• Äldre 9 Jul 00:55
    6051 visningar
    9 svar
    9
    6051

    resårmadrass eller resårbotten?

    Jag känner mig lite lost. Om man köper en säng med ribbotten, ska man köpa en resårbotten eller en resårmadrass då?


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Svar på tråden resårmadrass eller resårbotten?
  • Äldre 9 Jul 00:57
    #1

    Finns det nån som köper med ribbotten idag?


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 9 Jul 01:02
    #2

    Madrass. I botten ingår ram och ribbor undertill. Madrass är bara fjäderdelen.

  • Äldre 9 Jul 01:17
    #3
    Frontline skrev 2017-07-09 00:57:54 följande:

    Finns det nån som köper med ribbotten idag?


    IKEA säljer i alla fall sängstommar med ribbotten.....
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Äldre 9 Jul 01:17
    #4
    äsch skrev 2017-07-09 01:02:52 följande:

    Madrass. I botten ingår ram och ribbor undertill. Madrass är bara fjäderdelen.


    Tack =)
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Äldre 9 Jul 01:25
    #5
    Aniiee skrev 2017-07-09 01:17:20 följande:
    IKEA säljer i alla fall sängstommar med ribbotten.....
    Jo men varför inte kosta på sig en bra säng för? man sover ju iaf typ en tredjedel av livet i sängen?
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Äldre 9 Jul 01:33
    #6
    Frontline skrev 2017-07-09 01:25:45 följande:
    Jo men varför inte kosta på sig en bra säng för? man sover ju iaf typ en tredjedel av livet i sängen?
    Men varför inte låta folk själva besluta om de vill ha en IKEA-säng eller en Hästen-säng?
  • Äldre 9 Jul 01:45
    #7
    Frontline skrev 2017-07-09 01:25:45 följande:
    Jo men varför inte kosta på sig en bra säng för? man sover ju iaf typ en tredjedel av livet i sängen?
    Ikea har väldigt bra sängar. De är inte billiga för att de är dåliga utan för att de massproduceras så till den milda grad .

    Men visst, om du har en 120-140-säng med bra förvaring för en rimlig peng att rekommendera så kör hårt. Jag är öppen för det mesta.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • sextio­talist
    Äldre 9 Jul 07:38
    #8
    Frontline skrev 2017-07-09 00:57:54 följande:

    Finns det nån som köper med ribbotten idag?


    Sonen valde ribbbotten och en vanlig madrass. Han gillade inte resårbotten och tyckte militärens sängar var skönare.

    Jag tycker att stugans säng med ribbbotten och madrass är underbart skön. Så ja, det finns de som väljer detta för att de tycker är skönare att sova i en sådan säng
  • Äldre 27 Jul 22:13
    #9
    Frontline skrev 2017-07-09 01:25:45 följande:
    Jo men varför inte kosta på sig en bra säng för? man sover ju iaf typ en tredjedel av livet i sängen?
    En bra säng är en säng som man sover bra i. Försäljarnas struntprat om olika resårer och krökningar av ryggraden är bara snömos utan någon vetenskap bakom.
Svar på tråden resårmadrass eller resårbotten?