• Äldre 17 Jun 09:53
    5767 visningar
    5 svar
    5
    5767

    Vad behöver man egentligen till bebis?

    Hej allesammans! Vad behöver jag till bebis? Känns som att mycket som marknadsförs klarar man sig egentligen utan? Råd tack!

  • Svar på tråden Vad behöver man egentligen till bebis?
  • Äldre 17 Jun 10:05
    #1

    Det som egentligen behövs är kläder och hygienartiklar som blöjor, tvättlappar, salva vid behov. Allt annat är ju om du och bebisen har behov av det. Babyskydd om ni åker bil, spjälsäng om ni inte vill samsova, babynest använde jag 2 ggr går lika bra utan, bärsele/bärsjal om bebisen är närhetstörstande, babysitter använde jag inte mer än nån gång utan la hellre på en filt på golvet. Snutte har mitt första barn inte använt utan bara napp, en del barn är tvärtom. Så det beror helt och hållet på er och bebisen :)

  • Äldre 17 Jun 10:08
    #2

    Barnvagn är det en del barn som inte vill ligga i glömde jag skriva så det är ju också en sån grej man inte vet :)

  • Äldre 17 Jun 10:09
    #3

    Egentligen behöver man inte så mycket, det beror på hur man tänker sig första tiden och så kan man köpa på sig efterhand.

    Vagn/sele/sjal är något som iaf jag tycker är skönt att ha.

    Sovplats - ska ni samsova?

    Blöjor och tvättlappar, ev ngn salva ex Inotyol

    Första kläderna, filt.

    Babyskydd, eller tar ni taxi, går hem från bb?

    Därutöver är det ju egentligen bara en själv som styr ;).

  • Äldre 17 Jun 11:16
    #4

    Det är så olika också, vissa föredrar några saker, andra tycker inte det behövdes. Jag köpte ett babynest till min andra son då jag blev snittad och inte kunde lyfta upp sonen ur hans babykorg. Men med första barnet hade jag ingen lust att ha honom i säng alls. Så man får nog känna efter själv efter hand vad som behövs. Lite kläder och en skötplats är väl det viktigast. En vagn också. Babyskydd om man använder bil ofta.

  • Äldre 17 Jun 14:42
    #5

    Jag fick rådet av en kompis att se till att ha en barnvagn, ett babyskydd, ett par uppsättningar kläder och ett par paket blöjor, och sen köpa resten efter hand. När man vet vad man behöver. Gjorde så, och det var bra!

Svar på tråden Vad behöver man egentligen till bebis?