• Äldre 19 Jun 20:04
    8743 visningar
    27 svar
    27
    8743

    Vilken är den bästa telefon du nånsin haft?

    Vilken mobiltelefon har du tyckt bäst om och varför?

    Det är enbart smartphones som räknas och inte stenålderstelefoner.

  • Svar på tråden Vilken är den bästa telefon du nånsin haft?
  • Äldre 20 Jun 12:56
    #11

    iphone 4s. Köpte den i början av 2012 och hade den som min privata mobil fram till i vintras. Använder den än idag som min kontantkortstelefon och den fungerar utmärkt!


    Tihi skrev 2017-06-19 23:35:07 följande:
    Helt otroligt att 4/4S fortfarande funkar efter så lång tid. Laggar dom inte och är jättetröga? Du måste ha bytt batteri några gånger väl?

    Jag älskade min iPhone 6 men böt nyss till en 7 som jag inte alls gillar lika mycket fast den är snabbare och gissningsvis tar bättre foton.
    Min 4s laggar inte, men den är lite trög om man jämför med nyare modeller. Fast jag uppdaterar aldrig mjukvaran i den, det är det som är hemligheten :) Sedan har jag aldrig bytt batteri i den och batteriet ligger väl på 20% efter en hel dags användande. Så den är inte optimal, men fungerar bra gör den! 
  • Äldre 20 Jun 13:14
    #12
    Tihi skrev 2017-06-19 23:35:07 följande:
    Helt otroligt att 4/4S fortfarande funkar efter så lång tid. Laggar dom inte och är jättetröga? Du måste ha bytt batteri några gånger väl?

    Jag älskade min iPhone 6 men böt nyss till en 7 som jag inte alls gillar lika mycket fast den är snabbare och gissningsvis tar bättre foton.


    Ingen av mina laggar eller är tröga så att jag märkbart kan "känna" det och jag har aldrig bytat batteri på någon av dem.

    Jag får ungefär 2 till 2,5 heldagars andvänding på en laddning som tar runt 1,5 timmar trots att jag surfar på internet på iphone 4 ett par timmar varje kväll och ofta använder väder/GPS på iphone 4s när jag är ute.
  • Äldre 20 Jun 13:16
    #13

    Min iPhone 7 plus som jag har nu.
    Allt är bra med mobilen och storleken är helt perfekt.

  • Äldre 20 Jun 15:27
    #14

    Henrikzzz och Meebo, jag önskar nästan att jag hade kvar mina 4 och 4S nu.

    Det där med att inte uppdatera är ju lite vanskligt för det kommer ju säkerhetsuppdateringar ibland och det är ju dumt att inte täppa till hålen. Det säger ju alla experter som uttalar sig om säkerhet att man alltid ska se till att ha senaste versionen. Det är lite synd att man inte bara kan få säkerhetsuppdateringarna och slippa alla nya funktioner för ju äldre mobil man har ju segare blir den ju med nyare programvaror.

    Men tillbaka till ursprungsfrågan nu; vilken är er bästa telefon nånsin? Många skriver 3310 men det är ju en stenålderstelefon så den borde inte räknas men vi gör en kompromiss att ni får skriva den så länge ni också skriver vilken er bästa smartphone är. Tungan ute

  • Äldre 20 Jun 22:39
    #15

    Iphone alla dagar i veckan. Då har jag ägt två samsung, två sony ericsson, en lg, och två nokia. Kommer aldrig att byta ut min kära iphone, den enda mobilen som inte flippar ur eller laggar sönder för min del :)

  • Äldre 21 Jun 00:17
    #16
    jjeessiicahh skrev 2017-06-20 22:39:08 följande:
    Iphone alla dagar i veckan. Då har jag ägt två samsung, två sony ericsson, en lg, och två nokia. Kommer aldrig att byta ut min kära iphone, den enda mobilen som inte flippar ur eller laggar sönder för min del :)
    Jag har fått för mig att det är som du säger att det enda märket som inte krånglar speciellt mycket är just iPhone. Androider verkar krångla av många olika orsaker mest hela tiden om jag ser omkring mig i bekantskapskretsen.
  • Äldre 21 Jun 06:22
    #17
    Tihi skrev 2017-06-21 00:17:19 följande:

    Jag har fått för mig att det är som du säger att det enda märket som inte krånglar speciellt mycket är just iPhone. Androider verkar krångla av många olika orsaker mest hela tiden om jag ser omkring mig i bekantskapskretsen.


