• Anonym (Kaffedraken)

    Hur vågar ni ha kk av risk för sjukdomar?

    Kvinna vid tangentbordet. Om det inte framgick av rubriken. :)

    Den främsta anledningen till att jag avstår från ONS, kortare förbindelser, kk med mera dylikt är risken för sexuellt överförbara sjukdomar.

    Ja jag förstår att kondom finns. Men rätt vad det är så är den inte på, killen gnäller på en avsugning med kondom på, man är upphetsad själv och blodet är inte i hjärnan. Och jag kan ju inte kyssas med kondom på... :P

    Och ja jag förstår att det mesta går att bota, men jag är inte beredd att riskera framtida infertilitet eller biverkningar eller evig herpessmitta för en kort stunds njutning.

    Hur resonerar ni kring riskerna?

  • Svar på tråden Hur vågar ni ha kk av risk för sjukdomar?
  • Anonym (Kaffedraken)

    En väldig skillnad på kk och ons.

    Vid ons är kondom en självklarhet, tycker jag. Nu har jag inte ons av andra orsaker men hade jag haft hade det inte varit ett problem med kondom.

    Har jag en kk så testar båda sig innan helt enkelt så kan man köra utan. Skulle någon träffa någon annan undertiden är den ärlig och säger det så då får man ha kondom tills den har hunnit testa sig :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Har själv blivit väldigt nervös på sistone pga ökningen av både gonorré och syfilis och att tandläkare nu rapporterat att de hittat, cellförändringar HPV virus i halsen och munhålan på många speciellt unga personer.

    Har inte förstått sambandet mellan oralsex och såna förutom HIV  och varitväldigt oförsiktig när det kommer till just suga killar som jag gjort på alla oavsett om vi varit ons eller kk? Har varit noggrann med kondom men dessa skyddar ju inte alls mot  de värsta sorterna som även kan ge cancer.
    Tyvärr är det ju betydligt högre risk för kvinnor att drabbas av de flesta pga våra slemhinnor så därför måste ju killar hjälpa till att stoppa spridningen.
    Känns lite som vi är tillbaks till 80-talet med Hivepidemin eller syfilisvågen i slutet vid sekelskiftet och att moder Natur vill att vi ska vara monogama och ha mindre sex.

    Blivit riktigt restriktiv nu men tror hellre jag avstår sex helt om jag inte kan ha oralsex utan kondom eller kyssas för det är ju det bästa med sexet;(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är därför jag bara tar ons i tvåan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Monogami bästa skyddet!) skrev 2017-07-22 13:35:54 följande:

    Har själv blivit väldigt nervös på sistone pga ökningen av både gonorré och syfilis och att tandläkare nu rapporterat att de hittat, cellförändringar HPV virus i halsen och munhålan på många speciellt unga personer.

    Har inte förstått sambandet mellan oralsex och såna förutom HIV  och varitväldigt oförsiktig när det kommer till just suga killar som jag gjort på alla oavsett om vi varit ons eller kk? Har varit noggrann med kondom men dessa skyddar ju inte alls mot  de värsta sorterna som även kan ge cancer.

    Tyvärr är det ju betydligt högre risk för kvinnor att drabbas av de flesta pga våra slemhinnor så därför måste ju killar hjälpa till att stoppa spridningen.

    Känns lite som vi är tillbaks till 80-talet med Hivepidemin eller syfilisvågen i slutet vid sekelskiftet och att moder Natur vill att vi ska vara monogama och ha mindre sex.

    Blivit riktigt restriktiv nu men tror hellre jag avstår sex helt om jag inte kan ha oralsex utan kondom eller kyssas för det är ju det bästa med sexet;(


    Ja sex har blivit farligt.

    Många mitt i stundens hetta tänker dock mindre med hjärnan.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Folk är lättfotade numer och då blir samhället kaoko.

Svar på tråden Hur vågar ni ha kk av risk för sjukdomar?