 visningar
    18 svar
    18
    3648

    18 månaders har skrikit i 5 DAGAR

    jag orkar inte lyssna mer... vi va på akuten förrigår, virus i ena örat o hals men de ska försvinna efter 3-5 dagar det är femte dagen idag....... INGETING DUGER. han skriker KONSTANT HELA TIDEN. DOM ÄR TVILLINGAR OCH SÅ HAR JA EN 3.5 ÅRING PÅ DET. Jag e så SLUT I HUVUDET! VARFÖR SKRIKER HAN HELA TIDEN TROTS ALVEDON OSV.. NÄR SLUTAR HAN:(
  • Svar på tråden 18 månaders har skrikit i 5 DAGAR
  • Äldre 3 Jun 14:29
    #1

    Varva ipren och alvedon, om det inte hjälper så ringer du barnakuten igen.
    Och kalla in förstärkning, en släkting, vän eller liknande om du inte redan gjort det.

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 15:11
    #2
    nnnnnnnn skrev 2017-06-03 14:29:07 följande:

    Varva ipren och alvedon, om det inte hjälper så ringer du barnakuten igen.

    Och kalla in förstärkning, en släkting, vän eller liknande om du inte redan gjort det.


    Jag har sån extrem huvudvärk tog två alvedon förut. De här e brutalt alltså. Av alla situationee vi befunnit oss är de här de mest absurda
  • Anonym (4 barn)
    Äldre 3 Jun 16:50
    #3

    Hur är skriket då? Som gnällande eller som smärtskrik? När barnet ligger ner skriker det mer då?

    Ofta är Ipren bättre än Alvedon enligt min erfarenhet på mina barn.

  • Axe
    Äldre 3 Jun 17:08
    #4

    Varför under familjehem?

    Jag hade åkt in med ett barn som skriker nonstop. Lär ju ha svår smärta eller mår jättedålig och kanske behöver vård.

  • Anonym (bekym­rad)
    Äldre 3 Jun 17:17
    #5

    Har du kollat så det inte är springmask..? 

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 21:33
    #6
    Axe skrev 2017-06-03 17:08:56 följande:

    Varför under familjehem?

    Jag hade åkt in med ett barn som skriker nonstop. Lär ju ha svår smärta eller mår jättedålig och kanske behöver vård.


    Ja bara tog nåt i ren panik. Ja har ju vart med han på akuten i torsdags. Virus????????????
  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 21:33
    #7
    Anonym (4 barn) skrev 2017-06-03 16:50:06 följande:

    Hur är skriket då? Som gnällande eller som smärtskrik? När barnet ligger ner skriker det mer då?

    Ofta är Ipren bättre än Alvedon enligt min erfarenhet på mina barn.


    Smärt skrik.. han skriker lika mkt i alla positioner.
  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 21:33
    #8
    Anonym (bekymrad) skrev 2017-06-03 17:17:21 följande:

    Har du kollat så det inte är springmask..? 


    Hur ser ja de?
  • Anonym (Oj)
    Äldre 3 Jun 21:36
    #9

    Efter vaccin?

  • Anonym (Mo)
    Äldre 3 Jun 21:37
    #10

    Åk till akuten igen om han fortsatt skriva så och smärtstillande inte hjälper!!

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 22:28
    #11
    Anonym (Mo) skrev 2017-06-03 21:37:43 följande:

    Åk till akuten igen om han fortsatt skriva så och smärtstillande inte hjälper!!


    Även om han inte hae feber?
  • Anonym (4 barn)
    Äldre 3 Jun 22:55
    #12
    Anonym (SKRIK) skrev 2017-06-03 22:28:45 följande:

    Även om han inte hae feber?


    Jag håller med! Åk in igen! Är något som inte stämmer om barnet skriker konstant av smärta och inte smärtstillande hjälper...
  • Äldre 3 Jun 22:57
    #13
    Anonym (SKRIK) skrev 2017-06-03 15:11:38 följande:
    Jag har sån extrem huvudvärk tog två alvedon förut. De här e brutalt alltså. Av alla situationee vi befunnit oss är de här de mest absurda
    Hur fungerar det att varva ipren och alvedon till barnet alltså?

    Du läser på paketet hur ofta och hur mkt man får ge, sen tar du och ger ipren enligt maximal dygnsdos tex 4 ggr/dygn = var 6:e timme tex kl 24, 06, 12, 18 osv.
    Sen gör du samma sak med alvedon, maximal dygnsdos tex 4 ggr/dygn och ger "i mitten" av iprendoserna dvs kl 03, 09, 15, 21

    Då borde det hjälpa markant. Annars måste ni åka in, om inte varvning hjälper.
  • Anonym (4 barn)
    Äldre 4 Jun 19:06
    #14

    TS hur har det gått??

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 02:33
    #15

    Igår va bra nu skriker han den 00 igen ????????

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 5 Jun 10:00
    #16

    JA skrev i sömnen inatt???? Han skrek 00-03 typ! Ja e så trött & så jobbar ja på det idag... ???? Han e iaf gladare på dagen nu???????

  • Anonym (4 barn)
    Äldre 15 Jun 22:49
    #17

    TS hur är det? Är barnet ok igen??

  • Anonym (SKRIK­) Trådstartaren
    Äldre 16 Jun 08:13
    #18
    Anonym (4 barn) skrev 2017-06-15 22:49:20 följande:

    TS hur är det? Är barnet ok igen??


    Hej! tack som frågar.. jo de va så att han hade virus i ena örat o halsen men inte så han kunde få antibiotika så den biten var bara att vänta ut... sen så börja ja fundera mer noggrannt vad det kunde vara och tänkte " tänk om han e torr i huden och de kliar" så ja åkte o köpte mini derm och voila de hjälpte mer än ja kunde ana!! Sen har han två tänder på gång men han blev ändå mer nöjd.... Efter att det lugnat sig och två akut besök till sjukhuset så var det andra tvillingens tur.......... Men nu e dom väl ok. ja har iaf fått sova lite mer och kan känna mig liite mer som en människa.. hehe=)

    Ha en fin helg kram!
Svar på tråden 18 månaders har skrikit i 5 DAGAR