• Anonym (aldri­g)
    Äldre 18 Jul 16:33
    12900 visningar
    84 svar
    84
    12900

    Går hellre på soc...

    Det jag skriver nu kommer sticka i ögonen på många. #sorrynotsorry

    Jag skulle aldrig i mitt liv ta ett vårdyrke. Aldrig. Punkt slut.Jag skulle tusen gånger hellre gå på soc än att jobba som uska, pesonlig assistet eller liknande. Jag struntar fullständigt i vilken dålig människa andra tycker jag är eller vilken parasit jag skulle vara eller något annat skitsnack folk häver ur sig. Jag skulle aldrig utsätta mig ELLER patienter/brukare för det. Been there, done that, never again.

    Om du har ett vårdyrke och gillar det, toppen. Jättebra. Du behövs. Men jag går hellre på soc.

    Varför är men en dålig person om man vägrar vårdyrken men inte andra yrken för?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-07-18 17:32
    Alltså, jag har ett jobb. Det är inte det diskussionen handlar om.

  • Svar på tråden Går hellre på soc...
  • Anonym (Alla)
    Äldre 18 Jul 16:36
    #1

    Har inte de flesta ett yrke de känner att de ALDRIG skulle vilja utsätta sig för? 

    Frågan är väl vad soc skulle säga, du skulle antagligen bli utan pengar för du har väl inte rätt att vägra?

  • Caramb­olan
    Äldre 18 Jul 16:36
    #2

    Finns det inget annat du vill jobba med då? Jag skulle heller aldrig vilja jobba i vården. Jag är inte så bra på att ta hand om människor. Som tur är finns det massvis med andra jobb som också är utvecklande för både samhället och för mig själv, så jag har ett av dem istället. Sen är jag tacksam över att vården är full av andra människor som både tycker om och är duktiga på andra saker än mig

  • Äldre 18 Jul 16:40
    #3

    Så du tycker är det är okej att sitta på röven och lättjefullt ta emot mina skattepengar för att du inte vill ta ett jobb inom vården (om vi nu kommer dit att det är det enda jobb som finns)? Så smutsigt. Usch.

  • Anonym (s)
    Äldre 18 Jul 16:45
    #5

    Jag skiter i om du jobbar inom vården eller nånannanstans, eller överhuvudtaget.
    Men om vi andra ska försörja dig så SKA du göra allt du kan för att försörja dig själv, tackar du nej till jobb ska du inte ha några pengar.
    Men det fattade du väl själv, så blåst är du inte att du inte fattar det.

  • Anonym (aldri­g soc)
    Äldre 18 Jul 16:50
    #6
    +1

    Kan bara säga att nöden har ingen lag och soc vill du inte gå på! De kontrollerar allt du gör, tvingar dig till låtsasaktiviter 8 tim om dagen och det är så lite pengar att det ligger under fattigdomsgränsen i EU. Ingen människa som inte har en partner eller annan inkomst kan överleva på soc längre än några månader, förutsatt att du har fulla förråd, hela möbler och kläder i garderoben och är kärnfrisk. Du kommer inte ha råd med varken SL kort, bredband, dator etc. Tror snittet ligger på 50 :-/dag i matkostnader. Det du! Testa det och du har snart både vitaminbrist och gluggar i munnen. Du kommer inte ens kunna gå ut till slut för skorna är något av det som förfaller snabbast och du kommer inte ha råd att köpa  nya till vintern. Tror du kommer att vilja torka rumpor och skura toaletter betydligt hellre:)

  • Anonym (Mycke­t hellre vården­!)
    Äldre 18 Jul 17:02
    #7

    Jobbar mycket hellre i vården än går på soc! Få in en stadig inkomst varje månad som jag kan leva på, medans jag mest sitter på arslet hos min brukare.

  • Äldre 18 Jul 17:19
    #8

    Men varför soc - du kan ju jobba med annat än vårdjobb !

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 18 Jul 17:24
    #9
    Less is more skrev 2017-07-18 17:19:28 följande:
    Men varför soc - du kan ju jobba med annat än vårdjobb !
    Många tror att alla som är arbetslösa kan få ett jobb inom vården oavsett om de är lämpliga för detta eller inte, ta ett jobb inom vården brukar det heta till de som är arbetslösa...i verkligheten finns det omkring 3 000 arbetslösa undersköterskor som har utbildning och som VILL jobba inom vård.
  • ttr
    Äldre 18 Jul 17:27
    #10

    Oj vad patetisk))) Som att någon vill se dig jobba inom vården)))

  • JTo
    Äldre 18 Jul 17:29
    #11

    Och? förutsatt att du utbildar dig till eller jobbar som någonting annat så spelar det väl ingen roll att du inte vill arbeta inom vården.

    Om du däremot (som andra som brukar säga "hellre soc än vården") är arbetslös och inte gör någonting för att förändra din situation annat än att sitta och hoppas på jobb som du inte är kvalificerad för så förstår jag ju att folk reagerar.

Svar på tråden Går hellre på soc...