    Kan minnas att den Galaxy S jag hade omkring 2010 gick att snabba upp genom överklockning och justering av filsystem. Men redan från SII tycker jag att det inte längre hade någon större poäng med överklockning etc då telefonen var såpass snabb ändå.

    Med mina två senaste LG G2 och Samsung S8 har jag inte ens brytt mig om att roota (motsvarande jailbreak) då allt redan fungerar så bra och jag får telefonen tillräckligt bra med byte av hemskärm (missförstå mig inte nu applefantaster, det är inte bara en ny bakgrund) och ett par appar. Inget krångel utöver att den gamla telefonen började bli seg mot slutet, och jag kan uppleva att iPhonen inte var lika seg i slutet. Men iPhonen var inte lika snabb till att börja med heller.
  • Äldre 21 Jun 06:39
    #18

    Motorola Atrix

  • Äldre 21 Jun 07:10
    #19

    Jag älskar min Samsung s7:a.

    Den tar helt fantastiskt klara och skarpa bilder.

    Använder inte laptopen längre.

  • Äldre 21 Jun 07:12
    #20

    Samsung föredrar jag, S4 och S6 har varit väldigt trevliga.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Äldre 21 Jun 09:07
    #21
    Tihi skrev 2017-06-21 00:17:19 följande:
    Jag har fått för mig att det är som du säger att det enda märket som inte krånglar speciellt mycket är just iPhone. Androider verkar krångla av många olika orsaker mest hela tiden om jag ser omkring mig i bekantskapskretsen.
    Ja, mina andra mobiler har alltid hängt sig. Framför allt samsung när man ska gå in på bilder eller skriva sms så ska den alltid ladda innan det kommer upp vilket jag tyckt vart väldigt irriterande!
  • Äldre 21 Jun 22:20
    #22

    Samsung galaxy ace 3 var min favvo. Fungerat och fungerar felfritt ännu efter 4-5 år. Min dotter har tagit över den nu när jag övergick till en underbart rosa A3 årets modell. Älskar den! Ogillar snordyra telefoner så håller mig i mitten prismässigt och samsung är märket som gäller i vår familj :)

  • Äldre 24 Jun 16:25
    #23
    fjärilsmamman skrev 2017-06-21 22:20:06 följande:
    Samsung galaxy ace 3 var min favvo. Fungerat och fungerar felfritt ännu efter 4-5 år. Min dotter har tagit över den nu när jag övergick till en underbart rosa A3 årets modell. Älskar den! Ogillar snordyra telefoner så håller mig i mitten prismässigt och samsung är märket som gäller i vår familj :)
    Jag tittade på den nya på internet och den verkar ju jättefin i en bra prisklass och utan att kunna för mycket. Jag tycker ibland att mobilerna har blivit lite för smarta nämligen men så är jag ju bakåtsträvare också.
  • Äldre 27 Jun 18:32
    #24
    Tihi skrev 2017-06-24 16:25:32 följande:

    Jag tittade på den nya på internet och den verkar ju jättefin i en bra prisklass och utan att kunna för mycket. Jag tycker ibland att mobilerna har blivit lite för smarta nämligen men så är jag ju bakåtsträvare också.


    Jag är nog lite likasinnad :D

    Använder sällan alla extrafinesser och funktioner som finns så håller mig gärna till de normalsmarta telefonerna :)
  • Äldre 27 Jun 18:42
    #25
    fjärilsmamman skrev 2017-06-27 18:32:30 följande:
    Jag är nog lite likasinnad :D
    Använder sällan alla extrafinesser och funktioner som finns så håller mig gärna till de normalsmarta telefonerna :)
    Jag vet inte om du har använt någon ny flaggskeppsmobil typ iPhone 7 eller Galaxy S7/8 nångång men upplever du att din mobil är trög och seg? Jag läste kommentarer att den skulle vara seg men det kanske bara var någon hater som skrev det.


  • Äldre 28 Jun 07:20
    #26
    Tihi skrev 2017-06-27 18:42:02 följande:

    Jag vet inte om du har använt någon ny flaggskeppsmobil typ iPhone 7 eller Galaxy S7/8 nångång men upplever du att din mobil är trög och seg? Jag läste kommentarer att den skulle vara seg men det kanske bara var någon hater som skrev det.


    Jag har samsung galaxy s7. Den är inte seg.
  • Äldre 28 Jun 19:29
    #27
    Bestemor skrev 2017-06-28 07:20:20 följande:
    Jag har samsung galaxy s7. Den är inte seg.
    Jag tänkte om "budgetluren" var väldigt seg jämfört med flaggskeppen.
Svar på tråden Vilken är den bästa telefon du nånsin haft?